De bouw van mijn Mancave...

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Haha....komt goed (ooit) maar er ligt nu wel érg veel wat nog af moet, dus dat doe ik eerst anders gaat vrouwlief me opgeven voor een bepaald tv programma ben ik bang :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nou niks meer er bij is niet gelukt (vandaag)
mijn maatje ging een bosperceel uitdunnen, ik zou daar een brandhout meenemen maar toen er een boom omging wat een prunus (kersen ?) bleek te zijn kon ik niet weerstaan, stam zo rond de 35 a cm doorsnede
2 stukken alvast naar de auto, zegt de perceel eigenaar, wat is dat stuk wat daar in je auto ligt, ANTWOORD: dat is Taxus
Oh zegt ie, er staat er achteraan nog één, die mag je wel omzagen...ik gauw kijken, ook zo een 35 a 40 cm doorsnede :)
Die ligt nu op de grond, van de week ophalen

mijn voorraadje is nu dus

Eiken, plataan, prunus (kers ?) en taxus

Oei oei wat ben ik een gelukkig mens met zoveel mooi op de stapel :)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Om de ruimte vol te benutten had ik het rek wat groter gemaakt
Loop ik vd week tegen een mooi setje bessey's aan, 2x 30cm - 4x 60cm en 4x 80cm
Zondag haal ik ze op
is wel gelijk mijn rek weer te klein :)

Zo, de klemmen zijn opgehaald, 2 passen er niet in het rek, niet erg, daar vind ik wel een plekkie voor
Tzt een keer een nieuw rek maken
Buiten de 2 die niet in het rek passen liggen er bovenop de kasten ook nog twee van 2,00 meter en twee van 2,50 meter

20160307_223121.jpg

Op 3 posities passen de klemmen er niet tussen, die gleuven moet ik iets ruimer maken
rechts hangt er nog 1 klem waarvan het handvat ontbreekt, daar moet ik een nieuwe voor bestellen
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Her en der had ik doosjes met freesjes liggen
geen topkwaliteit maar de meete haast nieuw en zonde om weg te gooien
om weer wat ruimte te maken een rekkie in elkaar geknutseld om alle.freesjes in te bewaren

20160409_142330.jpg

En nu zal ik wel voor gek verklaard worden, het rekje is gemaakt van Ramin, stond daar maar niks te doen, dus nu heeft het iig een mooi plekkie ;)
 
Laatst bewerkt:

ImNaiki

Actieve deelnemer
21 jul 2013
97
0
Nederland
Moest ff zoeken wat Ramin precies was... maar ja beetje gek idd :) maar ach als je geen ander doel er voor heb waarom niet :D
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik had er een heleboel planken van (oude kerkbanken) een maatje wilde die graag hebben en toen bleven er 3 stukken over waar ik al heel lang niks mee doe, nu dus wel ;-)
Ik heb er nu nog 2,5 staan.... wieweet nog een handig ding voor aan de muur
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik werd gek van de festool kabels die overal slingerden en telkens in een systainer doen is ook niet handig dus heb ik maar een kabel-ophang-voorziening gemaakt

20160415_184326.jpg

20160415_184354.jpg
 

korte

Actieve deelnemer
2 sep 2015
295
0
Simpel doch doeltreffend. Iedere keer komt er iets bij, op deze manier behoud je het overzicht.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ja precies....
Vandaag maar eens wat werk aan de Kapex besteed, die stond al een tijdje op de lijst op een Zero Clearence Insert te krijgen
Nu kun je prachtige stukjes kant en klaar kopen maar een rest stukje padoek is toch veeeeeel goedkoper :) (en leuker)

P1020590.jpg

De laser stond ook niet goed en het plastic was vuil dus even opfrissen

P1020595.jpg

Klein probleempje met het demonteren van de beschermkap vielen er twee onderdelen uit, ik weet niet waar die horen, alles werkt wel....maarja, ze horen er toch in he.
Iemand enig idee ?

P1020596.jpg

Daarna de stofafzuiging maar eens aangepakt, terwijl de meeste hier deze zeer goed vinden, vind ik deze tegenvallen voor zo een dure machine

Een 36mm slang had ik al, maar deze was toch wel lang, daar eerst maar eens een flink stuk van af gehaald (minder lengte = minder weerstand)
P1020589.jpg

De stof-vang-kap is mijner inziens niet groot genoeg, eerst maar eens een proefopstelling gemaakt met wat lagen ductape, en jawel....stukken beter

P1020591.jpg

P1020594.jpg

Zo....op naar de volgende verbetering (lades staan wel hoog op mijn verlanglijstje....)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Én.....natuurlijk een stuk geestelijke support van één van onze trouwe viervoeters
Met dát als fijn plekje om mij in de gaten te houden moest ik natuurlijk wel wat aan de dust-collection doen

P1020585.jpg
 

karlz94

Actieve deelnemer
11 mrt 2016
32
1
staphorst
Op internet geen onderdelen lijst/overzicht te vinden?
Misschien kun je dan daar wat wijzer uit worden.lijkt wel op een soort buigveer/bladveer idee? Is maar een suggestie
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.