Ervaringen met 'maple reinforced' multiplex ?

Charel09

Post veel
10 sep 2014
2.161
1.139
Antwerpen
Cras heeft deze op voorraad en je kan deze gaan afhalen in hun filiaal in Antwerpen op de Noorderlaan, heb ik toevallig 2 weken geleden nog gedaan.
ik ben niet in de mogelijkheid om deze panelen te vervoeren èn mijn werkplaats is veel te klein. Ik kan net een kwartplaat verzagen.

Charel09

Post veel
10 sep 2014
2.161
1.139
Antwerpen
besluit :
  • dus géén ‘maple reinforced’ omwille van kwaliteitsgebreken
  • berken
  • alles uit 12mm, schijnbaar beter en steviger zeker voor lades van 60-90cm breed
  • nu iemand in de buurt vinden die 12mm berk heeft en kan verzagen (bv Houtshop.be en dan toch maar de Ring op)
Dank je wel forum voor de goede en wijze raad

Laatst bewerkt:

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.385
580
hilversum
besluit :
  • dus géén ‘maple reinforced’ omwille van kwaliteitsgebreken
  • berken
  • alles uit 12mm, schijnbaar beter en steviger zeker voor lades van 60-90cm breed
  • nu iemand in de buurt vinden die 12mm berk heeft en kan verzagen (bv Houtshop.be en dan toch maar de Ring op)
Dank je wel forum voor de goede en wijze raad

Ik begreep uit de reacties dat het iets zachter is en de lagen niet perfect gevuld zijn.
Maar vermoed dat het niet uitmaakt als je er massief op de kanten verlijmt en dat het sterk genoeg is voor een kast maar liever niet voor een draagvloer?

Charel09

Post veel
10 sep 2014
2.161
1.139
Antwerpen
Ik begreep uit de reacties dat het iets zachter is en de lagen niet perfect gevuld zijn.
Maar vermoed dat het niet uitmaakt als je er massief op de kanten verlijmt en dat het sterk genoeg is voor een kast maar liever niet voor een draagvloer?
dat zal ook wel wezen maar ik heb in totaal 3 hele platen nodig (3-400€) en wil geen enkel risico lopen (als er al een risico is), zowel financieel, als structureel, als visueel

• Leuk
Waarderingen: Rdl

rolandvs

Actieve deelnemer
10 mrt 2022
644
151
Oss
dat zal ook wel wezen maar ik heb in totaal 3 hele platen nodig (3-400€) en wil geen enkel risico lopen (als er al een risico is), zowel financieel, als structureel, als visueel

Begrijpelijk en het rare is eigenlijk dat we in het verleden verwend zijn door altijd de keuze gehad te hebben voor goede platen. Feitelijk zijn we in het verleden altijd verwend geweest.

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.