vandaag had ik een dagje vrij, dus dacht ik, kom laten we de Hammer K3 eens een goede beurt geven, aangezien de spindel erg moeizaam omhoog gaat. Het zaagblad omlaag draaien gaat redelijk makkelijk maar boven de zaagtafel uitdraaien was de laatste maanden een groot probleem aan het worden. Normaal gesproken moet dit redelijk smooth verlopen lijkt me, echter ik moest beide handen gebruiken, om het zaagblad boven de zaagtafel te krijgen. Dit ging gepaard met veel kracht. Dus vandaag de machine met hogedruk schoon geblazen, en de spindel ingespoten met van die Felder Spindel olie. Het loopt nu een stuk beter, maar ook niet van dien aard, dat je het blad omhoog draait met 2 vingers in je neus. Hoe gemakkelijk hoort dit te gaan? Zelf heb ik de K3 zaagtafel 4 jaar geleden tweedehands gekocht via marktplaats. Dus ik heb geen idee, hoe smooth dat omhoog draaien gaat, als hij nieuw vanuit de "doos" wordt geleverd? Dus de vraag aan de Hammer zaagtafels bezitters wat zijn jullie bevindingen omtrent het op en neer gaan van het zaagblad door middel van de spindel?? Gaat dat zeer gemakkelijk of gaat de opgang ook moeilijker?
Naast het periodiek onderhoud heb ik de zero clearance insert van Ramon Valdez passend gemaakt aangezien de standaard insert van de Hammer mij niet echt beviel. Jaartje of 2 geleden gekocht van een mede forum lid, die zo'n insert van Ramon Valdez had, maar niet gebruikte wegens overstap naar een andere zaagtafel. De insert waren nog splinternieuw, dus niet gebruikt, zo uit de doos. Op de website van Valdez, en in zijn Youtube filmpje beweert hij, dat deze inserts exact passend zijn voor de K3. Nou mooi niet, dus heb hem passend moeten maken met mijn nieuwe freestafel. De dikte van zero inserts is ook een beetje aan de dikke kant. Alles bij elkaar opgeteld, vind ik het geen aanbeveling en zeker niet als je hem koopt voor de daadwerkelijke nieuwprijs. Ik voel de bui al hangen er zullen hier op het forum mensen gaan reageren in de trant van, die maak je toch zelf? Inderdaad die kan je heel goed zelf maken als je een freestafel hebt, en die had ik nog niet dus vandaar,........ Dacht ik zal het met jullie delen, mocht er iemand zijn, die denkt leuk gaan we bestellen, je bent "gewaarschuwd".
Naast het periodiek onderhoud heb ik de zero clearance insert van Ramon Valdez passend gemaakt aangezien de standaard insert van de Hammer mij niet echt beviel. Jaartje of 2 geleden gekocht van een mede forum lid, die zo'n insert van Ramon Valdez had, maar niet gebruikte wegens overstap naar een andere zaagtafel. De insert waren nog splinternieuw, dus niet gebruikt, zo uit de doos. Op de website van Valdez, en in zijn Youtube filmpje beweert hij, dat deze inserts exact passend zijn voor de K3. Nou mooi niet, dus heb hem passend moeten maken met mijn nieuwe freestafel. De dikte van zero inserts is ook een beetje aan de dikke kant. Alles bij elkaar opgeteld, vind ik het geen aanbeveling en zeker niet als je hem koopt voor de daadwerkelijke nieuwprijs. Ik voel de bui al hangen er zullen hier op het forum mensen gaan reageren in de trant van, die maak je toch zelf? Inderdaad die kan je heel goed zelf maken als je een freestafel hebt, en die had ik nog niet dus vandaar,........ Dacht ik zal het met jullie delen, mocht er iemand zijn, die denkt leuk gaan we bestellen, je bent "gewaarschuwd".