Of het beste van beide werelden :
%product-title% kopen
Een adapter om je accugereedschap op netstroom te gebruiken
Vernoemde adapter is voor koppeling met twee ruggedragen accustations. Dus niet voor aansluiting op 220v ... die is er "nog" niet.
Accu's zijn goed en sterk en iemand die denkt dat dit niet het geval is weet niks van product ontwikkeling en marktwerking. Denk je nu echt dat massa's bouwvakkers, timmenlui, installateurs, etc. genoegen nemen met een slecht product? Denk je dat merken zomaar miljoenen stoppen in onderzoek en ontwikkeling om de concurrentie voor te blijven?
Ik gebruik Makita tools en accu's sinds de 9volt staaf batterij begin jaren 90 ... wat een uitkomst was dat, geweldig. Ik heb nu 23 accu's in een mix van Makita, Milwaukee en Bosch.
Maar goed.
Beste argument wat ik tot nu toe gelezen heb is ... als er stofafzuiging aan zit, kan er ook best een 220v kabel mee. En stationair gereedschap kan uiteraard altijd beter op 220v.
Mijn voorschot op je investeringsplan.
Alles hand op accu. (Schroef)boor machines, decoupeer, cirkelzaag, bovenfrees, handpalm schuurmachine, tackers, mogelijk ook de invalzaag. Dan heb je de basis wel te pakken.
Moet je de nieuwste accu versies pakken? 18v vs 40v bv? Nee zou ik niet doen. Nog een te groot prijs verschil. 18v Makita accu nu is rond de 55-60 euro. De 40v (5amp) zijn rond de 200.
De rest, alle repeterende en stationaire tools op 220v.
Maar ..... accu gereedschap is niet gemaakt voor 20 jaar gebruik. Perfect want ik wil zeker gebruik maken van innovaties. Nieuwe tools zijn vaak beter, besparen tijd of werken gewoon prettiger. Slagboormachine met betere demping en stofafzuiging op de boorkop (huisvrouwen zijn meteen verliefd op je

), schroefboor machine met meer kracht, een linkshandige cirkelzaag waardoor je beter je zaagsnede kan zien en dus veel sneller kan werken, LED op de neus, zo simpel maar zeer prettig. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Dus, denk vooral ook aan het gemak van werken en bespaar niet te veel op "beter" gereedschap.
Veel plezier met de hobby twdi.