Hoi allemaal,
ik ben inmiddels wat verder met de kast: het onderstel staat. Ik ben er zelf heel tevreden mee.
Maar gisteren dacht ik opeens aan een mogelijke uitvoerfout: ik heb de planken niet speciaal met kern en spinthout op elkaar uitgelijnd toen ik ze naast elkaar legde en met veer en groef in elkaar schoof. Met andere woorden, bijvoorbeeld de bodem die uit enkele planken bestaat, daarvan liggen sommige planken met kern omhoog, en andere met kern omlaag. Ook bij de tussenschotten waar planken tegenaan geplaatst zijn is hier geen rekening mee gehouden.
Op dit moment zijn de planken nog nagenoeg recht, maar ze zijn niet kwartier gezaagd. Het waren de goedkoopste planken die ik kon vinden, dus ook met aardig wat noesten.
Nu vraag ik mij af: had ik ze wel allemaal met kernhout naar 1 zijde moeten leggen, omdat het in de toekomst in een drogere periode kan gaan hollen of bollen?
Ik heb alles met schroefjes in elkaar gezet, dus ik kan alles nog los maken, maar heb daar niet echt veel zin in... Wat zeggen jullie?
Hierbij wat foto's van het project tot nu toe: