Groot bord met logo

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Zoals ik op de vorige pagina al aangaf tegen Meron is het mijn bedoeling geweest het zware lijstwerk van deuromlijstingen toe te passen die te zien was en nog is bij herenhuizen.
Met het logo erin vind ik het zeker geslaagd. We spreken hier toch over een diameter van 660 mm en een dikte van 45 mm.
De foto's die hier onder staan zijn zonder een afwerkingsproduct erop.
PC290883.jpgPC290886.jpg
 

meron

Post veel
8 sep 2011
1.428
435
Nijmegen
www.instagram.com
Erg geslaagd alweer! Proficiat.

Het kader past erg goed bij het geheel. Ik kan mij zeker iets voorstellen bij de vergelijking met de deuromlijstingen.

Ik kijk uit naar de projecten die in 2015 gaan komen...
 
Laatst bewerkt:

Stefke 55

Actieve deelnemer
29 okt 2014
142
0
België
Dag Didier, heel mooi geheel, kader en logo passen mooi samen, ik wil ze wel eens zien hangen ergens ??? tot gauw Stefan
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Erg geslaagd alweer! Proficiat.

Het kader past erg goed bij het geheel. Ik kan mij zeker iets voorstellen bij de vergelijking met de deuromlijstingen.

Ik kijk uit naar de projecten die in 2015 gaan komen...

Bedankt voor het compliment Meron.
Ik merk al een hardnekkige supporter voor 2015.
Moet ik een spionkop oprichten?
Ik zal zeker mijn uiterste inspanning doen om wat te plaatsen op de forum.
Dat is een belofte waar ik mij aan hou.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Dag Didier, heel mooi geheel, kader en logo passen mooi samen, ik wil ze wel eens zien hangen ergens ??? tot gauw Stefan

Bedankt Stefan.
Begin al maar aan het aftellen en tegen eind januari zal je ze zien bij de Vlaamse Gilde van de houtdraaiers.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi stukje vakwerk Didier, de kleurcombo spreekt me erg aan !

Bedankt Martijn voor het compliment.
Ik voel me vereert door het woordje "vakwerk".
Voor mij is dit van zelf sprekend.
Wat de kleurencombinatie betreft, ben ik ook heel tevreden mee.
Dit waren de houtsoorten die ik min of meer in mijn hoofd had om dit te realiseren.
Het is zeker iets wat bij mij op één van de eerste plaatsen komt voor aleer ik start aan een dergelijk project.
Alles moet op voorhand uitgedokterd worden vind ik en dit is al de helft van het werk.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Gisteren avond kriebelde het nog wat om af te werken en de kader werden nog voor de eerste maal vernist.
Voor ik kon starten met vernissen was er nog nog wat schuurwerk.
De kaders langs de achterkant heel fijn schuren en de schroefgaatjes wat opstoppen.
Het panelen werden ook heel fijn geschuurd tot korren 400, maar hiervan ben ik een foto vergeten te nemen.
PC290890.jpg

Alles werd stofvrij gemaakt op de panelen en kaders.
Op strategische plaatsen werden er een aantal schroeven ingedraaid zowel in de kaders als panelen.
Dit moet dienen als steunpunt tijdens het vernissen van de stukken. Zo kan ik de beide kanten doen op hetzelfde ogenblik.
PC290897.jpgPC290894.jpgPC290895.jpgPC290899.jpgPC290900.jpgPC290902.jpg


De logo's zijn vandaag voor de eerste maal vernist.
PC300903.jpgPC300909.jpg

De kaders zijn vandaag voor de 2de maal vernist.
PC300911.jpg

De eindfase is bijna in zicht.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ook een foto er bij ben fier op u dat ge ook in de gilde van de Houtdraaier lid ben .:eek:

Jacques,
Ik ben zeer vereert met uw uitspraak.
Ondertussen ken je me al wat dat dit met plezier overgebracht is naar de forumleden als de Vlaamse Gilde leden.
Een foto nemen zullen we zeker doen.
Je brengt me trouwens op een idee.
Kunnen we geen groepsfoto laten nemen de komende vergadering?
Wie heeft daar weer een professioneel fototoestel?
Dit moeten we kunnen regelen tegen eind januari.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
De 2de laag vernis op de panelen met logo werd gegeven.
Met 2 lagen zal het ruim voldoende zijn.
De hoogglans komt zeker tot zijn uiting.

PC310921.jpgPC310922.jpg
 

Timberframe

Actieve deelnemer
3 dec 2013
86
4
Soesterberg
Beste Sirjacobs, mag ik u feliciteren met dit vakwerk van absolute topklasse. Ik ben nog pas een beginnend houtbewerker met 0 ervaring op de draaibank maar als ik zie hoe u dit Kunstwerk (en ja, Kunst met de hoofdletter K) laat ontstaan, kan ik niet anders dan nederig mijn hoofd buigen en dan maar heel veel gaan oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Wellicht mag ik dan over een 10-tal jaren een sin uw schaduw staan.....

Dank voor het delen en de zeer duidelijke uitleg. Plaatjes zeggen zéker meer dan woorden en ook dat is in deze schitterende projectbeschrijving te zien! Chapeau!
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Beste Sirjacobs, mag ik u feliciteren met dit vakwerk van absolute topklasse. Ik ben nog pas een beginnend houtbewerker met 0 ervaring op de draaibank maar als ik zie hoe u dit Kunstwerk (en ja, Kunst met de hoofdletter K) laat ontstaan, kan ik niet anders dan nederig mijn hoofd buigen en dan maar heel veel gaan oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Wellicht mag ik dan over een 10-tal jaren een sin uw schaduw staan.....

Dank voor het delen en de zeer duidelijke uitleg. Plaatjes zeggen zéker meer dan woorden en ook dat is in deze schitterende projectbeschrijving te zien! Chapeau!

Wat een prachtige woorden Timberframe.
Dit is toch iets waarvan ik stil ga worden. Ik sta aan de grond genageld.
Het is net of ik in de watte ben gedraaid.
Dit is mijn ding waarvan ik het heel graag deel naar jullie toe breng.
Zoals als je zelf schrijft, veel oefenen en veel oefenen is de boodschap.
Wat ook belangrijk is, stelen met uw ogen, nadenken, uittekenen/schetsen en uit proberen.
Uw materiaalkeuze qua gereedschap is ook zeer belangrijk.
Het is een dure hobby, maar ik heb het ervoor over.
Gelukkig staat mijn vrouwtje achter mij en ze kent mijn passie door en door.
Wij hebben in onze jongere jaren nooit onnodige dingen aangeschaft en met beide voetjes op de grond gestaan. Dit doen we trouwens nog altijd.
Nu dragen we daarvan de vruchten en we doen wat we graag willen.
Mijn vrouw doet graag fotografie en daar steun ik haar in.
Ik denk dat dit goede compromis zijn.
Timberframe, je krijgt van mij alle steun naar de houtdraaiwereld toe.
Succes met uw projectjes en zeker niet schamen om het op deze boeiende forum te plaatsen.
Binnenkort plaats ik nog het huwelijk tussen paneel (logo) en kader met hun afwerkingslaag op de forum.
 

cocobolo

Actieve deelnemer
3 mrt 2012
138
5
Apeldoorn
Ik maak een diepe buiging voor het vakmanschap dat ik hier zie en het geduld om zo'n klus helemaal uit te voeren. Ik heb eigenlijk tot nu toe weinig op dit forum gekeken maar vanochtend kwam ik dit topic tegen en ademloos van begin tot eind gelezen. Het cnc gedeelte lukt mij zelf ook nog wel (ik heb een cnc machine) maar toen er werd overgeschakeld naar de 2 ronde 'kozijnen' was ik toch wel zeer onder de indruk. Vakmanschap ! Geweldig mooi verslag om te lezen :) Ook inspirerend om zelf eens een goed verslag bij te houden van mijn bouwprojecten, ik vergeet altijd foto's te maken (ik bouw gitaren).

Wat is het volgende project ? :D
 

Chris D

Actieve deelnemer
27 nov 2014
63
18
Dag Didier,

Eerst en vooral wil ik je een gezond en wel 2015 wensen met veel draaigenot, alles erop en eraan.
Ik volg jouw projecten met zeer veel plezier en vooral veel bewondering in verband met hoe je alles uitwerkt en in beeld brengt met de nodige uitleg erbij.
Ik heb deze morgen samen met mijn vader jouw stappenplan van dit bord met logo eens overlopen.
Hij vindt het ongelofelijk hoe je dit prachtige idee tot werkelijkheid bracht.
Hierbij hebben we zelf heel wat opgestoken en bijgeleerd, bedankt hiervoor.
We kijken vol verlangen uit naar de eerste vergadering van de houtdraaiersgilde om dit prachtige stuk te kunnen bewonderen, alsook naar jouw projecten in 2015.

Vele complimenten en groeten
Christophe en José
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik maak een diepe buiging voor het vakmanschap dat ik hier zie en het geduld om zo'n klus helemaal uit te voeren. Ik heb eigenlijk tot nu toe weinig op dit forum gekeken maar vanochtend kwam ik dit topic tegen en ademloos van begin tot eind gelezen. Het cnc gedeelte lukt mij zelf ook nog wel (ik heb een cnc machine) maar toen er werd overgeschakeld naar de 2 ronde 'kozijnen' was ik toch wel zeer onder de indruk. Vakmanschap ! Geweldig mooi verslag om te lezen :) Ook inspirerend om zelf eens een goed verslag bij te houden van mijn bouwprojecten, ik vergeet altijd foto's te maken (ik bouw gitaren).

Wat is het volgende project ? :D

Wat een eer om die woorden te mogen ontvangen Cocobolo.
Ik voel me als een koning op een zwevend tapijt.
Toch moet ik zeggen dat dit toch pakkende woorden zijn waarvan ik durf zeggen dat er een krop in de keel komt.
Ongelofelijk wat u hier neerschrijft en wat anderen ook al hebben gedaan.
Super bedankt.
Wat betreft verslagen te maken Cocobolo, niet twijfelen en doen.
Tip: Vergeet geen foto's te nemen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.