Demontabele kasten maken

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
869
184
Inderdaad, maar ik heb ook de 8mm erbij genomen want dat is bij mij de meest gebruikte afmeting. De kleine gebruik ik ook regelmatig, maar 10mm bijna nooit.
 
  • Leuk
Waarderingen: ZotVanHout

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Zelf vond ik het grote voordeel dat na de aanschaf van de mal letterlijk alles behoorlijk voordelig werkt: deuvels zijn goedkoop, de boren zijn goedkoop en mocht je (accu)boormachine het begeven dan is vervanging daarvan universeel en ook weer relatief goedkoop. Je hebt geen speciale machine, speciale frezen of dure verbruiksmaterialen nodig.

Dowelmax Jig Demonstration - YouTube
Ik snap dat je er even tegen aanhikte qua aankoop prijs. Maar hierbij moet je uiteindelijk wel nog gaan lijmen toch? Omdat het alleen deuvels zijn en niet het aantrek mechanisme? Als ik het goed zie op het filmpje in ieder geval

Super ook dat filmpje van Peter Millard, heb er meteen een paar andere bekeken, hele nuttige informatie!

@ZotVanHout helemaal met je eens, ik moet zelf de knoop doorhakken, maar ben erg blij met jullie praktijk ervaringen. Die zeggen mij vaak meer dan filmpjes/informatie van leveranciers. De Lamello Zeta P2 lijkt me echt mega handig maar ik zit nog met mezelf in conclaaf of dit te verantwoorden is als hobbyist.

Ik post zo nog een apart topic over ene inbouwkast die ik waarschijnlijk mag maken voor mijn buren, dan wordt mijn twijfel misschien nog wat duidelijk :D
 

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.237
1.987
Klein-Brabant, Vlaanderen
De Lamello Zeta P2 lijkt me echt mega handig maar ik zit nog met mezelf in conclaaf of dit te verantwoorden is als hobbyist.
Ik post zo nog een apart topic over ene inbouwkast die ik waarschijnlijk mag maken voor mijn buren
als de prijszetting voor jouw buren zo is dat je er een zeta uit kan halen, betaal de zeta dan met je uren & hou er financieel niets aan over, maar je hebt dan wel een handig gereedscha
ga je nooit meer zo'n type kast maken, berg dan je dromen op
de domino zou een compromis kunnen zijn, want je kan er ook pen&gat-verbindingen mee maken
minder handig dan de zeta + de verbindingen zijn bijna dubbel zo duur
 

LeonvB

Post veel
23 nov 2014
869
184
Als je op 4 hoeken per ligger een Minifix verbinder inboort is het demontabel. Voor kleine meubelen doe ik dat echter niet, die kunnen immers redelijk makkelijk in zijn geheel geplaatst worden.
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Mannen/vrouwen bedankt, ik heb de afgelopen dagen weer veel geleerd en filmpjes gekeken. De Zeta P2 vond ik verreweg het beste aansluiten bij wat ik momenteel nodig denk te hebben maar erg prijzig, dus eens een zoekopdracht ingegeven op marktplaats. En welja, ik had geluk, er stond er 1 op! Deze ga ik morgen ophalen voor iets meer dan de helft van de nieuwprijs. Voor mij denk ik de perfecte optie, mocht ik het toch niet zo vaak gebruiken dan kan ik hem waarschijnlijk zonder al te veel verlies wel weer doorverkopen.

Als ik mijn eerste kast hiermee heb gemaakt dan post ik uiteraard het resultaat en de bevindingen
 
  • Leuk
Waarderingen: The Boktor en klaas0639

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
de domino zou een compromis kunnen zijn, want je kan er ook pen&gat-verbindingen mee maken
minder handig dan de zeta + de verbindingen zijn bijna dubbel zo duur
Verbindingen belast je door aan je klant.

Voor mij was de DF500 de winnaar doordat - als gezegd - je naast verbindings-systeem ook zeer uitgebreide mogelijkheden hebt voor pen-in-gat verbindingen. De domino machine is verreweg mijn meest gebruikte machine (naast de Altendorf F45, natuurlijk...).
 

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Verbindingen belast je door aan je klant.

Voor mij was de DF500 de winnaar doordat - als gezegd - je naast verbindings-systeem ook zeer uitgebreide mogelijkheden hebt voor pen-in-gat verbindingen. De domino machine is verreweg mijn meest gebruikte machine (naast de Altendorf F45, natuurlijk...).
Eens, als men een kast demontabel wil hebben dan komt daar een x bedrag bij, bij het voorbeeld uit het eerste bericht komt er dan ook maar iets van 20,- bij dus daar zal het niet snel om hangen. Er waren 2 opdrachten niet door gegaan vanwege het niet feit dat ik niet demontabel kon leveren. Deze mensen heb ik gister even gecontact dat het nu wel demontabel kan, en nu gaan de opdrachten wel door dus dat doorbelasten van de verbindingen lijkt inderdaad goed te gaan

Je keuze voor de domino snap ik heel goed, wie weet dat ik die ooit ook nog aanschaf, maar hiervoor leek de Zeta me wel een betere keus en dat ik hem 2de hands kon aanschaffen maakte voor mij de keuze een stuk eenvoudiger. Het kijken naar de filmpjes van de Zeta maakte me ook gewoon heel enthousiast en lijkt me leuk om te gebruiken, speelt ook een grote rol, want het blijft hobby :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Bosquet

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.554
256
dus eens een zoekopdracht ingegeven op marktplaats. En welja, ik had geluk, er stond er 1 op! Deze ga ik morgen ophalen voor iets meer dan de helft van de nieuwprijs.


Mijn 1e reactie is: Te mooi om waar te zijn.
Gelukkig ga je hem zelf ophalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tympy

ZotVanHout

Oud hout
8 jan 2016
7.237
1.987
Klein-Brabant, Vlaanderen
inmiddels gestart aan mijn 7e jaar als ZZP-er ...
in #29 lees ik het onderstaande

je hebt dus én de zeta p2 én de domino df500 ?

Voor mij was de DF500 de winnaar doordat - als gezegd - je naast verbindings-systeem ook zeer uitgebreide mogelijkheden hebt voor pen-in-gat verbindingen. De domino machine is verreweg mijn meest gebruikte machine (naast de Altendorf F45, natuurlijk...).
 

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
in #29 lees ik het onderstaande

je hebt dus én de zeta p2 én de domino df500 ?

Voor mij was de DF500 de winnaar doordat - als gezegd - je naast verbindings-systeem ook zeer uitgebreide mogelijkheden hebt voor pen-in-gat verbindingen. De domino machine is verreweg mijn meest gebruikte machine (naast de Altendorf F45, natuurlijk...).
Nee, ik heb de DF-500 met de systainer D8 verbindings assortiment én de DF-700, eveneens met bijbehorende systainer met verbindings-assorti.

Om die reden ook benieuwd naar de sterkte van de Zeta. Ik heb daar geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:

Tympy

Actieve deelnemer
16 mei 2017
384
113
Midden Nederland
Net terug van het ophalen, hij ziet er goed uit en er zitten ook nog wat divario plaatjes bij. Ook zo´n buigbare schroevendraaier, leuke meevaller want die had ik anders ook wel gekocht denk ik.

Ook de divario montage zit erbij behalve het montagewerktuig (??), kwam ik thuis pas achter helaas. Maar hij gaat nog kijken of hij hem heeft liggen. Sowieso waren de divario spullen al een extra voor me en ik weet nog niet zeker of ik dat heel veel ga gebruiken. Nu maar wat clamex bestellen en dan binnenkort eens testen :D

WhatsApp Image 2021-02-01 at 20.33.56.jpeg

WhatsApp Image 2021-02-01 at 20.41.31.jpeg
 

twdi

Actieve deelnemer
15 jul 2019
639
101
Sterksel

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.