Felder FB 510 lintzaag

A

Athanor

Guest
Het leuke is dat dit inmiddels standaard bijgeleverd wordt;)

De leveranciers hebben blijkbaar veel geleerd van het knutselwerk dat "wij" hobbyisten en verbeteraars aan de machines verbouwden.


Fons
 

Zweihaak

Post veel
29 jul 2010
1.381
2
Groningen
Misschien vind je het brutaal, maar wat kost zo'n lintzaag?
Ze doen er op hun website zo raar over zoals wel meer bedrijven dat doen, dat je moet mailen voor een prijs.
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
De laatst bekende prijs is E 1.845,- excl. btw.

Je hoeft ze niet te mailen, je moet je registreren (emailadres en wachtwoord).
Handige strategie, want:
Als je een prijs wilt weten, moet je inloggen.
In de backoffice kunnen ze dan mooi zien waar je kennelijk belangstelling voor hebt.
Dan bellen ze je zomaar op: "Kunnen we iets voor u doen?"
 
A

Athanor

Guest
Klopt! Je hebt natuurlijk ook nog het alternatief van de Hammer 4400 lintzaag. Ook met een 4 pk motor, alleen 10 cm minder zaagbreedte en 9 cm minder zaaghoogte, maar die zal met dezelfde kracht door een stam zagen. Prijs meestal rond € 1350,-- ex BTW.

Fons
 

Nerflander

Actieve deelnemer
5 feb 2011
291
6
Steenwijk
Klopt! Je hebt natuurlijk ook nog het alternatief van de Hammer 4400 lintzaag. Ook met een 4 pk motor, alleen 10 cm minder zaagbreedte en 9 cm minder zaaghoogte, maar die zal met dezelfde kracht door een stam zagen. Prijs meestal rond € 1350,-- ex BTW.

Fons

Nu is Fons toch abuis, denk ik.
De Hammer heeft 3,5 PK, en bovendien zijn de wielen kleiner.
Niet dezelfde kracht dus.
Het is maar een kleinigheidje, maar toch.
 
A

Athanor

Guest
Oké, wat de omzetting van de kracht naar de diameter van de wielen betreft heb ik niet doorgedacht. De specs van de PK's haalde ik vanmorgen uit een PDF brochure van voorjaar 2013, kan best zijn dat de actuele kenmerken ander zijn;)

Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Vanmorgen ben ik gezellig bij Fons op de koffie geweest. Ik had gevraagd om ik zijn Felder 510 lintzaag eens mocht proberen omdat ik zelf aan t kijken ben naar een nieuwe lintzaag....of eigenlijk moet ik zeggen 2e lintzaag. Mijn inca blijft natuurlijk maar ik mis een grote lintzaag die met gemak 230mm hoge balken kan herzagen. Dit is A. voor mijn hobby zeer prettig en B. kan ik met groter gemak andere mensen aan dunne plankjes helpen via Masave Fijnhouthandel. Bij "joppe" had ik al de Hammer 4400 bekeken en dat vond ik al super.

Een groot verschil tussen de Hammer en de Felde 510 is er niet. De Felder lijkt overal net even wat meer mogelijkheden te hebben

*10 cm meer zaaghoogte
*grotere wielen
*grotere tafel
enz enz

Dit weekend maar eens goed nadenken over de aanschaf maar de kans is supergroot dat er een Felder 510 naar Zwolle gaat komen...
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.258
309
Heelsum
Doen Rick... ik heb hem ook en ben er super tevreden over.... Natuurlijk is hij duurder als de Hammer maar je kan er maar 1 kopen en mijn idee is altijd dat je vaak spijt krijgt als je net te klein koopt... er is natuurlijk altijd groter maar volgens mij is het verschil van de hammer naar de Felder zijn geld zeker nog waard. AL was het straks ooit een keer maar voor de inruilwaarde of 2e handswaarde.

Veel beslisplezier, ik zou er een lekker tuffsawtje bijkopen bij Ian en dan kun je alles wat je wilt zagen. Pas als je een goeie lintzaag hebt weet je wat je al die tijd daarvoor hebt gemist!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@scheppie : De kans is erg groot dat t een Felder zal worden... Qua zaaglinten kom ik inderdaad bij Tuffsaws terecht. Daar bestel ik dan gelijk maar een grote doos vol linten.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Nou Fons....nu heb je het voor elkaar.....:D

Ik stap over een dik uur in de auto voor een ritje naar de showroom van Felder. Even rondneuzen en verder over de Felder 510 lintzaag praten....kijken of we eruit kunnen komen qua prijs en levertijd....... Nogmaals bedankt dat ik de machine even mocht proberen... @joppe : Jij ook nog bedankt !!
 

WouterH

Actieve deelnemer
9 dec 2009
56
1
Ze zijn tm volgende week met vakantie, dus blijf maar thuis:D Ik loop met dezelfde plannen rond Rick, maar moet ook nog even wachten...
Groet,

Wouter
 
A

Athanor

Guest
Mooi Rick, goede beslissing, welkom bij de Felder FB510 club! We kunnen bijna een gebruikersclub starten als het zo doorgaat;)

Levertijd zal wel tegenvallen schat ik in.....


Fons
 

MasaveHout

Post veel
3 feb 2013
1.636
204
48
zwolle
www.masave.nl
@fons : Da's een goed plan....ik vind onze "bestel-de-linten-samen-actie" al een goed begin

@sunrayes : Da's ook weer waar.....heb jij nog niet ergens ruimte in die mega-bus van jullie ?

Ik merk net dat ik de post van Athanor vol zet met mijn gedoe ....sorry Fons !!! .... Heb trouwens al wel die keramische geleiding mee besteld...
 
A

Athanor

Guest
Dat kan, zolang het maar over de Felder en bijkomende zaken gaat;)


Fons

- - - Updated - - -

Maar eehh..... vertel eens was over die keramische geleiding!!?

Fons
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.258
309
Heelsum
@fons : Da's een goed plan....ik vind onze "bestel-de-linten-samen-actie" al een goed begin

Inderdaad wel een goed idee, de verzendkosten bij Tuffsaws zijn relatief hoog. Gekke is bij Ian ook dat hoe meer je besteld hoe meer verzendkosten je betaald terwijl de meerkosten voor verzenden van 5 bladen tov 1 blad marginaal zijn. Bij de meeste webshops heb je vanaf bepaald bedrag gratis shipping. 20 pond zijn de kosten boven 55 pond bestelling dus die kunnen we deel besparen door samen te bestellen. Alhoewel er dan wel weer doorverbonden moet worden maar das stuk goedkoper.

Maar eehh..... vertel eens was over die keramische geleiding!!?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar...
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Yep...dat is m !!! Zeer benieuwd hoe dit zal gaan werken.... Geen beweegbare onderdelen meer, minder hitte ontwikkeling en langere levensduur.....klonk mij allemaal goed in de oren..... Er zijn nog geen machines geleverd in Nederland met dit systeem.... Ze hadden al wel proefgedraaid met dit systeem in andere landen en daar waren de reactie's positief (hoorde ik van de persoon die mij de machine wilde verkopen...:p dus misschien met een klein korreltje zout nemen) Voor die tijd had ik mij al verdiept in keramische geleiding, in Amerika wordt dit al veel vaker gedaan en daar kwamen veelal positieve berichten vandaan....

Morgen moet ik even meten hoeveel meter kabel ik nodig ben...... Er komt trouwens een hefboomsysteem onder zodat ik met de lintzaag door de werkplaats kan crossen!!
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.