hebben jullie nog andere hobby's ?

peter kruse

Nieuw lid
13 jun 2013
20
0
Appelscha
Leuke hobby's, en vaak nog meerdere ook.

Wat mijn actieve hobby's betreft: Tuinieren, en dan vooral ecologisch. Een tijd was ik bezig met cultuurtuintjes maar nu wil ik meer de groenten/fruit kant op met permacultuur. Een andere hobby is motor gereedschap reviseren, krijg ik een kick van. Om een afgebeuld stuk motor- of nu ook elektrisch gereedschap of machine weer in orde te maken.

Niet actieve hobby's: Astronomie, Warhammer boeken verzamelen.

Ik lees net dat je met permaculture bezig wilt zijn.
Het bericht was uit 2011 dus vraag ik me af of je er al intussen mee bezig bent geweest? Ik wil er namelijk zelf ook mee bezig (zoek eigenlijk ook nog een goede, gebruikte hakselaar met benzinemoter). Hoe zijn je bevindingen?

Astronomie is uiteraard ook èèèrg interessant! Ben zlef ook veel bezig met kennis opdoen over de eeuwige, foute driehoek: politiek,financiële wereld en het internationale bedrijfsleven. Dus eigenlijk met ons gebrek aan vrijheid.

Maar hoe staat het dus met permaculture!
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Ik zal ook even een korte pitch geven met illustratie;)
[JAMBERSMODUSAAN] Overdag is ie een raamambtenaar en in den avond kruipt hij stilletjes achter de kwelbuis of compu wachtend totdat het weekend wordt [JAMBERSMODUSUIT]

En als het weekend is ben ik dus of aan het klussen of lekker buiten spelen. Buiten spelen doe ik graag wandelend met een rugzak op mijn rug waar m'n tent, eten, slaap- en kookspullen in zitten lekker 2 of 3 daagse trektochten maken solo of met het hele gezin. 's Zomers wil ik nog wel eens gaan zeilen. En in de winter leef ik helemaal op. er gaat niets boven lekker winterkamperen:cool:

KYU_5044.jpg
KYU_5046 - kopie (1024x681).jpg
KYU_5057.jpg
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
[JAMBERSMODUSAAN] Overdag is ie een raamambtenaar en in den avond kruipt hij stilletjes achter de kwelbuis of compu wachtend totdat het weekend wordt [JAMBERSMODUSUIT]

Whahaaa... ik hoor het hem zeggen !! Maaruh, leuke hobby. Ik ga van 31 oktober t/m 3 november de Ardennen in. Rugzak op, tent, brandertje etc. etc. mee... #survival (oh, en thermisch ondergoed natuurlijk... ;))
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Veel plezier daar in de Ardennen Ekko! Welke plaats/omgeving of route ga je doen daar?

Thnx ! Het wordt een échte survival: pas op de avond voorafgaand aan de dag van vertrek krijgen we een coördinaat toegezonden. Dat coördinaat geeft een verzamelpunt aan waarop je je uiterlijk op tijdstip X moet melden... Vanaf daar gaan we dan aan de wandel. Naar verluidt lopen we dit weekend een kilometer of 50 (??) met je rugzak van 15-20kg. Tussen de bedrijven door volgen dan nog opdrachten (denk dan aan het lopen door een waterstroom, vlotten bouwen, lopen met boomstammetjes etc. etc.). Ik laat me verrassen ! Heb er wel heel veel zin in (al besef ik goed dat ik mezelf wel een aantal keer zal tegenkomen...).
 
Laatst bewerkt:

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ook hier sindskort een hiking-fan. Vorig jaar een mislukte poging ondernomen naar de Vogezen (materiaal hikingbuddy was niet waterbestendig). Dit jaar een succesvolle hike in de Franse ardennen (3 dagen 2 nachten), en misschien van de winter nog eentje van 5 dagen & 4 nachten ergens in Frankrijk, Oostenrijk of Zwitserland.

Verder heb ik wel meer vreemde hobbies. Zo ben ik erg geïnteresseerd in reptielen: heb zelf een baardagame, 1 gekko(had er 4 maar 3 zijn er van ouderdom gestorven), een schildpad, en bij m'n ouders ook nog een slang.

Verder ga ik ook graag af en toe snowboarden, maar dat is voorlopig redelijk naar de achtergrond geschoven.

Maar mijn grootste passie is onderwaterhockey!
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Maar mijn grootste passie is onderwaterhockey!

Hee! dat heb ik ook nog gedaan! Bij Aqua Viva in Rotterdam. Geen idee of ze nog bestaan.
Het is alweer bijna twintig jaar geleden, maar de puck heb ik nog steeds ergens liggen.

Groeten, Raymond
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Ik kampeer ook in alle jaargetijden. Was een keer bestek vergeten. Ter plekke maar even een lepel gesneden van een wilgetak. De kleine was te klein voor het zakje adventurefood, dus maar een tweede gemaakt.

DSCF2517k.jpg
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Mijn houtsnijwerk onderweg blijft beperkt tot een houtspateltje voor het bakpannetje met anti-aanbaklaag. ik heb mijn kids wel geleerd hoe ze zelf een lepel kunen maken uit een stuk hout. Daar heb ik ze uren zoet mee kunnen houden op hikes ;-) Het siw el leuk je hout hobby ook tijdens hiken uit te kunnen oefenen. Hoewel ik eigenlijk meer doodzondes bega tijdens die hike hobby door hout te verbranden.:eek:
 

ernst

Actieve deelnemer
behalve met houtwerken is mijn hobby ook hout versmeulen
vis roken op eikenhout lijkt zonde wel lekker en je komt zo ook van je afval af
paling , forel , makreelfilets en haring allemaal zo lekker uit de schrootrookovenrookton1 (2).jpg
kom eens proeven als we ergens staan
zondag 26 & 27 oktober 2013 staan we tijdens het wijnfestival in oranje (DRENTHE)
 

GCO

Actieve deelnemer
5 aug 2013
51
0
Paintballen, gamen, fitnessen, boogschieten, en ik verzamel en verkoop filmartikelen. En dan voornamelijk Star Wars items.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Sinds ik meubelmaker ben geworden help ik bijna niet meer thuis op de boerderij, buiten de oogst. Maar met het nieuwe beest op de boerderij kon ik het niet laten om toch enkele dagen te gaan zaaien en zoals op de foto met de decompactor te werken. Wat een machine zeg.P1010760.jpg
 

robduke

Nieuw lid
1 jan 2014
14
0
utrecht nl
mijn hobbys zijn hout bewerken/ astronomie maar dan meer geintreseerd in de optiek maken spiegels slijpen
heb nog een paar glasschijven liggen voor te bewerken ben ook met tuinieren bezig groente en fruit
ik ben geintreseerd in de techniek ,zoheb ik een hakselaar gemaakt van een 4 takt grasmaaier hij maakt mooie compost
en mijn raam van de kas gaat op zonne energie open en dicht .op de tuinvereniging help ik met diverse projecten
ben voor de vereniging nestkasten aan het maken en van afgekeurde stelen heb ik poothoutjes gemaakt
in het verleden heb ik modelvliegtuigen gebouwd ze zijn nooit het luchtruim in gegaan ,geen zin in lidmaatschap
ben ook nog lid van een schietvereniging kkg ook tech, wapens schoonmaken en onderhouden
dit was het ik ben geen stilzitter
 

Huib

Actieve deelnemer
11 nov 2012
707
8
Gouda
Sinds ik meubelmaker ben geworden help ik bijna niet meer thuis op de boerderij, buiten de oogst. Maar met het nieuwe beest op de boerderij kon ik het niet laten om toch enkele dagen te gaan zaaien en zoals op de foto met de decompactor te werken. Wat een machine zeg.

En heeft ook nog de goede kleur;)

Fotografie/filmen, computer en modelbouw. Laatst een hexacopter met daarin een gopro hero 3 camera in elkaar geknutseld.

In aanbouw

f550_build1.jpg

De camera in een gimball. Moest nog getrimd worden

tarot_scheef.jpg



Vergeten; fietsen en koken. Dat eerste is nodig om de kilo's onder controle te houden.
 
Laatst bewerkt:

PBT

Actieve deelnemer
nou.. naast mijn eigen bouw- en timmerbedrijf heb ook ik nog wat hobby's... sinds 20 jaar ben ik lid van schutterij Sint Joris uit Sint Joost (www.sintjorissintjoost.nl) sinds mijn 18e altijd bezig geweest met auto's. Mijn project was een ford puma 1.7 16v van 1998, helemaal verbouwd, alleen de motorkap en de deuren waren nog onaangepast, de rest alles verandert. (zie hier voor mijn foto's: https://www.facebook.com/sjakkes/media_set?set=a.186968191315575.46071.100000071860546&type=3). Deze auto is sinds ik op mijn eigen ben begonnen verkocht. Nu heb ik een vw jetta van 1987, een 1300tje met 4 versnellingen en oldtimer... vooralsnog belastingvrij en maar 9.67 in de maand aan verzekering, ideaal. Sinds een tijdje mijn zinnen gezet op een vw t1/t2a, maar dit is verre toekomstmuziek.
Mijn andere hobby is sinds 11-11 weer in volle gang... Carnaval! Van kleins af aan altijd overal erbij geweest als er iets te doen was en ik kom uit een familie waar we inmiddels 12 prinsen/prinsessen hebben gehad. Zelf ben ik in 1999 jeugdprins geweest, en sinds vorig jaar ben ik actief binnen karnevalsvereniging de bôkkeriejers uit sint joost (www.cvdebokkeriejers.nl)
 

Woldenga

Actieve deelnemer
7 sep 2013
198
2
Warffum
Laatst een hexacopter met daarin een gopro hero 3 camera in elkaar geknutseld.

Suuuuuper gaaf!!
Ben ik ook al heeeeel lang voor aan het zoeken. Durf het eigenlijk nog niet aan om zoiets te gaan bouwen. Gewoon nog teveel punten waar ik nog niks van af weet. De Blade 350QX stond eerst op het verlanglijstje maar daar zitten nog teveel kinderziektes in.

Hou je hier ook een topic van bij op een ander forum? Ben wel zeer benieuwd naar het gehele bouwverslag. En het verloop :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.