Bouw van mijn tuinhuis!

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Dat werkt inderdaad niet, je wil echt zoveel mogelijk ruimte aan de oplegtafel kant. Het zag er doenbaar uit op de foto!

Bij de beton hier hadden ze er niets op gedaan denk ik buiten kwartz om het te polieren, de eerste weken was het wel erg donker en blinkend. Maar met de tractors, machines, onderhoud en reparaties die we doen zit het vol met olie vlekken nu, die er nooit meer uitgaan.
 

KevinD

Actieve deelnemer
11 apr 2013
71
0
Nog eens een update hoe het er momenteel aan toe is, nog wat rommelig maar we doen stukje per stukje! :)
IMAG0595.jpg
IMAG0597.jpg
IMAG0598.jpg
 

Rocky

Actieve deelnemer
23 apr 2012
61
1
wouw echt sjieke werkplaats.Wat is de lengte / breedte van jouw werkplaats? Het lijkt heel ruimtelijk, zeker voor een grote paneelzaag.
groetjes,

Rocky
 

KevinD

Actieve deelnemer
11 apr 2013
71
0
wouw echt sjieke werkplaats.Wat is de lengte / breedte van jouw werkplaats? Het lijkt heel ruimtelijk, zeker voor een grote paneelzaag.
groetjes,

Rocky

De werkplaats is ongeveer 8,5 op 4,2m (binnenruimte). Dit is net ideaal voor deze machines, ze mochten zeker niet groter zijn, indien ik de paneelzaag gebruik op het maximum heb ik nog net genoeg plaats om rond mijn werkbank te wandelen. Is wel beetje krap als je vb een grote kast moet maken, is beetje aanpassen maar het is dan ook hobby. :)


Groetjes,
Kevin
 

Rocky

Actieve deelnemer
23 apr 2012
61
1
Hoi Kevin,
mag ik nog vragen hoe je de kepers (van jouw skeletbouw) aan elkaar bevestigd hebt? Heb je ze via perslucht aan elkaar geschoten? of via schroeven.
Ik vind het een heel goede opbouw. Ik ben voor volgend jaar ook aan het denken om een tuinhuis te zetten. Ik twijfel nog tussen een houten of een gemetseld tuinhuis.
De goedkoopste oplossing om de kepers te bevestigen, lijkt me met hamer en nagels, maar als je met een hamer klopt, lijkt het mij alsof je andere kepers terug 'losser' tikt, niet?
Via perslucht heb je al een vrij professionele tacker nodig die dikke nagels kan schieten. Of heb jij misschien een slagschroevendraaier?
Zelf heb ik een dewalt 10,8V slagschroevendraaier. Super ding, maar veel lange schroeven indraaien lijkt me eerder voor en 18V.
Alvast bedankt voor de tips :) maar wel n super werkhuis!!


Groetjes,

Rocky
 

KevinD

Actieve deelnemer
11 apr 2013
71
0
Wat bedoel je met kepers? (CLS'en kader of de keepers van het dak?)
Indien je het kader bedoelt, deze heb ik voorgeboord endan gevezen, redelijk werkje maar gaat vrij vlot.
Ik heb feitelijk 2 boormachines gebruikt, 1 om voor te boren en 1 om te vijzen, ik heb wel een accu schroefmachine maar deze had meer moeite om lange vijzen in te draaien.
Mijn persoonlijke mening is dat het beter vastzit met schroeven, als je voorboort voel je de stukken mooi tegen elkaar gaan, maar als je in de woningbouw kijkt zie je toch veel met een gastacker alles samenschieten...en bij hun komt het ook wel niet los maar toch prefereer ik om te schroeven. :)
Indien je het dak bedoelt aan de kaders, deze zijn vastgezet met hoekprofielen en gevezen dus.

Groetjes,
Kevin
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Zodra de OSB erop zit kan het niet meer los, maar zelf heb ik ook nooit nagels durven gebruiken voor dit soort werk. Ik gebruik hiervoor reisser zelfborende schroeven zonder draad onder de kop. Hoef je niet voor te boren en trekt vanzelf aan. 14,4V is zowat het minimum, al kan een 10.8 slag draaier het wel aan, maar die zal snel leeglopen. pak in ierder geval torx!
 

Jeevanbee

Actieve deelnemer
11 mei 2013
231
0
Doetinchem
Volgens mij gebruiken ze vooral nagels vanwege de belasting die ze te verduren krijgen. Het materiaal van een schroef is brosser zodat deze bij een zijwaartse belasting zal breken. Een nagel is taaier en zal eerst buigen. Als deze gebogen is heb je nog steeds een verbinding, iets dat bij een schroef meteen weg is als deze breekt.

Ook zal nagels schieten of slaan met een geschikte hamer sneller gaan dan schroeven indraaien. Iets dat natuurlijk minder van belang is als je zelf bouwt.
 
Laatst bewerkt:

Rocky

Actieve deelnemer
23 apr 2012
61
1
Hoi Kevin, het ging inderdaad over het kader. bedankt voor de uitleg:)

Rocky
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.