Ik heb eerst een topcraft gekocht (zonder telescoop/uitschuif ding), ik dacht, tja, rechts zagen moet wel kunnen toch? Maar helaas, als je het schroefje aandraaide om het zaagtafel gedeelte vast te zetten, vervormde het hele frame. Toen verboog er na 50x zage iets zodat de beschermkap niet meer werkte. Ik heb hem toen maar terug gebracht en de metabo kgs 216m gekocht. Ik had er eerst spijt van, want in beide richtingen zaagde hij niet haaks(!), zelfs de topcraft deed dat beter. Maar ik kwam er gelukkig achter dat als je even naar de machine kijkt, er schroeven zijn om het allemaal uit te lijnen, daar hebben ze in de fabriek niet genoeg tijd voor, vandaar deze prijs. Ik de winkel heb ik de KGS 216 Plus gezien, volgens de verkoper werd die wel in Duitsland gemaakt (de 216m in China), en dat zie je ook wel aan de afwerking. De laser is niet helemaal scherp vlak bij de aanslag, maar opzich wel nuttig wanneer hij afgesteld is. De tafelverbreding is een beetje gammel, maar soms ook heel nuttig met de aanslag. Maar ook bij deze zaag wordt het frame vervormd als je de tafel te stevig vastzet. Stofafzuiging is ook vrijwel nihil, als je ziet waar het zaagsel allemaal langs moet om richting stofzuiger te gaan dan is wel duidelijk waarom

.
Ik denk dat de zaag z'n geld wel waard is hoor, maar het is niet een kapex ofzo