Een droom komt uit.....

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Het is gelukkig wel een deel van mijn voorraad....Er komt nog meer...Geen idee waar we het allemaal gaan laten maar soms moet je ijzer smeden wanneer het heet is toch ?
 

samvg

Actieve deelnemer
11 apr 2012
123
0
Ziet er geweldig uit Rick, inspirerend om je plannen werkelijkheid te zien worden.
En ik moet zeggen dat ik ook wel onder de indruk ben van de hoeveelheden hout, ik dacht dat jij al het hout op zolder en onder bed bewaarde.
Ik geloof dat het tijd is dat je een stapelaar aanschaft.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Samvg, dat klopte inderdaad. Echter passen dergelijke partijen niet onder mijn bed...hahaha Dit was echt een gelukstreffer maar ik ben bijvoorbeeld net zo blij met wat stukken jatoba die ik maandag bij Seek ga ophalen....

Vandaag zijn er wat machines gebracht !!!

IMG_5472.jpg
Frees

IMG_5473.jpg
Zaagtafel voor ruw hout

IMG_5474.jpg
Vlakbank......

IMG_5475.jpg
Balk was roestig.....ff schuren....

IMG_5478.jpg
Tadaa....weer als nieuw....

IMG_5471.jpg
Wandzaag....de boom ligt nog op de grond. Deze wordt volgende week afgesteld.....

Kortom....weer een stapje verder....De andere machines komen over 2 weken.....
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
@tuoh : Hahahaha....ik heb die boot laatst zien liggen hier in de IJssel....Die lag erg vast......Helaas is dit hout niet voor ons.....

Zo'n aigner geleiding is inderdaad wel erg prettig.
 

wupsie

Post veel
9 sep 2011
794
2
Groningen
Ik krijg zomaar de behoefte om mijn schuur te voorzien van een aanbouw...lol
Man, wat een geweldige werkplaats gaat dit worden; petje af voor al het werk dat verzet is.
 

edjebel

Actieve deelnemer
16 jun 2012
229
1
Turnhout (Be)
Mooie ontwikkelingen Rick de laatste week, alreeds een deftig machine park en een mooie voorraad massief hout, dat wordt een vliegende start zo.
 

Pascal

Actieve deelnemer
27 dec 2011
178
1
Luxemburg
Dit is echt wel schitterend atelier aan het worden, mooi gereedschap ook. Rick stijgt van de zolder naar de hemel op aarde :)
Misschien van Woodworkers Attic naar Woodworkers Heaven on Earth.
Groetjes,
Pascal
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Nou de zolder was toch al in de juiste richting om naar heaven te gaan? :p


Rick, ik moet zeggen dat ik je hele verhaal met veel interesse en enige gezonde, dromerige jaloezie volg!
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
Vandaag heb ik weer wat schroefjes gedraaid....weer een doosje leeg !!!! Heb een paar vrije dagen dus kan nu eindelijk zelf ook eaa doen. Morgenvroeg moeten er weer 2 a 3 dozen aan geloven.....

Vanmiddag was forumlid Caso even op bezoek. Alltijd leuk om de persoon achter de naam eens "live" te zien. Helaas was er weinig tijd : wij moesten verder en "caso" moet ook weer op pad maar zeker een goed plan om dit eens over doen wat mij betreft !!!
 

caso

Actieve deelnemer
1 dec 2012
473
1
Moergestel
Hoi Rick,

Was inderdaad leuk! Volgende keer hoop ik inderdaad meer tijd te hebben, en neem ik een vrachtwagen mee........

Natuurlijk een paar plankjes gekocht bij Rick en in de nieuwe werkplaats/houtwinkel gekeken. Zit er inderdaad goed uit. Ik kijk uit naar de opening :p

Succes Rick en we zien elkaar nog

Cas
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
48
zwolle
IMG_5484.jpg
Zo....dat bord hangt alvast !!

IMG_5486.jpg
Gisteravond zou goede vriend en forumlid GAV even komen helpen. Toen ik binnen kwam stond het framewerk van de kantine al op z'n plek....

IMG_5487.jpg
Foto genomen vanuit de ingang...straks loop je dus in 1 lijn door de werkplaats in....en ja....er komt nog een deur in....

IMG_5488.jpg
Ik heb vakantie dus ik ga straks met een goede knecht de zoldervloer vastschroeven......helaas ligt er in totaal al wel ruim 3 kuub hout......grrr....dat moeten we dus straks verplaatsen....

IMG_5492.jpg
Eten!!!

IMG_5493.jpg
nog meer eten!!

IMG_5498.jpg
Koffie !!

IMG_5499.jpg
Wandje dichtzetten...

IMG_5500.jpg

IMG_5503.jpg
Tadaa...

Ik ben rond deze tijd weer vertrokken....ik kreeg een mailtje waarin stond dat de binnenkant klaar zou zijn.....Straks maar even een kijkje nemen dus
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.