De bouw van mijn Mancave...

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Ze horen bij het mechanisme om de beschermkap te sluiten. De veer is er volgens mij voor dat de kap altijd zo strak mogelijk sluit. Hij zal nu ook wel sluiten door het stangetje die de kap omhoog trekt (en dus ook naar beneden duwt) maar waarschijnlijk niet zo strak.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Hij sluit op zich prima, dank voor de link, helaas staat er niet precies hoe de veer gemonteerd zit, da's dan nou net weer jammer

Vandaag lade geleiders besteld, dit is een veel terugkomend onderwerp hier op het forum (samen met T-tracks :)) dus ik had al diverse links verzameld en kon ze dus rustig naast elkaar bekijken

Ik heb deze besteld: http://so-handel.de/product_info.php?info=p630{4}97_vollauszug-schubladenschiene-tragkraft-45-kg.html&no_boost=1

50033-e.jpg


65cm lang, de la is 70, maar die 5cm hoeft er niet perse uit, de lades zullen diep genoeg zijn omdat in het niet te laten vallen
Hier waren de geleiders goed geprijst en vooral belangrijk: de verzendkosten waren niet zo hoog, 10 euro waar het bij andere aanbieders wel naar de 45 euro toe ging
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Dan zul je ze overmorgen al binnen hebben, ik besteld op woensdag avond laat en had ze op vrijdag ochtend in huis. En die lades zijn ideaal, gaat echt veel zooi in haha. Waar wil je de lades gaan plaatsen en hoeveel?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Lades plaats ik op verschillende plekken, daar waar de gaten zitten voor de benchdogs moet een hele ondiepe la komen, daar valt namelijk veel stof doorheen
Dan op wat andere plaatsen nog lades maar ik moet even puzzelen hoeveel en waar, ik zit ook met de freesmachines en zaag die in het werkblad zitten

2 dagen, oe da's lekker snel, dan kan ik er mooi verder mee
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Zo hoort de veer te zitten. De andere platte veer zit volgens mij opgerold achter de metalen afdekplaat.

IMG_3408.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ah kijk, dat biedt perspectief....nu weet ik hoe/waar ik zoeken moet
ik ga er eens mee stoeien
Ja kap heeft ook een soppie nodig zie ik, als je dat ff doet zien we het nóg beter :D (wel een foto maken)
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Iemand enig idee waar je deze afsluiters 100mm 0f 110 mm online kan kopen, bij voorkeur in Nederland en als het ff kan voor 'weinug'
en bij voorkeur die helemaal dicht kunnen zoals op de foto en niet die modellen waar een hoek uit is aan de onderkant)
Ik ga de afzuiging aanleggen op 110mm pvc leiding en wil aan de einden dit soort afsluiters er tussen zetten


De maat van de afsluiter ben ik niet zeker van, waarschijnlijk zal het toch wel wat knutselwerk zijn om het passend te krijgen op 110mm leidingwerk ?!
Turners%20Cabin%20100mm%20Blast%20gate.jpg
 
Laatst bewerkt:

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Dan zul je ze overmorgen al binnen hebben, ik besteld op woensdag avond laat en had ze op vrijdag ochtend in huis. En die lades zijn ideaal, gaat echt veel zooi in haha. Waar wil je de lades gaan plaatsen en hoeveel?

Helaas, overmorgen is niet gelukt
ik heb ook geen track-n-trace code gehad, kreeg jij die wel ?
Stiekum hoop ik dat ze morgen nog komen, anders wordt het niet eerder dan dinsdag (ivm pinkster)
 

ferdydesmet

Actieve deelnemer
18 dec 2014
355
80
Breda
Nee geen track&trace gehad toen, maar was bij mij snel geleverd. Heb je wel de rekening enzo ontvangen op de mail?
Of misschien zelfs al ontvangen vandaag?
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Rekening ontvangen, geleiders nog niet, ach....heb genoeg te doen dus niet heel erg (alhoewel een paar lades snel gemaakt zijn er er veel opgeruimd kan worden...:)

BTW: op de site staat 45 kilo belastbaarheid, slaat dat op een set geleider of per geleider ?? 90 kilo is best veel
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ben de lades nu aan het maken, bijna dus :)
overigens....op de site staat het zo aangeduid dat je bijna zou denken dat het draagkracht per geleider is
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.772
741
Enschede, Twente
Met die draagkracht is het zoals die borden bij bruggen: maximaal gewicht per as. Omdat één enkele geleider geen la laat bewegen en aan één kant van een as wielen ook niet werkt. Soms zijn dingen gewoon simpel.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Vind dat precies een voorbeeld waar het wel goed staat aangegeven, Bert. Per as, en niet per wiel :) En een auto met één as lijkt me niet ideaal.

Wat ben je aan het maken Toxiq, zijn het hele grote lades, dat je zo'n groot draagvermogen nodig bent? Of een lade voor ongebruikte bankschroeven :p :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.