Een droom komt uit.....

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
ziet er mooi uit. Was zondag nog in Zwolle. Ik wist je adres niet anders had ik wat hout uit komen zoeken.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.061
1.691
Terkaple
www.woodworking.nl
Een houten vloer is een echte aanrader. Ik lees ook wel eens goede berichten over de rubber vloeren, zie je ook in garages veel in gebruik. Ook isolerend, vriendelijk voor gereedschap en werkstukken die vallen en naar het schijnt ook voor je rug.

jaap
 

Koos

Actieve deelnemer
28 sep 2009
193
38
Amsterdam
Ik heb een plaat massief rubbervan 5 mm dik en 60 cm bij 40 cm bij de draaibank op de plavuizen in de garage. Geen koude voeten meer.

Mvg,
Koos
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Nou...gisteren ben ik dan echt zelf heel even aan het werk geweest. Lekker 2 uurtjes plafond-platen eruit trekken. Al deze plafond-platen worden gerecycled, de lokale scouting-groep kan dit allemaal gebruiken. Kijk, da's helemaal mooi.

Theoretisch wordt vandaag of morgen een nieuwe wand met deur geplaatst waar we vanaf de entree de kantine(die we nog moeten bouwen) binnen komen. Het is fijn dat we veel handige mensen in de kennissenkring hebben.....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_5200.jpg
Na wat "plafond-platen-eruit-trekken" krijg je al wat meer zicht op de komende bovenverdieping

IMG_5201.jpg
Stapeltje 50x70 balkjes.....

IMG_5202.jpg
GRRRR.....wie heeft er met zijn poten in het beton gestaan......

IMG_5204.jpg
Dit lag nog in een loods in regio Utrecht......

IMG_5205.jpg
Men neme een koevoet...wat agressie...

IMG_5206.jpg
En het wandje is weg...

IMG_5208.jpg
Tamar en Robert zetten er even een nieuwe wand met deur in !!! Straks kunnen we dus vanuit de werkplaats de voordeur zien en dat is wel makkelijk...

Vandaag komen er een heleboel mensen helpen met verwijderen van de rest van het systeemplafond, er gaat geplamuurd/geschuurd worden en daarna nog eens een rondje opruimen....
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Tamar heeft straks een uber werkplaats, jij ook natuurlijk, en het nis al helemaal geweldig om te zien dat er zoveel hulp word geboden.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@Spaander : Ik kan hoofd kwaliteitsbeheer wel eens meenemen, misschien kan hij een einde maken aan de ongewenste bezoekers....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_5215.jpg
Zo....dat is eruit....

IMG_5218.jpg
Dat geeft al een beetje beeld....wel jammer eigenlijk dat we er weer een verdieping in gaan zetten.....

IMG_5221.jpg
We hebben ook een hele,hele,heleboel kabels weggehaald......

Morgen gebeurt er helemaal niets in de werkplaats. Maandag verwachten we het staal voor de verdiepingsvloer......
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Nou....we zijn weer een stapje verder. Vanmiddag werden de stalen H-balken geleverd door een plaatselijke staalleverancier. Met wat spierkracht en wat karretjes hebben we de balken naar binnengekregen en daar liggen ze nu te wachten totdat er wat gaten in geboord worden. Dit weekend is las-weekend , dan komen de voetplaten erop !! We willen proberen om het weekend daarna het stalen frame te hebben staan......Spannende tijd dus !!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Hahahah ....mooi woordgrapje......Spantende tijd !!! Vandaag is het zover !! Gisteren ben ik nog even foto's wezen maken.

IMG_5247.jpg
Liggers...

IMG_5249.jpg
Staanders...

IMG_5248.jpg
Beetje extra warmte...

IMG_5250.jpg
Lekker handig...nu alvast een pallet hout neerleggen.....Rare gozer...die Rick

Nu nog even douchen, dan warme kleren aan en op weg naar de loods !!!!
 

Bijlagen

  • IMG_5251.jpg
    IMG_5251.jpg
    64,7 KB · Weergaven: 719

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Zo, serieuze plannen met een serieuze loods :)
Ziet er allemaal goed doordacht uit kerels, ik wens jullie heel veel succes in deze koude dagen :)
 

burley

Actieve deelnemer
15 jan 2012
346
0
Apeldoorn
gefelicteerd Rick! Ben heel benieuwd naar je resultaten!
Leuk om al je verrichtingen te lezen!

Ben ook benieuwd naar je review van die kachels, ik heb er een aantal versleten maar echt! warm werden ze geen van allen... :(
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Zo....mijn dienst zit erop....De rest gaat nog een middagje door maar dat is voor mij nog even teveel gevraagd...

IMG_5252.jpg
Gaatjes.....18mm boren

IMG_5253.jpg
Voetplaatje eronder lassen

IMG_5256.jpg
Koffie !!!!

IMG_5255.jpg
Nog een plaatje

IMG_5257.jpg
Mijn vrouw is echt een topper !!! Quiche en broodjes !!

Verder is er veel geplamuurd en geschuurd. Hopelijk stijgt de temperatuur de komende week zodat we wat kunnen schilderen.....
 

knotwilg

Post veel
17 apr 2011
1.236
535
Eanske
ingoogni.nl
Bekijk bijlage 3285
Bekijk bijlage 3287
GRRRR.....wie heeft er met zijn poten in het beton gestaan......

Hahaha, dus ik ben niet de enige met dit soort dingen. Ik heb een terracotta kleurige gepolijste betonvloer in huis laten leggen, natuurlijk is daar net na het storten een kat doorheen gelopen en zie je als je goed kijkt er nog een spoor van (kleine plekjes met minder kiezel).

i.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.