Dit kan volgens mij helemaal niet, want je hebt gewoon wettelijke garantietermijnen. Daar kan een dealer zich niet aan onttrekken.De garantievoorwaarden zijn wel wat minder voor een hobbyst. 6 maanden is niet zo veel
ARTIKEL 6 - Garantie en aansprakelijkheid
6.1. De verkoper garandeert geleverde nieuwe machines gedurende de tijd van zes maanden na levering of
verzending, d.w.z. dat hij alle onderdelen, waaraan gedurende die termijn, uit hoofde van ondeugdelijke
constructie, enig gebrek mocht ontstaan, kosteloos zal herstellen, ofwel door andere zal vervangen (zulks ter
keuze van de verkoper), mits zodanig gebrek terstond na de ontdekking en in ieder geval binnen de in artikel
3 genoemde termijnen schriftelijk te zijner kennis wordt gebracht en, voor zover de verkoper dit wenst, het
betrokken onderdeel terstond vrachtvrij wordt opgezonden. De garantietermijn wordt verkort naar gelang de
machines meer dan 40 uur per week in gebruik zijn.
6.2. De hierboven vermelde garantie met betrekking tot herstelling of het gratis leveren van een nieuw
onderdeel omvat niet eventuele wettelijke heffingen op het gratis te verschaffen onderdeel, alsmede
invoerrechten en omzetbelasting; deze komen voor rekening van de koper. Is de overkomst van een monteur
noodzakelijk voor het vervangen of herstellen van het defecte onderdeel, dan worden daarvoor de
gebruikelijke kosten in
rekening gebracht.
dat was mij inderdaad ontgliptbetreft de A3-31 en het motorvermogen:
Standaard: Motor 3x 400 V S6 50 Hz 3,0 kW
Optioneel: 1x 230 V motorspanning, Motorsterkte 4,0 pk (3,0 kW) S6/40
Dus het vermogen blijft gelijk en dat is waar de verkoper in zijn mail dus op doelde. Dat ging over de A3-31. Dat heb ik wellicht niet duidelijk genoeg aangegeven.
alhoewel uit china - dus koolstofrijk geproduceerd - schat ik de hammers niet in als machines die het net na de garantietermijn - van eventueel 2 jaar - begeven
mijn kopie van een robland heeft 25 jaar gediend, waarna ik aan een opschaling toe was
al die tijd hobbymatig gebruikt
enkel een nokkenas (schakelingen) + een v-riem van de vandikte moeten vervangen
stel aan de bezitters van een A3-31 de vraag welke herstellingen ze aan hun machine hebben moeten uitvoeren
alternatief is een holzkraft
dat blijkt het duitse ondermerk van scm te zijn
casadei zit ook in die groep
de naam van onze collega uit nl limburg, die daarmee veel ervaring heeft, ontglipt mij
@L.N.alternatief is een holzkraft
dat blijkt het duitse ondermerk van scm te zijn
casadei zit ook in die groep
de naam van onze collega uit nl limburg, die daarmee veel ervaring heeft, ontglipt mij
dat was mij inderdaad ontglipt (Mij ook)
ik dacht dat het om een 26 ging
bekijk de meerprijs voor die 230 V + vergelijk die met de prijs voor het aanleggen van krachtstroom
Misschien goed om deze even door te lezen:De meerprijs is maar 112 excl. dus dat valt mee. Daar leg ik geen 400v voor aan.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg. Zoals het er nu bij staat gaat het dan een Hammer worden.Holzkraft is geen submerk van SCM, maar een naam die Stuermer Maschinen gebruikt. Zij kopen divers houtbewerkingsmachines van verschillende merken en brengen die onder de naam Holzkraft of Holzstar op de markt. Dat zijn machines van o.a. SCM en Casadei, maar ook generieke Chinese machines.
Stuermer verkoopt verschillende vlakvandiktebanken, waarbij de modellen met Minimax in de naam van SCM zijn. Maar ik denk niet dat ze een relevant model voor jou hebben, want de 2 enigzins relevante modellen (FS 30 C en FS 30 G) zijn 400V en duurder dan een Hammer A3 31. Beide modellen kunnen 30 cm breed schaven, maar verschillen toch behoorlijk. De 30G is de kleinste van de 2 en heeft kortere tafels en veel minder vermogen (1.8 kW 400V). Beide modellen komen standaard met Tersa-messen en alleen de 30C kan met spiraalmessen geleverd worden.
SCM kan de de 30G ook met spiraalas leveren. SCM Nederland levert niet meer aan particulieren, maar er zijn verschillende andere verkopers in Nederland die dat wel doen.
Zijn dit niet de garantievoorwaarden voor een zakelijke afnemer? Als consument/hobbyist val je gewoon onder de 'standaard' europese garantievoorwaarden en die zijn, hoe je ze ook uitlegt, veel ruimer dan wat hier staat...De garantievoorwaarden zijn wel wat minder voor een hobbyst. 6 maanden is niet zo veel
ARTIKEL 6 - Garantie en aansprakelijkheid
Past die Aigner zo zonder speciale aanpassingen op de hammer?Voor het schaven op mijn A3 26 heb ik een Hammer tafelverlenging aan de aanvoerzijde en een Aigner tafelverlenging aan de uitvoerzijde. De eerste kan ik ook gebruiken voor de het vandiktevlakken. De Aigner kan ook aan mijn zaagtafel en lintzaag.
De eerste zit bij de vandikte op de uitvoer neem ik aan?Voor het schaven op mijn A3 26 heb ik een Hammer tafelverlenging aan de aanvoerzijde en een Aigner tafelverlenging aan de uitvoerzijde. De eerste kan ik ook gebruiken voor de het vandiktevlakken. De Aigner kan ook aan mijn zaagtafel en lintzaag.
Nee, je moet 2 gaten boren in de gietijzeren tafels en daar schroefdraad in tappen. Maar dat is niet zo moeilijk. Plaats van de beugel bepalen, zodat je de gaten kunt aftekenen:Past die Aigner zo zonder speciale aanpassingen op de hammer?
Yep.De eerste zit bij de vandikte op de uitvoer neem ik aan?
Een goedemiddag allen, ik heb speciaal voor deze reactie een account aangemaakt, ik proef vrij veel frustratie tegenover verkopers maar die zullen ook vast niet alles goed/fout doen en daarmee neem je nu wat het punt stroom betreft als onwaarheid aan wat denk ik niet correct is. ik denk dat je uit de gestelde vraag vrij duidelijk kan opmaken dat het aldus de verkoper niet zou uitmaken wanneer je kiest tussen een 1x230v/3x400v A3-31 (waarom zou de verkoper zeggen dat er geen verschil tussen een 26 en 31 zou zitten?) dit is ook in zekere zin geen verschil als je screenshot/knipsel iets verderop wat groter was geweest was dit ook te zien beide modellen (1x230v/3x400v) hebben een 3kw/4pk motor wanneer deze loopt is dat beide 4pk en hoogstwaarschijnlijk een identieke motor waarvan de overige fasen gevoed worden d.m.v. condensatoren, lopen deze leeg/belast je de machine zwaar/lang zul je uiteindelijk het verschil tussen 230/400 gaan merken. de A3-26 is zo te zien inderdaad enkel in 1x230v 2,6pk daar zullen ongetwijfeld redenen voor zijn. ik merk over het algemeen een redelijke goede/positieve houding tegenover Van Schoonhoven/Felder Nederland maar u bent wel extreem anti maar goed je moet er ook een hoop geld brengen dus je mag ook wat verwachten. doe er uw voordeel mee wellicht kan ik nog wat bijdragen wat betreft elektra, een fijne dag.1,9 KW vs 3.0KW op de A3 31, compleet onzinverhaal dus. De 26cm brede Jet die ik recent heb overgenomen hier op het forum heeft 2,3KW.
Ach ja, verkopers van het geliefde Van Schoonhoven.......