Hallo,
Ik heb een vraag mbt hulp in het zagen op een lintzaag of grote figuurzaag of.......
Ik ben begonnen aan een "duurzaam" project, zowel materiaalkeuze als uitvoering

Aan het einde van de maand word ik voor de eerste keer oom. Nu wil het zo zijn dat we in de familie elkaar een "duurzaam" meubelstuk geven, zo heb ik nu na 36 jaar nogsteeds een klein eiken stoeltje gekregen van opa en oma. Dat was trouwens professioneel en ambachtelijk gemaakt.
Ikzelf kan geen stoeltje maken, kan ik niet, zeker niet in een maand tijd.... Dus moest het iets anders worden, een kastje.
Maar ja, een kastje is misschien wel saai en overbodig? Dus het moet wel een leuk kinderkastje zijn, niks standaard in ieder geval.
Maar ik heb geen idee van het geslacht van het te verwachten kind, dus "genderneutraal" moet het wel zijn.
Uiteindelijk bedacht om een olifant te maken, niet alleen leuk voor jongens en meisjes maar ook een dier dat centraal staat in de reizen die mijn broer en schoonzus hebben gemaakt.
Zo bedacht..... Niet zo 1-2-3 uitgevoerd..... Zodoende met verhuisdozen en lege wijndozen van de plaatselijke galengal aan de knutsel geslagen..... Hmmmm, dat schiet niet echt op.... Hup naar de fietsenmaker voor een doosje. Wat uiteindelijk resulteerde in nog enkele bezoeken aan de fietsenmaker.
Gewapend met een marker en stanleymes aan de slag gegaan. In eerste instantie zou het een mal worden zodat ik de kast uit diverse lagen multiplex op zou kunnen bouwen. Maar ik had ondertussen zoveel karton dat ik daarmee verder ben gegaan met een ontzettend stevig resultaat, alle lagen karton zijn verlijmd met watervaste houtlijm. In plaats van dat het een mal is geworden wordt het dus de definitieve kast.
Maar.... Hoe ik ook mijn best doe, het is nooit helemaal strak met karton en een mesje. Dus zoek ik iemand die het leuk vind om me te helpen. Wat moet er dan gebeuren? De olifant moet even langs het mes, lees lintzaag, om een strakke trim te krijgen. Daarna kan ik hem verder afwerken.
Ivm tijd vraag ik het nu vast, verwachting is dat ik pas einde van de maand klaar zal zijn.
Foto's zal ik zo posten, helaas heb ik deze nog niet online staan.
Alvast bedankt.
Groeten,
Tjeerd