Advies gevraagd: Festool accu schroefboormachine. welke?

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
@ Den deze, dat snap ik niet van de txs, vindt dat maar een raar geval. Ik werd er vorig jaar bij mijn besluitvorming een beetje tureluurs van al die keuzes.

Toch vind ik het Aeg Omnipro systeem wel grappig. de kwaliteit is wat minder waarschijnlijk. 7 machines met 1 motor. Stiekum hoop ik dat festool ook zoiets gaat bedenken. Het systeem is wel duurzaam je kunt de onderdelen makkelijk vervangen.
31_Omni-tool.jpg
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
@ Den deze, dat snap ik niet van de txs, vindt dat maar een raar geval. Ik werd er vorig jaar bij mijn besluitvorming een beetje tureluurs van al die keuzes.

Dat van de CXS en TXS is volgens mij puur voorkeur, net als met de C en T modellen in de 12/15/18Volt range. Zelf vind ik de C modellen erg fijn, maar er zijn ook volksstammen die de T modellen fijner vinden.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik was ook niet écht zoekende naar meerdere machines, ik had zoiets van de Ti15 is op dus bestelde ik een nieuwe
Natuurlijk heb ik wel de hoop dat ik hem kan fixen, een tweede machine kan altijd handig zijn
maar toen ik een Ti15 op MP tegen het lijf liep voor 200 euro met accu en snelspankop had ik zoiets van 'die laat ik niet lopen'
ik heb ook een decoupeerzaag op accu, dus die extra accu is zeker handig, en ach....als ik de Ti15 kan repareren dan heb ik er 3, zeker overkill maar weggooien is ook zonde
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
AEG is zo een beetje het B merk van Milwaukee denk ik ..

https://en.wikipedia.org/wiki/Milwaukee_Electric_Tool_Corporation

Allemaal in chinese handen
Techtronic Industries (
AEG
,
Homelite
,
Milwaukee
,
Ryobi
)

@ Den deze, dat snap ik niet van de txs, vindt dat maar een raar geval. Ik werd er vorig jaar bij mijn besluitvorming een beetje tureluurs van al die keuzes.

Toch vind ik het Aeg Omnipro systeem wel grappig. de kwaliteit is wat minder waarschijnlijk. 7 machines met 1 motor. Stiekum hoop ik dat festool ook zoiets gaat bedenken. Het systeem is wel duurzaam je kunt de onderdelen makkelijk vervangen.
Bekijk bijlage 41297
 

Sang

Actieve deelnemer
19 mrt 2013
600
15
Berkel en Rodenrijs
Maar producten uit de volksrepubliek zijn niet perse slecht hoor.

Je kan gewoon bij zo'n chinese fabriek zeggen hoe het moet worden. WIl je een topproducten met dure onderdelen, dan maken ze dat
Wil je dat ze besparen op elk schroefje en soldeerpuntje... dan doen ze dat ook

Als Festool zijn rotex door een chinese fabriek laat bouwen, maar volgens het duitse recept, dan krijg je exact dezelfde perfecte kwaliteit.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Yep dat is zeker waar hoor .. mijn blauwe bosch tools zijn ook al lang niet meer in Duitsland gemaakt hoor ..

Ik wou niet suggereren dat ze daarvoor slecht waren hoor :)

Maar het is soms grappig dat sommige een bepaald merk slecht vinden .. terwijl het soms in zelfde fabriek gemaakt wordt :)

In nieuw-zeeland is AEG & Ryobi nogal populair .. een grote bouwmarkt verkoopt die vooral en sponserd ook vaak Tv programmas .
Heb zelf een slijptool van Ryobi .. die heeft 30euro gekost .. en heb die nog steeds na 7-8 jaar trouwe dienst ..



Maar producten uit de volksrepubliek zijn niet perse slecht hoor.

Je kan gewoon bij zo'n chinese fabriek zeggen hoe het moet worden. WIl je een topproducten met dure onderdelen, dan maken ze dat
Wil je dat ze besparen op elk schroefje en soldeerpuntje... dan doen ze dat ook

Als Festool zijn rotex door een chinese fabriek laat bouwen, maar volgens het duitse recept, dan krijg je exact dezelfde perfecte kwaliteit.
 

Klaas

Post veel
16 jul 2012
957
2
Nieuwegein
Yep dat is zeker waar hoor .. mijn blauwe bosch tools zijn ook al lang niet meer in Duitsland gemaakt hoor ..

Ik wou niet suggereren dat ze daarvoor slecht waren hoor :)

Maar het is soms grappig dat sommige een bepaald merk slecht vinden .. terwijl het soms in zelfde fabriek gemaakt wordt :)

In nieuw-zeeland is AEG & Ryobi nogal populair .. een grote bouwmarkt verkoopt die vooral en sponserd ook vaak Tv programmas .
Heb zelf een slijptool van Ryobi .. die heeft 30euro gekost .. en heb die nog steeds na 7-8 jaar trouwe dienst ..

Ik begrijp wat je bedoeld, maar met wat Sang aangeeft in zijn post kan het best in dezelfde fabriek worden gemaakt maar met compleet andere specificaties. Neem exact dezelfde startkabel als voorbeeld waarbij de kabel even dik is, maar het koper in de een 2,5 kwadraat en in de ander 3,5 kwadraat. :)
 

ernstjan91

Actieve deelnemer
27 mei 2013
146
1
Veenkoloniën
Yep dat is zeker waar hoor .. mijn blauwe bosch tools zijn ook al lang niet meer in Duitsland gemaakt hoor ..

Mijn Bosch spul komt overal en nergens vandaan boorhamer uit Duitsland, decoupeerzaag uit Hongarije, multitool uit Zwitserland, afkortzaag uit China en accuboren uit Maleisië. Maar merk geen verschil in bouwkwaliteit tussen die verschillende machines.

Decoupeerzaag is de GST160, opvolger van de bejubelde 140 hier. Dus uit het Oosten komt zeker wel goed spul.
 

kitt1977

Actieve deelnemer
19 jun 2015
338
0
Harelbeke,Belgie
Mijn Bosch spul komt overal en nergens vandaan boorhamer uit Duitsland, decoupeerzaag uit Hongarije, multitool uit Zwitserland, afkortzaag uit China en accuboren uit Maleisië. Maar merk geen verschil in bouwkwaliteit tussen die verschillende machines.

Decoupeerzaag is de GST160, opvolger van de bejubelde 140 hier. Dus uit het Oosten komt zeker wel goed spul.

idd hier ook zo .. China ( laders en laser ) , PRC ( afstandsmeter) , Malesia ( accuboren ) , Duitsland ( Slijptool ) ( Bosch )
Mijn dewalt zaag staat zelfs op "made in taiwan" .... zullen wel moeten voldoen aan bepaalde kwaliteit eisen van de merken ..
 

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Gekke interpretatie van het begrip 'minimum' heb jij...

Ik heb ook die Makita DHP481, samen met een goedkope black&dekker 14V. En inderdaad, soms is het makkelijk om twee machines te hebben, eentje om voor te boren, en eentje om te schroeven.
Maar hier komt de sterkte van het Centrotec systeem wel naar voor denk ik (zelf geen ervaring mee). Door het snelwisselsysteem heb je maar 1 machine nodig, geen twee (of vier, of negen). Waarschijnlijk zelfs nog handiger dan twee machines, want je moet niet steeds bukken om de ene machine neer te zetten en andere te nemen, laat staan wanneer je met je hoofd ergens in een kast zit of hoog op een ladder staat. Als je het zo bekijkt dan valt de kost van die centrotec systainer opeens veel beter mee.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een set boren met zeskant schacht om zoiets te evenaren met mijn niet festool/centrotec machines, in samenwerking met een snelwissel bithouder.
Kijk eens naar Trend Snappy (www.trend-nl.nl) en Axminster "Quick Change System" bij Axminster (www.axminster.co.uk). Laatst genoemde zijn de enige bits/boren die zowel in een 1/4" (zeskant) als Centrotec chuck passen. Ze hebben ze van hun huismerk en Fisch (a-merk).

Mijn Bosch spul komt overal en nergens vandaan boorhamer uit Duitsland, decoupeerzaag uit Hongarije, multitool uit Zwitserland, afkortzaag uit China en accuboren uit Maleisië. Maar merk geen verschil in bouwkwaliteit tussen die verschillende machines.

Decoupeerzaag is de GST160, opvolger van de bejubelde 140 hier. Dus uit het Oosten komt zeker wel goed spul.
Duurdere schuurmachines komen ook nog steeds uit Zwitserland (zoals de GEX125-150).
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Miekol, Gobert: Bedankt voor de info. Ik ga eens verder opzoek, en maak er eventueel wel een nieuw topic over, moest ik nog vragen hebben.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Ik heb nog een aanvulling die een beetje Anti Festool is, de PDC18 is erg slecht leverbaar
de mijne staat al een langere tijd in bestelling, voor nu zou de leverdatum laatste week Januari zijn, maar ook dat is niet heel zeker.... beetje slordig van festool
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
351
10
Rotterdam
Als je de PDC niet bij een dealer hebt besteld met eigen voorraad, dan kan het langer duren.
Veel (on-line) dealers bestellen pas als ze een bestelling binnen hebben.
Dan hoeven ze geen (dure) voorraad in te kopen en kunnen mogelijk goedkoper leveren en hebben zodoende ook geen pakhuis nodig.
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Nee gaat niet om de leverancier, festool kan niet leveren, iets met onderdelen voor fabricage begreep ik
ik overleef het wel, heb nu ook een nieuwe Ti15, maar het verbaasde me dat festool niet kan leveren
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.