Blik in mijn Timmermans opleiding/werk!

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Ach Wooper, ook voor jou kan het trapje handig zijn denk ik.
Het trapje en zaagbankje zien er prima uit.

Het is een zeer comfortabel trapje om eerlijk te zijn. Mits deze vlak staat, je loopt er zo op en af. Waarschijnlijk de rede dat ze het een stukadoorstrapje noemen. Hij is wel vrij groot, als je de ikea keuken trapjes kent is deze zeker wel 2x zo groot. De grootte er van is dan ook iets wat mij er van weer houd dat deze binnenshuis komt.
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Zooooo, wij zitten zonder werkplaats en een aannemer waar ik aan "verhuurd" kan worden is ook nog niet gevonden.

Laatste tijd daarom de oude werkplaats leeg gehaald met collega's en nu thuis afwachten tot wanneer een nieuwe locatie gevonden is!

Voor de verhuizing en de laatste update heb ik niet zoveel gedaan behalve dat ik een set barkrukken heb mogen ontwerpen en maken. De stoelen zijn bestemd om bij een steigerhouten tafel te staan.

Na wat inspiratie gedaan te hebben op het internet was ik op een model uit gekomen zonder leuning:

barkruk.jpg


Ik zat te denken aan een zitting van 40x40 en een zit hoogte van zo'n 80cm. Maar de opdrachtgever wou een leuning verwerkt hebben in de kruk en een bredere zitting.

Uiteindelijk werd de zitten 40x50 en heb ik besloten de achterste poten door te trekken en d.m.v. lamellos een leuning hierop te lijmen.

In totaal heb ik vier stoelen gemaakt en ben ik best blij met het resultaat! Ze zitten goed, en de voetensteun en rugleuning zitten beide op precies de goede hoogte.

Resultaat:

20160329_085527(0).jpg

Met vriendelijke groet,

Wesley!

En misschien een brutale vraag, iemand die in omgeving Den Haag een aannemer kent/is die een leerling zou kunnen gebruiken!?
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Das een nette kruk Wesley.
Dat zitten zonder werkplaats, komt dat zomaar uit de lucht vallen?

Het was al een tijdelijke locatie. En in de tijd dat wij daar zaten was er nog geen nieuwe gevonden. Maar ik heb begrepen, als alles goed gaat dat er binnen twee weken een nieuwe plek moet zijn. En hopelijk een waar plaats is voor een machinale. Waar eerst geen plek voor was.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Zooooo, wij zitten zonder werkplaats en een aannemer waar ik aan "verhuurd" kan worden is ook nog niet gevonden.

Laatste tijd daarom de oude werkplaats leeg gehaald met collega's en nu thuis afwachten tot wanneer een nieuwe locatie gevonden is!

Voor de verhuizing en de laatste update heb ik niet zoveel gedaan behalve dat ik een set barkrukken heb mogen ontwerpen en maken. De stoelen zijn bestemd om bij een steigerhouten tafel te staan.

Na wat inspiratie gedaan te hebben op het internet was ik op een model uit gekomen zonder leuning:

barkruk.jpg


Ik zat te denken aan een zitting van 40x40 en een zit hoogte van zo'n 80cm. Maar de opdrachtgever wou een leuning verwerkt hebben in de kruk en een bredere zitting.

Uiteindelijk werd de zitten 40x50 en heb ik besloten de achterste poten door te trekken en d.m.v. lamellos een leuning hierop te lijmen.

In totaal heb ik vier stoelen gemaakt en ben ik best blij met het resultaat! Ze zitten goed, en de voetensteun en rugleuning zitten beide op precies de goede hoogte.

Resultaat:

Bekijk bijlage 46066

Met vriendelijke groet,

Wesley!

En misschien een brutale vraag, iemand die in omgeving Den Haag een aannemer kent/is die een leerling zou kunnen gebruiken!?

Wesley, de vraag of iemand een aanemer kent in Den Haag of misschien een stageplek voor je weet kan je misschien beter een nieuw topic met de precieze vraag van maken.
Ik heb 't idee dat je dan meer mensen bereikt.
Je vermeldt gewoon als topictitel stageplek gezocht, dan leest iedereen meteen wat je zoekt want niet iedereen zal dit topic meer bekijken als ze één keer hier zijn geweest.
Moet het zowiezo een aannemersbedrijf zijn of iets als het maar met hout te maken heeft zoals een jachtbouwer oid?
Succes in ieder geval.
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Wesley, de vraag of iemand een aanemer kent in Den Haag of misschien een stageplek voor je weet kan je misschien beter een nieuw topic met de precieze vraag van maken.
Ik heb 't idee dat je dan meer mensen bereikt.
Je vermeldt gewoon als topictitel stageplek gezocht, dan leest iedereen meteen wat je zoekt want niet iedereen zal dit topic meer bekijken als ze één keer hier zijn geweest.
Moet het zowiezo een aannemersbedrijf zijn of iets als het maar met hout te maken heeft zoals een jachtbouwer oid?
Succes in ieder geval.

Bedankt voor de suggestie, ik was het al van plan om een apart topic hiervoor te maken maar wou dat nog niet direct doen. En het moet een aannemer zijn, een jachtbouwer/meubelmaker is net wat te fijn voor de opleiding.

Toetsen die ik bijvoorbeeld moet maken zijn bijv. het maken van dakconstructies, prefab elementen samenstellen, betonbekistingen, deur afhangen/sluitend maken maar ook afbouw zoals het aftimmeren van constructies binnen/buiten (dakkapel, trapgat etc.)
 
P

Pel

Guest
Ik dacht dat die aannemers om volk zaten te schreeuwen op het ogenblik, en o ja, mooi krukje Wooper, daar zal een pint best goed op smaken.

Groet Pel.
 

Wooper

Actieve deelnemer
4 jul 2011
183
0
Ik dacht dat die aannemers om volk zaten te schreeuwen op het ogenblik, en o ja, mooi krukje Wooper, daar zal een pint best goed op smaken.

Groet Pel.

Er is zeker meer vraag naar, ik moet alleen even weten waar precies te gaan zoeken. En ik dacht, nooit gevraagd is altijd mis.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.