Hammer K3 spindel gaat moeizaam omhoog///// en zero clearance insert

48rmc

Post veel
2 dec 2021
921
353
Middelburg
Kleine side note: heb je de afzuigdarm al eens nagekeken op scheuren tussen de plooien in? Dat heb je altijd na een tijdje met Hammer/Felder machines. Vaak pas zichtbaar als je de darm wat manipuleert in de andere richting. Want ik vind er toch erg veel stof aanwezig zijn in de machine.
Dank voor je tip Petrolhead inderdaad de flexibele slang is van inferieure kwaliteit veel te dun (er hebben zich al "incidenten" voorgedaan waarbij een dun scherp stuk hout dwars door de slang stak). Wellicht is een stugge cnc slang een beter alternatief of zou het wat zijn om de slang te omwikkelen met gewapend M3 tape? Dank neem dit mee als aandachtspuntje voor aanstaande zaterdag(y)(y)(y)

• Leuk
Waarderingen: rinus

Petrolhead

Post veel
4 mrt 2015
1.998
678
Ik heb hier op het forum ooit 10 meter merkloze darm gekocht die dun/flexibel is, die gebruik ik daarvoor. Ben er vrij zeker van dat die het ook wel weer een decennium gaat uithouden (y)

rinus

Post veel
13 nov 2011
898
209
Heerde
marinusvannorel.nl
Dank voor je tip Petrolhead inderdaad de flexibele slang is van inferieure kwaliteit veel te dun (er hebben zich al "incidenten" voorgedaan waarbij een dun scherp stuk hout dwars door de slang stak). Wellicht is een stugge cnc slang een beter alternatief of zou het wat zijn om de slang te omwikkelen met gewapend M3 tape? Dank neem dit mee als aandachtspuntje voor aanstaande zaterdag(y)(y)(y)
Ik heb de interne slang (darm) vervangen door een dikkere versie met gladde binnenkant. Wel even werk, maar het voldoet prima.

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
5.045
1.399
Riemst
Ik heb de interne slang (darm) vervangen door een dikkere versie met gladde binnenkant. Wel even werk, maar het voldoet prima.
Ik heb de slang er uit gehaald en zuig af in de kamer onder de zaag. Die slang zat voortdurend verstopt met kleine stukjes hout. Dat werkt prima.
Ik heb gisteren de hoogte verstelling van mijn machine los gehaald. De geleiding van het spouwmes zat ook vast. Die heb ik nog niet helemaal los want er zit één schroef van de beschermkap over de riem heel onbereikbaar. Ik heb de geleiders met remreiniger schoongemaakt.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.