draadsnijset

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.081
2.601
Henk, ik heb toevallig zowel dure als hbm en ali tappen en voor gewoon ongelegeerd staal en aluminium voldoen ze prima. En ik gebruik ze veel vaker dan de gemiddelde klusser. Met een slechte boor kun je niks, maar goedkoop is niet altijd slecht. Ik heb ook machinetappen waar de m3 al 20 euro kost en de m12 78 euro. Volgens jouw filosofie zou dan jouw set machinetappen nooit iets kunnen zijn.
 

bjgodefr

Actieve deelnemer
27 apr 2012
58
12
Gent - België
Ik zou dan voor zo'n set machinetaps M3-M12 + bijhorende boren gaan (56€):

Of investeer ik beter nog meer en ga ik voor deze set van dormer (geen machinetaps, verder zelfde M3-M12 set met boren - 112€):

Het is wel maar voor occasioneel gebruik.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.687
2.567
Gaanderen
Wij verkochten vroeger Dormer phantom en een goedkopere lijn van volkel. Die laatste kun je tegen hele redelijke prijzen in de raarste maten kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: bjgodefr

spinningwheels

Actieve deelnemer
18 mrt 2017
292
3
Ik koop zelf mijn tappen op Ebay.de Machinetappen van de top merken die in een CNC bewerking centrum gestaan hebben . Die dingen worden daar heel ruim op tijd vervangen , En kunnen nog heel erg lang mee,
 

TonP

Actieve deelnemer
31 mei 2020
346
126
Volkel tappen zijn trouwens ook prima. Betaalbaarder en ik zit heel dicht bij de bron.... Als je wat nodig heb kan ik je misschien helpen.
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.081
2.601
Dat is dus wat ik wilde aangeven. Koop een simpel goedkoop setje tappen met eventueel boren. Gewoon een setje dat voldoet voor die paar gaatjes die je gaat tappen. Dan kan je de rest van je budget aan dingen uitgeven die je vaker gebruikt. En zo'n goedkoop setje van HBM voldoet al prima. Ondanks de prijs.
 
  • Leuk
Waarderingen: bjgodefr

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Ik heb in het verleden ooit een setje gehaald bij, ik meen mij te herinneren, de Aldi. Voor gewoon staal en alu voldoet dat voor mij meer dan voldoende (met sporadisch gebruik), geeft keurig draad..
 

bjgodefr

Actieve deelnemer
27 apr 2012
58
12
Gent - België
DSC_0737.JPG

Even laten weten dat het het boven vermelde setje van Eventus geworden is. Na wat leveringsvertraging is het uiteindelijk toegekomen. Intussen reeds nodig gehad in 3mm dik staal: werkte perfect! Blij dat het eindelijk eens lukte. Bedankt voor de tips :)
 

bjgodefr

Actieve deelnemer
27 apr 2012
58
12
Gent - België
Ook de routerinsert als toevoeging bij mijn zaagtafel is af. Uiteindelijk de draadsnijset er niet voor gebruikt en de aanslagpin wordt er gewoon "los" ingestoken. Werkt goed om bochten e.d.m. te frezen.

Alhoewel ik waarschijnlijk vroeg of laat toch eens een echte routertafel zal kopen. :rolleyes:

Bekijk bijlage DSC_0739.JPG
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.