- star geraamte uit mpx, alle ladegeleiders aan het geraamte zodat dit allemaal maatvast is en blijft
- goedkoper massief hout ? ik wil dat geraamte maatvast is en massief werkt te veel
- de ovangkol panelen (eigenlijk een omgekeerde U) maak ik dan zo vast aan het geraamte dat deze vrij kunnen bewegen.
ik heb al verschillende oudere kwaliteitsvolle meubels gezien die zo zijn opgebouwd.
Heb je een schets om te delen? Ik ben vooral benieuwd hoe je de binnenkant opbouwt.
Zoals ik het begrijp: volledig corpus, inclusief achterwand, van multiplex. De voorkant heeft dan uitsparingen voor de lades. Dan de boven- en zijkanten bekleed met massief ovangkol. Lades van multiplex met een opliggend front van ovangkol. Klopt dat?
Wat ik met massief bedoelde is echt een geraamte van latten wat vervolgens wordt bekleed. Eigenlijk zoals ik jouw opbouw begrijp, maar dan met latten in plaats van multiplex panelen.
Ik heb hier een oud meubel staan (begin '50 schat ik) dat zo opgebouwd is: skelet van vuren of grenen latten (met pen-en-gat aan, vermoed ik). Het blad en de zijkanten zijn hieraan bevestigd. En ook opliggende lades.