Festool TKS80 kort niet haaks af

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Ondertussen de stofafzuiging op de tks 80 aangesloten en werkt goed. De lange flexibel zorgt wel voor wat debiet verlies. Maar het werkt redelijk. Hopelijk gaat het nog wat beter als alles op zijn plaats staat en de flexibel wat kan ingekort worden / stuk vaste buis er tussen.

De tks 80 heb ik vandaag binnengebracht bij festool. Ik had gemailed dat ik enkel nog een probleem had met de schuiftafel bij bredere panelen en of ze die konden nakijken of die afwijking van het profiel binnen de norm was.
Ze raadden mij aan om de hele machine eens binnen te brengen voor grondig nazicht.
Aangezien ik niet ver van festool woon heb ik ze zelf binnen gebracht. Nu hopen dat ze iets vinden anders ligt het aan mij 😅


Via 2dehands ook nog een trion barrelgrip gevonden voor een prijsje. Zonder systainer, maar is toch voor in de werkplaats.
Wat een verschil tegenover mijn oude b&d met d-greep.
Ik gebruikte die niet veel omdat ik altijd afwijking en blad-drift had, maar met deze ga ik misschien wat meer rondingen gebruiken in mijn werk.
De barrelgrip werkt voor mij veel beter omdat mijn hand lager en achter het blad zit ipv erboven.
Een plezier om mee te werken.
 

AtelierHQ

Actieve deelnemer
8 jul 2019
137
63
Opwijk
Ik heb de TKS 80 inmiddels 2 weken terug.
De langsgeleider en afkortgeleider hebben ze bijgeregeld, maar met de schuiftafel was volgens hen niets mis.
"En het is natuurlijk geen echte formaatzaag hé meneer"
Wanneer ik nu een paneel met de schuiftafel afkort heb ik nog altijd een afwijking.
Het profiel van de afkortgeleider en de afstand tot het zaagblad is gewoon te ver voor precieze haakse zaagsnede. Een klem de afkortgeleider te fixeren t.o.v. de schuiftafel helpt wel, maar vind het toch zonde.

Ik heb geen plaats voor een formaatzaag dus zal het voorlopig behelpen zijn met deze en de invalzaag.

Ik ga wel een schuifslede maken voor kleine stukjes en de schuiftafel is wel handig als ondersteuning voor het schulpen van bredere panelen tot stroken.
Een 3m rail voor de invalzaag is de volgende investering. Ben het koppelen van 2 rails al grondig beu.
Ondertussen druk bezig met het inrichten van de werkplaats en bouwen van een nieuwe werkbank, maar zal hiervoor een nieuw topic openen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.