Felder FB 510 lintzaag

WouterH

Actieve deelnemer
9 dec 2009
56
1
Vakantie ? Had een afspraak met Erwin zelf....Hij heeft een sleutel van de voordeur....altijd makkelijk :D

Tja, goede connecties;) Het antwoordapparaat doet helaas de deur niet open...
Gefeliciteerd! Ben benieuwd of je verder nog accessoires hebt bijbesteld. Ook al indicatie van levertijd gehad?
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
Een tijdje geleden stond ik nog bij Fons te kwijlen bij zijn Felder 510.......En nu :

20141013_083712.jpg

Heb ik er ook eentje !! Fons, hardstikke bedankt voor het testen van de machine . (jos : Jij ook nogmaals bedankt) De machine was wat groot voor de toegangsdeur :

20141013_093412.jpg

Op 15mm paste hij niet....dus werd er even een stukje uit het kozijn gehakt..... Bedankt Jorick !!

De machine staat nu op zijn plek, afzuiging moet nog aangesloten worden...tijdelijk doen we dit even met een losse afzuiger. Morgen ga ik alle geleiders en een eventuele drift aanpassen...en dan kan ik eindelijk zelf herzagen......;)

 
A

Athanor

Guest
Proficiat Rick!! Eindelijk kun je dan los. Dat is wel kicken die keramische geleiders hoor! Ben benieuwd hoe ze je bevallen.


Fons
 

rendew

Post veel
30 jun 2010
1.356
79
Amsterdam
TOP RIck .

Ga je veel plezier aan beleven !! pas je wel op bij het zagen dat die baard niet in het lint komt (hint)
 

WouterH

Actieve deelnemer
9 dec 2009
56
1
Gefeliciteerd!

Ik heb die van mij iets later besteld, staat op productiedatum 17-10. Weekje wachten nog, ben heel benieuwd. Krijgen we nog foto's en film als hij uit de verpakking is?:p
 

Mac

Actieve deelnemer
Fons, ( en Scheppie, Rick en WouterH )

Ik hoop dat jullie er nog steeds blij mee zij want ik krijg de mijne volgende week.
Ik wil eigenlijk aan Fons vragen hoe het bevalt om de machine op wieltjes te hebben. Ik ben zelf bang dat je 'm misschien door de rem heen duwt als je met zware planken bezig bent? Zitten de gaatjes er trouwens al of moeten die geboord worden?

Alvast dank voor je antwoord
 

mathieu

Oud hout
5 jul 2010
4.508
968
Riemst
Als je hem met wielset besteld hebt, zitten de wieltjes er bij levering op. De wieltjes staan dwars op de zaagrichting, dus wegrollen tijdens het zagen zal niet gebeuren.
 

WouterH

Actieve deelnemer
9 dec 2009
56
1
Ha Mac,

heb de mijne zelf op een houten frame met bokwielen gezet. Bevalt heel goed en is goedkoper dan de wielset denk ik. Ik heb alleen de zwenkwielen vaststaan en dat werkt prima, ook bij zwaarder zaagwerk. Voor mij is ook belangrijk dat de machine wat hoger staat, ik ben 2,08 m..

Wouter
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
934
Leeuwarden
Ik heb de wielen nog steeds onder de machine. Hij is gemakkelijk te verplaatsen en stabiel genoeg. De werkplaatsvloer bestaat uit planken die niet geheel vlak zijn dus bij het verplaatsen hobbelt de machine wat door de werkplaats... Het zagen gaat goed, de werkhoogte ben ik aan gewend. Vaak vergeet ik de wielen op de rem te zetten, bij de lichtere zaagsnedes merk ik dat niet. Bij dikkere balken zet ik de wielen alsnog op de blokkering. Kortom ik ben tevreden en werk er nog steeds mee.

Fons
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.787
934
Leeuwarden
O ja, de gaten zitten er al in. Ik heb er blokken onder gezet en die met een zware houtfret vastgezet. Daarop de wielen met vier zware schroeven bevestigd.

Fons
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.