Groot bord met logo

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Dag Didier,

Eerst en vooral wil ik je een gezond en wel 2015 wensen met veel draaigenot, alles erop en eraan.
Ik volg jouw projecten met zeer veel plezier en vooral veel bewondering in verband met hoe je alles uitwerkt en in beeld brengt met de nodige uitleg erbij.
Ik heb deze morgen samen met mijn vader jouw stappenplan van dit bord met logo eens overlopen.
Hij vindt het ongelofelijk hoe je dit prachtige idee tot werkelijkheid bracht.
Hierbij hebben we zelf heel wat opgestoken en bijgeleerd, bedankt hiervoor.
We kijken vol verlangen uit naar de eerste vergadering van de houtdraaiersgilde om dit prachtige stuk te kunnen bewonderen, alsook naar jouw projecten in 2015.

Vele complimenten en groeten
Christophe en José

Christophe en José,
Ook een gezond en wel 2015 met veel draaigenot.
Ik ben blij dat je er iets vanop gestoken en bijgeleerd hebt.
De exemplaren zijn zeker te zien in de komende vergadering.
Net zoals Keizer Jacques (uit Blankenberge) mag je ze eens vasthouden en bewonderen.
Heel tof dat je mijn project hebt gevolgd.
Ik ben zeker fier met het resultaat.
Nu moet er toch nog een laagje vernis opkomen en deze heeft toch een lange uitdroging nodig.
Hopelijk kan ik hem halverwege de komende week maar zeker tegen het einde van de week, het eindresultaat volledig op de forum plaatsen.
Tot binnenkort collega's.
 

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik ben well druk geweest hier Jacob, maar heb af en toe toch kans gezien om jou werk te volgen, en Ik moet zeggen je hebt een prachtig stuk werk geleverd in project en in uitleg X 2.

Je moet daar wel erg trots op zijn, maar je naam moet er nog wel op, dat verdien je zeker, ook nog een goed gezond en voorspoedig 2015 toegewenst vanuit een wit en koud Canada, Cheers animated-smileys-new-years-eve-031.gif
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Ik ben well druk geweest hier Jacob, maar heb af en toe toch kans gezien om jou werk te volgen, en Ik moet zeggen je hebt een prachtig stuk werk geleverd in project en in uitleg X 2.

Je moet daar wel erg trots op zijn, maar je naam moet er nog wel op, dat verdien je zeker, ook nog een goed gezond en voorspoedig 2015 toegewenst vanuit een wit en koud Canada, Cheers Bekijk bijlage 24421


Bedankt Leo voor het compliment.
Ook de beste wensen voor 2015 en zeker een goede gezondheid toegewenst.
Ik zal zeker nog mijn naam erop plaatsen.
Blij u nog eens te horen vanuit het witte Canada.
Daar zijn we pas jaloers van. Zo'n wit landschap wil ik ook ooit eens live zien.
Hier nog geen vlokje gezien. de temperaturen zijn ongeveer 3 à 4 graden.
Eigenlijk een beetje te warm voor de tijd van het jaar.
 

tom op eigen houtje

Actieve deelnemer
23 nov 2014
729
1
41
Rimburg
tomopeigenhoutje.webnode.nl
nou dit was weer een erg leuk project om te volgen
meschien een ideetje voor de moderaters van het forum
ik wil een permante e mail verwitiging als mr sirjacobs nog een nieuw project start
maakt niet uit waar het over gaat ik ben er van overtuig dat ik er weer van zal leren:)
mvg tom
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
nou dit was weer een erg leuk project om te volgen
meschien een ideetje voor de moderaters van het forum
ik wil een permante e mail verwitiging als mr sirjacobs nog een nieuw project start
maakt niet uit waar het over gaat ik ben er van overtuig dat ik er weer van zal leren:)
mvg tom

Tom,
Als ik het niet vergeet, wil ik u de melding geven wanneer ik iets opstart.
Bedankt voor de interesse van mijn projecten.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Nou als dat geen uitdaging is. Wie neemt de handschoen op?

Zoals ik het tegen Meron en Renault al heb neergeschreven, het is een typische uitdaging voor me.
Alleen de tijd ontbreekt.
Maar ja, wie weet kan het sneller gaan dan je denkt.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Eindfase

Laatste fase is eindelijk gebeurd.
Door wat te veel werk voor school ben ik er nu toe geraakt om het huwelijk tussen logo('s) en kader(s) te laten gebeuren.
Normaal gezien heb ik al eerde gesproken om met schroeven vast te maken en gepaste sleufgaatjes voor de krimp en uitzet op te vangen.
Naar esthetische waarde achteraan zou dit heel wat minder zijn.
De plannen zijn aangepast en 'k heb er voor gekozen dat niets zichtbaar zou zijn.
Eigenlijk is het vrij simpel.
De panelen hebben een 5-tal mm speling dat ruim voldoende is.
Met een transparante ROCK7 kan je het doen. Dit is te vergelijken met een selicone.
Het is elastisch, voor ramen en deuren en zelfs in combinatie hout met lak.
P1090740.jpg

Voor aleer dit kon aangebracht worden, moest de positie van het paneel bepaald worden tegenover de kader.
Ik heb de fijne verwerkte iroko latjes van een 8-tal mm op een gelijke afstand gelegd tegenover het kaderverstek (tussen mijn vingers te zien op de 2de en 3de foto).
Door middel van kleefbandjes kon ik gemakkelijk meten.
P1090746.jpgP1090744.jpgP1090745.jpgP1090747.jpgP1090749.jpg

Eénmaal alles goed, werd het paneel uitgehaald en werd er een laagje (niet overdrijven qua dikte) ROCK7 op de beide slagen/sponningen van de kader gespoten.
P1090750.jpg

Hier nog een volledig filmpje wat betreft de volledige werkwijze van het huwelijk.
Het filmpje is niet zo goed qua belichting doordat er nogal een flauwe lamp in deze kamer aanwezig is?
Mijn excuses daarvoor, maar ja het is het principe dat telt.

Morgen ga ik na de uitharding van de ROCK7 nog een foto plaatsen van de volledige afgewerkte logo's met kader.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.