Ik ben blij met alle informatie, advies en hulp welke ik hier krijg.
Ik snap dat de 2 schuurmachines waar ik tussen twijfelde een beetje appels en peren vergelijken is, maar vind 2 schuurmachines aanschaffen gewoon nog te veel.
Aangezien ik praktisch al het hout wat ik verbruik door de vlak/vandiktebank haal en een bandschuurmodule voor mijn HM2 en nog een goedkope Parkside bandschuurmachine heb voor sneller afhalen schatte ik in dat de beste toevoeging voor mijn machinepark de excenter schuurmachine is. Hierbij ben ik het meest gecharmeerd van de Mirka ivm gewicht, verpakking (koffer) en dubbele schijf maat.
Korte samenvatting van de vergelijking welk ik boven postte:
Meneer had al een RO 150 en wilde iets hebben voor een betere afwerking. Vervolgens stelt hij de vraag of hij al het werk zou kunnen doen met de Mirka en dus de RO 150 weg kan doen. Conclusie: ja en nee. Het zou in theorie kunnen, maar dan verliest hij zoveel tijd door extra schuren met puur de Mirka dat hij dat niet terugverdiend.
Voor mij is de tijds factor wat minder relevant aangezien ik houtbewerking als ontspanning en tijds verdrijf zie, ik ontspan door het proces en het eindresultaat is niet perse het doel.
Daarnaast speelt het geld mee. Nu betaal ik 461€, de RO150 zou minimaal 100€ extra gekost hebben. Ik had mijn budget van 300-400€ al opgerekt naar 461, 560€ is dan te ver. Misschien in de toekomst nog