cursus sketchup voor beginners

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Pc's niet echt nodig, wellicht kan iedereen wel een laptop meenemen. Wel is er wellicht LAN capiciteit nodig, liever geen wifi. Wifi zakt altijd in elkaar bij meer dan 5-10 gebruikers is mijn ervaring (internationale vergaderingen).
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
internet zou wel handig zijn, moesten er mensen zijn die het programma nog moeten installeren/upgraden. Als iedereen een laptop heeft, zijn er geen pc's nodig. Maar ik ga er wel niet vanuit dat iedereen een laptop heeft of kan lenen.
 

ronald59

Nieuw lid
13 mrt 2011
2
0
Beste Mensen,
Ik ben meubelmaker en geef Sketchupcursussen ook specifiek voor meubelmakers.
Ik heb meer dan 12 jaar ervaring met Sketchup ( vanaf versie 4!

Zowel prive als groepsles is mogelijk,

DHet lesrooster hier is niet helemaal up to date
Vriendelijke groet
Ronald Schouwink
 
Laatst bewerkt door een moderator:
A

Athanor

Guest
Als je nu eens begint met wat van je meubelmakerswerkstukken te laten zien........


Fons
 

O Peatey

Moderator
29 mrt 2010
2.281
147
Enkhuizen
Dit is wel heel erg aan de prijs. Mooie binnenloper als je 10 cursisten hebt. Ruim 4000 euro voor 5 avondjes in een maand! zaterdag er ook nog bij, 8 mille toucheren!
Potentiële cursisten kijk eens op http://www.youtube.com/watch?v=58r7HtZUWE8
Hier wordt in het Nederlands zeer goed uitgelegd hoe SketchUp werkt. Als je de oefeningen nadoet beheers je de voornaamste basistechnieken in 2 uur.

PS Beste webmaster is dit soort post wel de bedoeling op dit forum?
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Stinkt een beetje (heel erg) naar afzetterij...

En dat voor iets dat je inderdaad prima & gratis via youtube kan leren... En dat je uiteindelijk leert door het te doen....
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
En naast de prijs is het ook wel niet erg beleefd om een topic te kapen waar o.a. ik en anderen al een tijd proberen om een betaalbare workshop te organiseren voor de forumleden die wat meer uitleg in de praktijk willen.
 

jaap

Moderator
9 mrt 2008
5.062
1.693
Terkaple
www.woodworking.nl
Kreeg ik vandaag een aantal berichten betreffende een bericht hier. Kan me helemaal vinden in de reactie van Sam, de berekening van pieter klopt en Fons vraagt terecht om wat meer info. Ik hoop dat dhr. Schouwink hier een mooie bijdrage wil leveren aan het forum en wat zijn Sketchup kennis wil delen met de overige forumleden, zoals het forum ook bedoeld is.

jaap
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.711
2.573
Gaanderen
Sluit me hier bij aan jaap. Als je spullen via het forum kwijt wil zoals deze topic starter geruime tijd geleden mogen we hiervoor wel een bijdrage in bv kennis verwachten. Laten we zeggen dat dit moreel gewenst is..
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Hallo beste forumleden.

Ik ben benieuwd hoever jullie zijn met de cursus. Er wordt nu al heel lang over gediscussieerd.
Intussen heb ik € 239 betaald voor een Sketchup cursus via internet (met goede begeleiding). Heb er veel aan gehad.
Ik zal de naam van de onderwijsinstelling hier niet noemen (geen reclame maken).

Om jullie enthousiast te maken om nu eens eindelijk concreet te worden heb ik het volgende filmpje op You Tube gezet.
Het is gemaakt met de animatiefunctie in Sketchup en afgewerkt met Windows Movie Maker.


http://www.youtube.com/embed/Mddzf-jypXM

Ik blijf dit onderwerp met belangstelling volgen.

Groeten Tjeerd
 
Laatst bewerkt:

jvdmolen

Actieve deelnemer
25 dec 2013
67
0
Ulrum
Leuk filmpje!

mooi om te zien hoe anderen met sketch up tekenen.
heb zelf ruim 4 jaar er mee getekend (mbo bouwkunde)
Heb woningen, een school, woonboot en bedrijfsgebouwen mee getekend.
tevens veel renders gemaakt met kerkythea

zou je een tip willen geven als je er een film mee gaat maken,
je kunt gemakkelijk de punten op de hoeken en de lijnen uitzetten.
hierdoor wordt het filmpje een stuk professioneler.

mochten er verder nog vragen zijn dan hoor ik het graag
 

Bram Hermans

Actieve deelnemer
20 dec 2012
80
0
Hombeek (Mechelen), B.
Heeft deze cursus ondertussen al plaatsgevonden? Ik ben er erg in geïnteresseerd. Ik kan al een beetje tekenen met sketchup maar er zijn een aantal zaken die me maar niet lukken. Bv. Bepaalde lijnen van een tekening groeperen tot componenten van een meubel, zodat je ze afzonderlijk (met de juiste afmetingen) kan opnemen in een houtstaat.

Ik ben graag bereid er een bijdrage voor te betalen.
 

SamPonette

Post veel
5 nov 2010
2.135
4
Antwerpen
www.samponette.be
eigenlijk is het allemaal wat stilgevallen vrees ik :/

hans almere ging een locatie regelen, maar daar is iets tussengekomen.. en intussen heb ik het nogal druk :) Maar dat neemt niet weg dat ik nog steeds bereid ben om een workshop te geven. Hoe deze er het beste uit gaat zien... vraag en antwoord? of een echte beginnersworkshop te beginnen van nul? Ofwel met meerderen op eenzelfde dag en locatie lesgeven?
 

Bram Hermans

Actieve deelnemer
20 dec 2012
80
0
Hombeek (Mechelen), B.
Dat is jammer. Ik ben alvast geïnteresseerd en bereid mee te werken aan een oplossing. Ik kan gerust ook gratis mensen meevoeren naar Nederland en terug (bedrijfswagen).
Een echte beginnersworkshop heb ik persoonlijk niet echt meer nodig, maar kwaad kan het zeker niet. Ik heb het mezelf een beetje geleerd. Als er anderen wel nood aan hebben maak ik daar geen enkel probleem van. Maar een beetje les voor 'iets verder gevorderden' spreekt me vooral aan. Als ik bv. de tekeningen zie van die MTFC-XL van Ocean's 11 besef ik dat ik nog een pak te leren heb.
 

zuma

Post veel
20 jan 2009
974
2
Gouda
Tjsa ik probeer iedere keer weer eens te beginnen maar ik ben te gehaast om youtube filmpjes te bekijken en dan wordt het iedere keer dus weer niets en ben ik op papier gewoon veel sneller. Kortom een snelle introductie van scratch af aan zou wel fijn zijn.
 

ronald59

Nieuw lid
13 mrt 2011
2
0
Beste Mensen,
Ik kom helaas te weinig op dit forum om snel te reageren, maar graag wil ik nog wat kwijt over mijn vorige
bericht over de sk cursussen die ik geef.
Mensen gaan vaak berekenen wat je dan "verdient" aan een cursus.
vindt ik prima hoor maar :
het aantal cursisten x het bedrag is geen inkomst maar omzet.
waar sowieso nog 21 % btw en inkomstenbelasting over afgedragen wordt.
Dat ik zelf veel geld en tijd geïnvesteerd heb om deze kennis te vergaren ( ook via betaalde cursussen) wil ik ook graag even vermelden.
Ik heb voor de cursus een hand-out van 45 pagina,s geschreven, waar ook veel tijd in zit, en ik geef er ook nog een boek bij.
koffie, thee en beamer ,en ruimte kosten ook geld.
Jullie geven de meubels die je maakt toch ook niet weg?
Ik ben toch bereid om jullie te helpen met sk problemen, aangezien ik al 12 jaar teken met dit prachtige programma.
Kom maar op met de vragen.
Met vriendelijke groet
Ronald Schouwink
www.sketchuples.nl
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.