Afkortzaag

Rhynix

Actieve deelnemer
24 okt 2012
582
1
Izegem, België
Ik heb er al mijn plinten op de zolderverdieping mee gemaakt. Perfect 45° meet te zagen. Er zit niks van speling op. De enige speling die er op zat was toen ik met de laser werkte. Nadien heb ik ondervonden dat je die zelf kan kalibreren. Nu heb ik er geen problemen meer mee.
 

raymonidas

Nieuw lid
5 jan 2012
11
0
www.schrave.nl
Morgen ga ik kijken naar een oudere Metabo KGS E 1670 S. Ben zeer benieuwd. Is er iets waar ik speciaal op moet letten?
Ik dacht zelf aan de volgende zaken.
1. stekker eruit en voelen of het zaagblad speling heeft. Voelen of de zaag soepel kan ronddraaien.
2. speling op de geleiding?
3. controle op recht zagen: plank van bv linker zijde machine afkorten, omleggen en weer afkorten van de rechterzijde. Blokje moet overal even breed zijn. (net gelezen hier ergens....)
4. abnormaal motorgeluid

Meer weet ik zo niet. Ideeën?

grt van Raymond.
 

maartenb

Actieve deelnemer
15 sep 2012
96
0
Groningen
Wat belangrijker is of de zaag te kalibreren is. Ik heb een metabo kgs 216m en de aanslag kan je verplaatsen (staat niet in documentatie), en er zit een stelschroef voor de andere hoek. In beide vlakken zaagde hij niet haaks, en stond de laser ook niet goed. De aanslag heb ik aangepast zodat hij nu wel haaks zaagt en de laser heb ik gelijk gezet met een kant van de zaagvlakken.
 

raymonidas

Nieuw lid
5 jan 2012
11
0
www.schrave.nl
Wat belangrijker is of de zaag te kalibreren is. Ik heb een metabo kgs 216m en de aanslag kan je verplaatsen (staat niet in documentatie), en er zit een stelschroef voor de andere hoek. In beide vlakken zaagde hij niet haaks, en stond de laser ook niet goed. De aanslag heb ik aangepast zodat hij nu wel haaks zaagt en de laser heb ik gelijk gezet met een kant van de zaagvlakken.

Goed idee, daar kan ik op letten vanmiddag. Er zit natuurlijk geen laser op, maar ik verwacht wel 'de wereld' aan instel mogelijkheden aan te treffen. Immers deze machine staat wat kwaliteit betreft op hetzelfde niveau als de Kapex. Helaas ben ik werkloos geworden, anders had nr 9 van de Festool verzameling in mijn werkplaats gestaan :D
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.