dikke stompe en blinde deur

scOOb

Actieve deelnemer
16 jan 2010
81
13
Kiewit
er zijn cilinders & sloten waar het rozet nadien niet vanuit de buitenkant van de deur afgevezen kan worden
is dat toch het geval, hou dan rekening met een max uitsteking van 5 mm tov het deurblad
ik denk dat de cilinder er zelfs minder mag uitsteken dan de dikte van het rozet & je dan nog altijd de sleutel om kan draaien
dit kan je niet op het zicht in een webwinkel uitmaken

zoals jij beslist, vermits het slotgat nog niet gemaakt is
als de cilinder langer is dan de deur dik + hij aan beider zijden meer dan 5 mm buiten de deur steekt, dan laat je hem aan de straatzijde max 5 mm uitsteken, en aan de huiszijde meer dan 5 mm
OK, hier ben ik echt mee geholpen ! Dank je wel !
Nu , het uitsteken beperk ik idd sowieso … Al moeten kandidaten eerst langs een 4-potige alarminstallatie met scherpe tanden alvorens ze dan 17 seconden hebben om een slot te forceren. Lukt dat niet kunnen ze alsnog solliciteren als castraatstem bij één of ander zangkoor 😂
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.582
2.502
Gaanderen
Er loopt bij jullie in de buurt wel iemand rond die wel een hogere beveiliging eist. Raketwerpers etc etc. En dat alles omdat hij het niet eens is met de gangbare covid mening. Oneens mag maar dan wel volgens de democratische regels. Dan hoop ik dat dit niet bij de taalgrens is want daar hebben jullie dan weer veel verschillende instanties en regels. Bij ons was het ook wild west hoor dus niet schamen als belg (al waren dat volgens zeggen wel buitenlanders)
Succes.
 

scOOb

Actieve deelnemer
16 jan 2010
81
13
Kiewit
Er loopt bij jullie in de buurt wel iemand rond die wel een hogere beveiliging eist. Raketwerpers etc etc. En dat alles omdat hij het niet eens is met de gangbare covid mening. Oneens mag maar dan wel volgens de democratische regels. Dan hoop ik dat dit niet bij de taalgrens is want daar hebben jullie dan weer veel verschillende instanties en regels. Bij ons was het ook wild west hoor dus niet schamen als belg (al waren dat volgens zeggen wel buitenlanders)
Succes.
Gekken heb je overal wel … 😊
 
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck en ZotVanHout

scOOb

Actieve deelnemer
16 jan 2010
81
13
Kiewit
Intussen is de deur geplaatst en ben ik er niet ontevreden van.
Had nog nooit eerder een deur gemaakt of geplaatst dus duimpje voor mezelf :cool:
 

Bijlagen

  • IMG_2589.JPG
    IMG_2589.JPG
    92,4 KB · Weergaven: 39
  • IMG_2590.JPG
    IMG_2590.JPG
    117,6 KB · Weergaven: 39
  • IMG_2591.JPG
    IMG_2591.JPG
    148,7 KB · Weergaven: 38

DannyL

Actieve deelnemer
11 jan 2017
497
118
Omg. Eindhoven
Chapeau! En dat voor een eerste deur. Ik vind het prachtig!

Waar jpandriesse op doelt is denk ik links dat randje. Die loopt van wat dikker naar wat dunner. Maar het lijkt wel dat de planken zelf iets uit het lood staan, want de deur lijkt onder/boven echt recht te zijn.
 

scOOb

Actieve deelnemer
16 jan 2010
81
13
Kiewit
Chapeau! En dat voor een eerste deur. Ik vind het prachtig!

Waar jpandriesse op doelt is denk ik links dat randje. Die loopt van wat dikker naar wat dunner. Maar het lijkt wel dat de planken zelf iets uit het lood staan, want de deur lijkt onder/boven echt recht te zijn.
idd. Voor een eerste deur ben ik er echt zelf wel tevreden van en kan ik leven met de kleine onvolmaaktheden.
Als ik zelf zo 'iets' zie, denk ik snel terug aan het geld dat ik me bespaard heb door het hele ding zelf te bouwen ipv het te laten plaatsen door een tuinschuurbedrijf. Is toch al snel een getal met 5 cijfers beginnende met een 2 ... En dat maakt veel goed
 
  • Leuk
Waarderingen: DannyL

jpandriesse

Oud hout
17 nov 2009
3.113
365
Het land van Maas en Waal
Als ik zelf zo 'iets' zie, denk ik snel terug aan het geld dat ik me bespaard heb door het hele ding zelf te bouwen ipv het te laten plaatsen door een tuinschuurbedrijf. Is toch al snel een getal met 5 cijfers beginnende met een 2 ... En dat maakt veel goed

Dat heb ik het zelfde met de garage welke ik vorig jaar gebouwd heb. Kunnen bouwen naar wens c.q. nergens concessies op hoeven doen en dat voor een kwart van de prijs.
Wel ongeveer de hele zomer mee bezig geweest, maar ja dat mag onder de noemer "hobby".
 

scOOb

Actieve deelnemer
16 jan 2010
81
13
Kiewit
Hier hetzelfde ... Begonnen met afbraak vorig jaar juli. Dak lag er op op 2e kerstdag. Dan even winterstop ingelast. Heel lang moeten wachten op materialen omwille van een virusje. Blij dat ik eindelijk aan de afwerking bezig ben. Het volgende hobbyprojectje staat klaar voor uitvoering ... Vandaag plaatsen ze droogzuiging en volgende week wordt de put voor het zwembad gegraven. Ook dat wordt helemaal zelfbouw ...
Stilzitten is echt niet m'n sterkste kant, al zal ik die moeten oefenen tegen dat het allemaal klaar is :p
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.