Animo Check: Zwaluwstaart mal (technische discussie)

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Volgens de documentatie van de vorige zou het moeten zijn:
Kopieer ring 17MM
5Mm dik.
Zwaluw Frees dia 15 - lang 14 - 15 graden
Groeffrees Dia 12mm 14 lang.

Mijn zwaluwfrees is 14,3 met een beetje schuren paste die ook, over de kopieer ring kan ik niet veel zeggen dat zal te maken hebben met de afstand tot de zijkant.

Misschien kan je er 1 printen met een 3d printer of van een ander merk gebruiken ?

Erik
 

Bijtel

Oud hout
31 jan 2012
3.117
242
Goeree-Overflakkee
Een kopieerring moet heel exact zijn en van metaal. Ik verwacht niet dat die van een ander merk gaat passen.

Erg bedankt voor je moeite, maar helaas gaat deze voor mij niet werken. Ik haak af :(
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Ik heb vandaag de mallen binnen gekregen.
Zal mijn best doen ze morgen te verzenden. Indien het beschikbaar is bij de gekozen methode ontvangen jullie van mij de track and trace Van boertje125 heb ik een onvolledig adres ontvangen. Kun je mij deze nog sturen? Mis de plaatsen en postcode.

ErikIMG_20160701_213842.jpg
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Ik heb bij alle platen 2 stokeinden gedaan. Om de mallen vast te zetten en zodat je ze makkelijk kan afstellen. Als je 2 M8 flindermoeren gebruikt of bouten met ringetjes kun je ze makkelijk afstellen. Zodat je een strakke of juist ruime verbinding krijgt.
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
Iedereen zou hem nu ontvangen moeten hebben behalve erik701 ivm ontbrekende adres gegevens.

Voor wie intresse heeft ik heb nog een paar mallen over als iedereen ze in goede orde heeft ontvangen ;)
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Ontbrekende adresgegevens? Die stonden toch in de overschrijving?

edit: Ik zie nu pas je PM. Vervelend dat je hier geen popup of melding per mail van krijgt!
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Ik heb vandaag ook een mal ontvangen, Erik had er nog een paar liggen. Ziet er goed uit, lekker stevig...

Alleen nog een vraagje; je moet werken met een zwalusstaartfreesje van 15mm, toch?
Waar halen jullie deze? Want ik kan er eigenlijk bijna geen vinden, en dan alleen met een schacht van 1/4" waardoor je weer met een verloophuls moet werken.

Groet,

Rob
 

erikcramerjr

Actieve deelnemer
27 mei 2016
61
0
ik had een festool freesje gebruikt deze is 14,3 geloof ik daardoor moest ik een klein beetje schuren.
Daarna paste het wel
 

dragoamn

Nieuw lid
13 aug 2016
4
0
Als er nog mallen over zijn, heb ik zeker interesse in een exemplaar. Hoe kan ik de mal in Noord-Limburg krijgen?

Groeten,
Dragoamn

Iedereen zou hem nu ontvangen moeten hebben behalve erik701 ivm ontbrekende adres gegevens.

Voor wie intresse heeft ik heb nog een paar mallen over als iedereen ze in goede orde heeft ontvangen ;)
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Volgens de documentatie van de vorige zou het moeten zijn:
Kopieer ring 17MM
5Mm dik.
Zwaluw Frees dia 15 - lang 14 - 15 graden
Groeffrees Dia 12mm 14 lang.

Mijn zwaluwfrees is 14,3 met een beetje schuren paste die ook, over de kopieer ring kan ik niet veel zeggen dat zal te maken hebben met de afstand tot de zijkant.

Misschien kan je er 1 printen met een 3d printer of van een ander merk gebruiken ?

Erik
Klopt deze informatie? Ik moet enkele freesjes bestellen voor een ander projectje, en zou graag een zwaluwstaartfreesje bijbestellen voor deze mal. Maar ik kan een frees met bovenstaande specs niet echt vinden. Schacht mag 8 of 12mm zijn voor mij. Kan deze bijvoorbeeld dienen?
https://www.festool.com/Products/Ac...il-cutter-with-pre-cutter-HW-S8-D14-3-13-5-15

Of heeft iemand een linkje naar een frees met de juiste specs?

Bedankt
 

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Mag ik nog een (domme) vragen stellen.

Waarom heb je gekozen voor mal C en D? Ik vind maximaal 14mm wat dun en als ik zo snel even opzoek is het een rot maat qua dovetail frees. optie A en B lijkt me veelzijdiger en kan ik bij CMT 918.129.11 zo een frees vinden?

En ben ik heel brutaal als ik om de DWG tekening vraag?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.