Aansluiten softstart of DeWalt zaagtafel DW7492

Superbra

Actieve deelnemer
16 feb 2014
282
116
Wetteren, Belgie
Als ik op mijn link klik, kom ik toch uit op een model met twee draden. Hoe het werkt en of een derde draad belangrijk is, weet ik niet. Zoals gezegd: ik ben geen elektronicus.
Maar... bij mijn machine werkt het al geruime tijd zonder één enkel probleem. Wel veel rustiger en stiller bij het starten. Doet dus wat het moet doen. Voor het monteren heb ik me gebaseerd op een filmpje op youtube. Vraag me niet meer welk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Eustace

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
8.099
2.612
Je kan beide uitvoeringen gebruiken. Je moet ze alleen anders aansluiten. Hoe je ze moet aansluiten, staat er over het algemeen op.
 

SunRayes

Oud hout
11 sep 2011
2.766
146
Rotterdam
Als zo’n schakelaar al een aardedraad heeft, is het niet de bedoeling dat deze onderbroken wordt. Dan dient de aardedraad alleen voor het aarden van de behuizing van de schakelaar.
Als de schakelaar geheel van kunststof is en dubbel-geïsoleerd, dan hoeft er geen aarde naar de schakelaar.

Als je een schakelaar tegenkomt die de aardedraad schakelt zou ik ‘m zeker niet kopen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Eustace

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.