Topic starter heeft de relevante informatie inmiddels op een eigen site gezet. Voor de geïnteresseerden kun je hier klikken voor de actuele informatie.
Moderator
www.bast-hout.nl
Ik wilde op een bericht antwoorden in 'constructie killerbee en tafel' maar daarmee gaan we dan echt volledig offtopic.
Suggestie dus voor een Algemeen RatRig CNC topic, aangezien er ook wel meer gebruikers van dit systeem zijn (zij het met evt andere controllers of spindels)
Mijn Ratrig is 29-04-2022 binnengekomen na exact 8weken leadtime, zoals aangegeven bij bestellen.
Helaas moet ik nog even wachten op bijbestelde tafel, wat het opbouwen een beetje bemoeilijkt.
Omdat ik zelf toch al een hele rits aan spullen verzameld had, leek me handig een kop aan te houden met interessante onderdelen, vul het gerust aan, dan probeer ik het te updaten.
RatRig bronnen:
Tips en suggesties:
ADD-ONs, 3Dprints en extras
Onderdelen en gereedschappen
Videos
Controller Hard&Software
Algemeen CNC
last update: 04-05-2022
Moderator

Alles voor je RatRig CNC VerzamelD | BASt
Een naslaglijst met informatie over de Ratrig KillerBee CNC. Letterlijk een beest van een machine en dient volledig zelf gemonteerd te worden, met alle bijbehorende uitdagingen. Om die reden heb ik de RatRig CNC Verzamelinfo samengesteld.

Ik wilde op een bericht antwoorden in 'constructie killerbee en tafel' maar daarmee gaan we dan echt volledig offtopic.
Suggestie dus voor een Algemeen RatRig CNC topic, aangezien er ook wel meer gebruikers van dit systeem zijn (zij het met evt andere controllers of spindels)
Mijn Ratrig is 29-04-2022 binnengekomen na exact 8weken leadtime, zoals aangegeven bij bestellen.
Helaas moet ik nog even wachten op bijbestelde tafel, wat het opbouwen een beetje bemoeilijkt.
Omdat ik zelf toch al een hele rits aan spullen verzameld had, leek me handig een kop aan te houden met interessante onderdelen, vul het gerust aan, dan probeer ik het te updaten.
RatRig bronnen:
- Officiële RatRig Facebookgroep
- CAD model in fusion360Online
- Critical Dimensions (1075 is geen 100x75cm werkoppervlak, maar net iets meer dan 78x53cm)
- Build Guide
Tips en suggesties:
- Voeg bij je bestelling extra 2040 extrusies toe die onder je Y-as komen; dit voorkomt doorhangen, doordat de Y-as dan volledig ondersteund wordt.
Voor de 10XX versies betreft het dan een 2040 extrusie van 960mm (gelijke lengte aan de spoilboardextrusies) - Optioneel kan je extra extrusies meebestellen voor meer ondersteuning van je spoilboard of mounting voor profielen in je spoilboard
ADD-ONs, 3Dprints en extras
- Officiële GoogleDrive van Ratrig met Printbare onderdelen
- Dustshoe RatRig van @ferdydesmet.
- Unified Y-axis Drag chain end (Discovered clearance issue by Ratrig)
- Workbench drillguide
- Thingiverse collectie met willekeurige Killerbee dingen
- DatulabTech inverted Xaxis Motorplate (Stepfile); (video) (timingbelt) (pulleys 2x)
- Extra brace voor Kress en AMB spindels (in ontwikkeling)
- Doghole klemmen
Onderdelen en gereedschappen
- ER16 12mm collet (voor 1/2" bits)
- Werkbank 'klik' wielen (amazon link)
- ER16 Collet set (amazon link)
- SpeTool bits (relatief goedkoop maar goede ervaringen mee) (amazon link)
- Meetstatief (vooral handig bij bouw) (amazon link)
- Digitale meetklok (amazon link)
Videos
- Datulab Youtube playlist met bouw, tips en issues
Controller Hard&Software
- XPro V5
- XPro v5 WIKI
- V1Pi (Octoprint en CNCJS in 1 Raspberry Pi controller
Algemeen CNC
last update: 04-05-2022
Laatst bewerkt door een moderator: