Een echte werkbank

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Dat is een mooie stevige bank geworden!
En vooral ook een mooi verslag. Toekomstige werkbankbouwers kunnen hier hun voordeel mee doen.

Die houten bek is toch de ochtend erna? Of was dat die houten kop?

Groet, Raymond
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.256
308
Heelsum
Mooi topic geworden waarin je hebt laten zien waarom je bepaalde keuzes hebt gemaakt. Erg leuk en bovenal.

Mooie bank geworden!
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Gefeliciteerd met je nieuwe werkbank, dit is een prachtig resultaat. Hier ga je vast en zeker nog heel veel plezier aan beleven. Ook al heb ik het project van in het begin gevolgd, ik heb toch nog eens (met veel plezier) alles doorgelezen. Die creatieve wetenschappelijke aanpak spreekt aan, getuige daarvan het doorzagen van die toogpenverbinding en de constructie om die zwaluwstaart te frezen.
Deze nieuwe aanwinst kan de realisatie van volgende projecten alleen maar ten goede komen.;)
Groetjes,
Pascal
 
A

Athanor

Guest
Mooi project is dit geworden!! Felicitaties met het eindresultaat! Ik hoop dat je met veel genoegen hiermee kunt werken en dat het weer veel fraaie werkstukken oplevert. Bedankt voor het uitgebreide en goed gedocumenteerde verslag.


Fons
 

Seek

Oud hout
10 mei 2009
2.679
4
Mooie bank WR, daar ga je heel veel plezier van hebben. De werkbank is toch het centrum van de werkplaats, daar mag best een beetje aandacht aan besteed worden.
 

David80

Actieve deelnemer
25 nov 2009
461
1
Hey dat wordt een mooie werkbank, het zit technisch goed en solide in elkaar zo te zien.

Heb twee jaar geleden er ook een gemaakt; beste stuk gereedschap wat je kan hebben!
 

WR1944

Oud hout
Bedankt voor de lovende reacties. Ik vind het leuk om anderen te laten delen in m'n hobby. Niet als een vorm van exhibitionisme maar als een duwtje in de rug als je zelf met vage plannen rond loopt. Meestal kan je meer dan je denkt en met elk werkstuk groeit je ervaring.
Ik vond het zelf een leuk project om te doen. Ik heb er veel van geleerd en heb er bovendien een mooie schaaf aan over gehouden. Ik had al lange tijd een oogje op deze schaaf (Veritas bevel up jointer) als langste uitvoering voor een toekomstige schavenstal. Ik heb een aardige hoeveelheid houtkrullen veroorzaakt, zowel electrisch als met de hand. Ik heb in totaal vier afvalzakken stijf vol met krullen aan de straat gezet en elke zak was 13 gallon, dat is bijna 60 liter. En dankzij m'n houten cyclone op de Festool MINI stofzuiger heb ik nog geen stofzak hoeven te vervangen. Bij de aanvang van het project ging er een nieuwe zak in en die is voor 1/4 gevuld.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.