De mobiele werkbank groeit: MFTC-XL

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
@ekko en avh : Iemand van jullie die de template voor de zijkant van de mft kan afdrukken? Ik kan het malletje niet afdrukken in de plannen dat ik van thimothy gekocht heb. Is er misschien iemand die het in printbare versie zou willen doorsturen ofzo? Het gaat om die tekening met de golf erin voor de zijkanten van de mftc.
Alvast dank!
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
@ekko en avh : Iemand van jullie die de template voor de zijkant van de mft kan afdrukken? Ik kan het malletje niet afdrukken in de plannen dat ik van thimothy gekocht heb. Is er misschien iemand die het in printbare versie zou willen doorsturen ofzo? Het gaat om die tekening met de golf erin voor de zijkanten van de mftc.
Alvast dank!

Als je deze vraag zou stellen aan Timothy zelf, dan zal hij jou zeker helpen hoor ;)
 

avh

Nieuw lid
27 apr 2014
22
0
@Seb: ik heb hem geopend met Windows Photo Viewer en kon hem daarna gewoon printen, anders misschien een keer met Paint openen en eens kijken of je hem dan wel kunt printen. Heb je de template opgeslagen als jpg file?
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
@Seb: ik heb hem geopend met Windows Photo Viewer en kon hem daarna gewoon printen, anders misschien een keer met Paint openen en eens kijken of je hem dan wel kunt printen. Heb je de template opgeslagen als jpg file?

Bij mij opent hij ook automatisch met photo viewer, ik zie de afbeelding maar kan er niets mee doen. Kan niet kopiëren of afdrukken, enkel verwijderen en afsluiten. Het is opgeslagen als jpg file. Ik probeer het even met paint.
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
In paint is het me niet gelukt, wel in Word!!!! Bedankt voor de tips!!! Ik ga nu snel mijn vormpje gaan uitzagen!
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Iemand van jullie die de template voor de zijkant van de mft kan afdrukken? Ik kan het malletje niet afdrukken in de plannen dat ik van thimothy gekocht heb. Is er misschien iemand die het in printbare versie zou willen doorsturen ofzo? Het gaat om die tekening met de golf erin voor de zijkanten van de mftc.

Hey Seb!

Ik kan deze vraag niet beantwoorden. Hoewel de opzet van de MFTC-XL in grote lijnen dezelfde is als die van Timothy, is er feitelijk geen onderdeel hetzelfde.

EDIT: ik zie dat e.e.a. inmiddels al gelukt is...
 

seb

Post veel
8 feb 2013
919
3
Anzegem
Hey Seb!

Ik kan deze vraag niet beantwoorden. Hoewel de opzet van de MFTC-XL in grote lijnen dezelfde is als die van Timothy, is er feitelijk geen onderdeel hetzelfde.

EDIT: ik zie dat e.e.a. inmiddels al gelukt is...

Ja, gisteren namiddag wat aan gewerkt en vandaag een paar uur. De 'corpus' is klaar en een deel van de tablet. Hopelijk kan ik deze week nog wat verder werken.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Nee, blijkbaar niet.
We zijn benieuwd naar jouw ervaringen. ;)

Het lijkt me een handig ding, maar de reden dat het onbekend is zal vast de prijs zijn.
Ik heb zelf een werkbankschroef van Veritas. https://www.baptist.nl/houtbewerkers/werkplaatsinrichting/werkbank-en-werkplaats-toebehoren/veritas-klemschroef-160-mm
En daar ben ik best blij mee, behalve dat ik soms met de zool van de schaaf de bovenkant raak. Het beste is er altijd een plankje tussen te leggen, maar bij lange planken is daar geen ruimte voor.

Groeten, Raymond
 

coko

Post veel
6 apr 2008
1.138
3
Nederweert
Ik ben er ook niet mee bekend, maar Sjobergs staat wel bekend om goede kwaliteit, en een bankschroef is natuurlijk onmisbaar. Persoonlijk vind ik de prijs nogal aan de hoge kant, met een beetje zoeken koop je op MP een meubelmakers bankschroef voor weinig en maak je de rest zelf.
 

Oceans'11

Post veel
22 mrt 2013
967
0
NL, Drachten
www.oceans11.nl
Nee, blijkbaar niet.
We zijn benieuwd naar jouw ervaringen. ;)

Grapp'nmaker ben je, Ray ! :eek: :rolleyes:

Het lijkt me een handig ding, maar de reden dat het onbekend is zal vast de prijs zijn.

Tsja, zal dat het zijn ?? Het ding is bij TN te koop voor € 140,00 incl. BTW.
Die twee Veritas klemmen zijn ook erg mooi. Maar ook die zijn niet goedkoop. Twee stuks is al bijna 80 eurootjes...
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.763
146
Rotterdam
Tsja, zal dat het zijn ?? Het ding is bij TN te koop voor € 140,00 incl. BTW.
Die twee Veritas klemmen zijn ook erg mooi. Maar ook die zijn niet goedkoop. Twee stuks is al bijna 80 eurootjes...

Ik heb er maar een. Aan de andere kant drukt het werkstuk tegen een benchdog (zelf gemaakt van een stukje eikenhout).
En het is kleiner om mee te nemen, ten slotte is het de mobiele werkbank.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
Anders is er altijd wel ergens een Zyliss te vinden, het vraagt wel om een stevig (of afgedekt) werkblad zonder afgeronde kant.
[edit]
m'enfin (nou moe), verkeerd draadje

DSC02165.JPG
 
Laatst bewerkt:

Bosquet

Actieve deelnemer
12 dec 2014
569
70
Drachten,
www.bosquet.nl
Het was fantastisch om de MFTC-XL op de open dag van Masave te kunnen demonstreren. Veel positieve reacties. Top !
Voor de topic-volgers met een scherpe blik: inderdaad nog geen T-tracks en geen "extensions".

IMG-20150531-WA0018.jpg
.
IMG-20150531-WA0022.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.