Nou Jolien, je dag kan niet meer stuk, lijkt me.
Mooi gebaar!
Nee inderdaad! Die kan niet meer stuk! Wat een ontzettend MOOI gebaar! Ben er helemaal van ondersteboven en kan het niet geloven! Heb hem meteen een berichtje gestuurd!
Nou Jolien, je dag kan niet meer stuk, lijkt me.
Mooi gebaar!
Er is een mooi gezegde (waarbij het er op lijkt dat helaas niet zo veel mensen er nog waarde aan hechten) dat hier zeer van toepassing is: "wie goed doet, goed ontmoet" = (wie goede dingen doet voor andere mensen kan soms ook goede dingen terug krijgen)
Zeker voor jou van toepassing Jolien, veel succes er mee!
Fons
Inderdaad heb de smaak zeer goed te pakken! Tot nu toe is het idee om voor 1 kind dierensetjes te maken van 4 à 5 dieren. Nu op zoek naar de juiste dieren en de juiste verhoudingenJe hebt de smaak meteen flink te pakken.
Kan je mooi een dierentuin maken!
je hebt pb met 2 dropbox linkjes.Nu op zoek naar de juiste dieren en de juiste verhoudingen.
Jolien,
Van harte gefeliciteerd met het cadeau dat je hebt gekregen. Wat ik in de hele discussie hierboven niet tegenkom is welke zaagjes je gebruikt. Volgens mij heeft een Huvema zaagjes nodig met haakjes om ze in te haken. Om die haakjes te bevestigen heb je wat diepere zaagjes nodig, waardoor het eerder gaat knellen in krappe bochten. Dit zorgt voor breken van het zaagje of verbranding. Ik heb om die reden een Hegner 1 gekocht, bovendien is de keuze in zaagjes zonder haakjes vele malen hoger. Bouwmarktzaagjes zijn in verhouding erg duur en slecht van kwaliteit. Er zijn 2 bekende (amerikaanse) sites waar je kwalitatief zeer goede zaagjes kan kopen, die in verhouding veel goedkoper zijn. Ik zaag al jaren 3 cm beuken zonder probleem. De gouden tip die je van mij krijgt: Zorg dat je zaagblad haaks op de zaagtafel staat. Dit kan je gemakkelijk controleren door een blokje hout een klein stukje in te zagen en om te draaien. Als je zaagblad dan nog goed in de zaagsnede past staat het precies haaks. Dit zorgt voor minder frictie in de bochten en dus minder breken.
Ja, ik ben figuurzaag fanaat. Als je het leuk vindt om puzzels te maken, kijk dan eens of je dit boek in de bibliotheek kan krijgen, of ergens 2e hands: https://www.boekwinkeltjes.nl/b/154158702/Puzzels_Figuurzagen_Met_grote_patronen_en_handleiding. 2e hands een goedkoop boek, met hele simpele, speciaal voor kinderhanden bedoelde puzzels. Alle boeken van spielman zijn aan te raden als je van puzzels maken houdt, maar daar zitten ook moeilijkere tussen. Als je interesse hebt kan ik wel wat foto's van voorbeelden uit het boek naar je opsturen. In de bijlage zal ik wat voorbeelden toevoegen van wat ik met de figuurzaag maak.Bekijk bijlage 50115Bekijk bijlage 50116Bekijk bijlage 50117Bekijk bijlage 50118Bekijk bijlage 50124Bekijk bijlage 50125Bekijk bijlage 50119Bekijk bijlage 50120Bekijk bijlage 50121Bekijk bijlage 50122