Primera,
De ventilator mag 24/7 draaien en heeft een verwachte levensduur van 20.000 draaiuren.
Groet,
Kor
De ventilator mag 24/7 draaien en heeft een verwachte levensduur van 20.000 draaiuren.
Groet,
Kor
Grotere werkplaats gaat door, net een nieuw huis gekochtFeestje hoor Kor! Wat een prachtige aanbieding
Als ik binnenkort een grotere werkplaats krijg ben je de eerste die het hoort, want dan bestel ik dit fantastische pakket![]()
Thanks, dat is wel het plan tztGefeliciteerd, Ruben! Ik hoop maar weer op een mooi werkplaats-topic![]()
Grotere werkplaats gaat door, net een nieuw huis gekochtBinnenkort kom ik bij je bestellen Kor!
Henk,
Nee hoor dat actiefkool filter is bedoeld om VOC's ( Volatile Organic Components = vluchtige organische componenten) te absorberen.
Kan handig zijn als je lak, olie vernis o.i.d verwerkt en niet in de dampen wil blijven staan.
De actiefkool unit kan er tussen uit en in een plastic zak opgeborgen tot je hem weer eens nodig bent.
Voor de werking als fijnstoffilter heeft het geen toegevoegde waarde.
Groet,
Kor
Het idee om met een stof sensor het filter aan en uit te had ik ook maar werd mij door Kor afgeraden omdat de betaalbare sensoren de kleine stofdeeltjes niet zouden detecteren.Ik moet zeggen: sinds het filter er hangt voelt/ruikt de lucht een stuk schoner. Eerder had ik 's avonds nog wel eens de neus vol stof, nu niet meer. Fijn!
Wat ik nog wel zou willen toevoegen is een sensor die het filter aan/uit zet zodra de hoeveelheid fijnstof over/onder een grenswaarde komt. Dit op basis van een sensor, Arduino of Raspberry Pi en een simpel relaisbordje. Heeft iemand hier ervaring mee? Ben vooral benieuwd naar welke sensor geschikt zou zijn, en heb nog geen idee hoe de boel te programmeren. In dat laatste ben ik zelf bepaald geen ster. Mocht iemand zin hebben om dit samen aan te pakken dan hou ik mij aanbevolen!
Het idee om met een stof sensor het filter aan en uit te had ik ook maar werd mij door Kor afgeraden omdat de betaalbare sensoren de kleine stofdeeltjes niet zouden detecteren.
Ik had hiervoor een Sharp stof sensor aangeschaft en wou dit met een Arduino gaan regelen.