DTV naar een HH (Durf Te Vragen naar een Helpende Hand...)

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
557
258
Bekijk bijlage 141755

Dit is zijn reactie, misschien toch even zelf contact opnemen? Ik weet niet of het precies het goede stuk is.. Ik woon wel in Dld, als het goedkoper is het hierheen te sturen.. bij Nijmegen. Ik zeg hem even dat je zelf contact opneemt.. ok? groet Rop.. (het is die man van die link)
Je bent een held! Ik ga de beste man meteen een berichtje sturen, dit lijkt het goede deel te zijn.
Qua verzending komt het wel goed, ik zou het naar familie in Duitsland laten sturen, die zien we toch regelmatig. Maar bedankt voor het aanbod, dat wordt zeer gewaardeerd!

• Leuk
Waarderingen: Rop66 en Marijn

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
557
258
Hoe een slapeloze nacht toch iemand iets oplevert :) Heel graag gedaan, ik hoop dat het lukt!
gr Rop
Zeker heeft het iets opgeleverd! De nieuwe body voor de schaaf wordt deze verstuurd naar mijn familie in Duitsland. Met wat geluk komt het dit weekend nog mee, of anders over 3-4 weken.
Bedankt @Rop66 voor de tip!

• Leuk
Waarderingen: Rop66

Paul90

Actieve deelnemer
25 jan 2021
557
258
Zeker heeft het iets opgeleverd! De nieuwe body voor de schaaf wordt deze verstuurd naar mijn familie in Duitsland. Met wat geluk komt het dit weekend nog mee, of anders over 3-4 weken.
Bedankt @Rop66 voor de tip!
Om hier nog op terug te komen: de vervangende schaafbody is inmiddels bij mij en heeft de eerste groeven alweer geschaafd.
Nogmaals bedankt voor de tip @Rop66 !

Bijlagen

• 20240315_153252.jpg
    20240315_153252.jpg
    159,9 KB · Weergaven: 16

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
474
222
Wetteren, Belgie
Binnenkort (in augustus) start ik met de bouw van een werk/montagetafel. Ik zou daar graag mft-achtige benchdog gaten in hebben en het ideale hulpmiddel daarvoor is ongetwijfeld het Parf Guide System. Met een aankoopprijs van ongeveer 250 euro kan ik dit echter niet verantwoorden voor mezelf. Is er iemand die dit systeem in bezit heeft en het wil uitlenen, uiteraard tegen een overeen te komen vergoeding en liefst iemand uit Belgie. Om je ervan te verzekeren dat het ontleende materiaal in goede staat terugkomt, wil ik je een borg geven die overeenkomt met de aankoopprijs van een nieuwe set.
Tips om de gaten op een andere, betrouwbare manier te bekomen zijn uiteraard ook welkom.

Houtsoort

Actieve deelnemer
5 sep 2022
151
102
Tilburg
Binnenkort (in augustus) start ik met de bouw van een werk/montagetafel. Ik zou daar graag mft-achtige benchdog gaten in hebben en het ideale hulpmiddel daarvoor is ongetwijfeld het Parf Guide System. Met een aankoopprijs van ongeveer 250 euro kan ik dit echter niet verantwoorden voor mezelf. Is er iemand die dit systeem in bezit heeft en het wil uitlenen, uiteraard tegen een overeen te komen vergoeding en liefst iemand uit Belgie. Om je ervan te verzekeren dat het ontleende materiaal in goede staat terugkomt, wil ik je een borg geven die overeenkomt met de aankoopprijs van een nieuwe set.
Tips om de gaten op een andere, betrouwbare manier te bekomen zijn uiteraard ook welkom.
Ik heb mijn gaten met dit systeem gemaakt. Het werkt goed maar 100% haaks is het (bij mij) niet.
Indien je iemand kan vinden met een cnc geeft dat waarschijnlijk een beter resultaat denk ik

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.320
3.452
Gaanderen
Ook bij mij zijn de meeste bladen niet 100% haaks overal. Dit is op te lossen met een stokpasser. Hier ga je de boel mee nameten. Samen met de stelling van Pythagoras (3,4,5)Het systeem is wel ideaal om haaks te boren.

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
474
222
Wetteren, Belgie
Als ik me niet vergis is de basis van het parf systeem toch Pythagoras? Bedoel je dat de bepaling van de punten even goed met een stokpasser kan en dat het voornaamste voordeel van parf het haaks boren is?

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
12.320
3.452
Gaanderen
Ja, de stelling van Pythagoras is de basis. Het gaat natuurlijk een stuk sneller met het systeem. Als je niet haaks boort, klopt de maat ook niet. Je boort eerst 3 mm voor met het hulpstuk door de liniaal. Dit, 3 mm gat, is ook een geleiding voor de grote boor.
Ja, het kan prima met een stokpasser, maar het is wel meer werk. Het is zeker geen, doen we even, snel klusje. De boor die erbij zit is van uitstekende kwaliteit. Zo krijg je aan beide zijden een zuiver gat. Wat mij tegen viel, is met het hulpstukje een fase aan de binnenkant van het gat maken. Die ik heb moet je met de hand draaien en dat lukte mij niet zonder een pauze.

handig18

Oud hout
17 feb 2013
3.041
896
Oss
Dat schuine kantje lukt ook prima met een stukje hout wat onder een hoek is gedraaid of geschuurd en daarop een stukje schuurpapier.
Ik had dat zo gemaakt dat het in de boormachine kon met daarop mirka schuurpapier.
Moest het schuurpapiertje wel af en toe vervangen.

• Leuk
Waarderingen: Superbra

Wallaski

Nieuw lid
2 jun 2024
1
1
Mechelen
Ik heb het Parf Guid System liggen, persoonlijk best wel tevreden van. Maar het heeft inderdaad een hoge aankoopprijs. Ik woon in de regio Mechelen, dus als je interesse hebt om het te komen uitlenen mag je me zeker een PB sturen.

• Leuk
Waarderingen: Superbra

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
474
222
Wetteren, Belgie
Ik had al een aanbod van iemand uit Nederland maar jij woont een pak dichterbij (ik woon in Wetteren). In ieder geval zal het pas in augustus nodig zijn. In juli vertrekken we namelijk op vakantie. Ik contacteer je nog wel.

Vigier

Actieve deelnemer
13 jan 2024
88
42
Naarden
Afgelopen week bij NeroP langs geweest om daar de Axminster AP254SB te horen, zien en voelen, was leuk om daar te zijn en hij heeft zijn ervaringen gedeeld. Nogmaals dank Michael!
Vandaag naar Arnhem geweest om de Laguna Fusion die hier was aangeraden te gaan bekijken. Daar veel gezien, gevoeld en uitleg gehad, maarrrrr, niet gehoord. Dan zou het licht uit gaan daar. En aangezien ik toch wel heel graag wil weten hoeveel geluid hij produceert, zou ik hem eens willen kunnen horen.

Daarom een oproep: iemand van jullie die een Laguna Fusion 2 heeft staan en die een beetje in de regio van Naarden/Hilversum woont, en waar ik even naar de machine zou mogen luisteren?

Fingers crossed :)

P.S. In de handleiding van de Fusions 1, 2 en 3 staat A-weighted Sound Pressure - Level 91.3 dB, bij elk model precies hetzelfde. Ze hebben alle drie een verschillende motor en met de nauwkeurigheid van 1 decimaal is het statistisch gezien onmogelijk dat ze alle drie evenveel geluid produceren.

Rdl

Post veel
7 okt 2021
1.185
475
hilversum
Afgelopen week bij NeroP langs geweest om daar de Axminster AP254SB te horen, zien en voelen, was leuk om daar te zijn en hij heeft zijn ervaringen gedeeld. Nogmaals dank Michael!
Vandaag naar Arnhem geweest om de Laguna Fusion die hier was aangeraden te gaan bekijken. Daar veel gezien, gevoeld en uitleg gehad, maarrrrr, niet gehoord. Dan zou het licht uit gaan daar. En aangezien ik toch wel heel graag wil weten hoeveel geluid hij produceert, zou ik hem eens willen kunnen horen.

Daarom een oproep: iemand van jullie die een Laguna Fusion 2 heeft staan en die een beetje in de regio van Naarden/Hilversum woont, en waar ik even naar de machine zou mogen luisteren?

Fingers crossed :)

P.S. In de handleiding van de Fusions 1, 2 en 3 staat A-weighted Sound Pressure - Level 91.3 dB, bij elk model precies hetzelfde. Ze hebben alle drie een verschillende motor en met de nauwkeurigheid van 1 decimaal is het statistisch gezien onmogelijk dat ze alle drie evenveel geluid produceren.
Heb er hier 1 in Hilversum staan.
Je bent welkom om te kijken/luisteren.

• Geweldig
Waarderingen: Vigier

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.