Bouw van mijn tuinhuis!

bert1991

Actieve deelnemer
13 okt 2009
372
7
West Vlaanderen
Één ding moet ik jullie belgen toch wel geven... Ik ben jalours op jullie grote lappen grond en de overheden die allemaal zo soepel zijn wat bijbouwen betreft. Het ene na het andere mooie 'werkkot' wordt daar de grond uit gestampt.

In NL wordt je zowat genoodzaakt om een bedrijfspand te huren vanaf 1000 euro per maand.

David,

De prijzen hier in Belgie zijn ook nevenant, 500 euro per m² bouwgrond hier regio Roeselare is geen uitzondering .....
 

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Bwa, ik heb in Roeselare een atelier gekocht voor ong. 200 euro/m²... En ligt op 400m² bouwgrond.

Als je wat zoekt, en vooral geduld hebt, vind je altijd iets binnen je budget.
 

KevinD

Actieve deelnemer
11 apr 2013
71
0
en hier nog een fototje van als je in het deurgat staat. :)
IMG_4768.jpg

Zoals je ziet zit er boven 1 raam geen isolatie, dit word aangepast met een balk voor de stevigheid.
 

KevinD

Actieve deelnemer
11 apr 2013
71
0
Update van de binnenkant afgewerkt, nu de electriciteit beginnen leggen en ramen steken. (raam die er zit zit nog niet vast)

IMAG0514.jpg
IMAG0515.jpg
IMAG0517.jpg
IMAG0519.jpg
 

KevinD

Actieve deelnemer
11 apr 2013
71
0
Dat gaat een mooie werkplek worden. Waarom heb je eigenlijk niet meteen het elektra verwerkt in de wanden ? Nu ben je gedwongen om opbouw te gebruiken.

Lijkt mij gemakkelijker naar toekomstige aanpassingen(nieuwe machines, andere indeling werkplaats,..) om alles in opbouw te doen.
 

KevinD

Actieve deelnemer
11 apr 2013
71
0
Kijk das een mooie werkplaats zeg!

iets te laat misschien...maar heb je daklichten overwogen?

Dank u, nu nog de electriciteit/ramen en de machines kunnen geplaatst worden. :D
Heb ik overwogen maar de meerprijs was het mij niet waard.
 

KevinD

Actieve deelnemer
11 apr 2013
71
0
En hier is nog een update, de leukste waarschijnlijk, alhoewel de electriciteit nog niet volledig is!
De aankomst van de machines!!
De stofafzuiging
IMAG0561.jpg
De paneelzaag
IMAG0562.jpg
en de vlak/vandikte en vierkantgatenboor!
IMAG0563.jpg
Nu nog de electriciteit en we zijn content :D
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.256
304
Heelsum
Zo mooie werkplaats hoor.

Ik ga binnenkort de schoonheidssalon van mijn vrouw een stukje groter maken en was aan het zoeken naar de exacte wandopbouw etcetera. Emilio bedankt voor al je tips in dit en het bijbehorende draadje.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Heb je ze makkelijk binnen gekregen?
En heb je het ook overwogen om eventueel de schaafbank misschien langs de zaag te zetten zoals bij een combiné, kwestie van de stroom en afzuiging te optimaliseren? Maar zo staan ze ook niet slecht, alleen kan de schaafbank uiteindelijk niet tegen de muur door de afzuiging die er achter moet kunnen omwentelen.

De vloer is nog steeds verrassend donker, is er iets op gedaan?
 

KevinD

Actieve deelnemer
11 apr 2013
71
0
Heb je ze makkelijk binnen gekregen?
En heb je het ook overwogen om eventueel de schaafbank misschien langs de zaag te zetten zoals bij een combiné, kwestie van de stroom en afzuiging te optimaliseren? Maar zo staan ze ook niet slecht, alleen kan de schaafbank uiteindelijk niet tegen de muur door de afzuiging die er achter moet kunnen omwentelen.

De vloer is nog steeds verrassend donker, is er iets op gedaan?


Qua binnenkrijgen viel het nog mee, was wel een werk om constant de platen te verleggen zodat we niet in het gras zouden rijden.
Ook eenmaal de zaag/frees bijna verloren, stond op het randje van de transpalet, gelukkig nog kunnen opkrikken en onder balken kunnen zetten, scheelde niet veel. :)
De machines zetten zoals jij beschrijft lukt niet echt, ik heb een breedte van +-4,2m, als ik ze plaats zoals je zegt kan ik de lengte van de afkortaanslag niet volledig benutten en is het iets meer rondwandelen.
Hier even een de sketchuptekening:
plattegrond met benchwood machines2.jpg
Als ik de vlak/vandikte op 1m van de muur zet zit de zaag al tegen de muur. :)

Nja ik weet het zelf niet...vind het ook raar, toen de beton werd gegoten en gepolierd heeft de polierder er een 'vernis' laag op gelegd, die toplaag zit nu vol schreven(in de vernis) en moet waarschijnlijk nog wegslijten...maar duurt wel redelijk lang :s zal misschien eens contact opnemen met de polierder hieromtrent...

Groetjes,
Kevin
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.