2 eerste keren: kopshouten snijplank & laser graveren

jorisvh

Post veel
Normaal gezien kan je de laser zelf uitwisselen tegen een krachtiger exemplaar.
Ja, dat kan inderdaad.
Enkel om logos op hout te graveren kan ik hier wel een hele tijd mee verder, denk ik.

Vòòr er een echt zware laser op te monteren, dringen investeringen in een veilige omkapseling en rookafzuiging zich op, denk ik …
En dan is de vraag of de mechanische kant nog voldoet.
Maw dit kan potentieel een zwart gat voor € worden 😂.
 

jorisvh

Post veel
Dankjewel, @henkverhaar !
Ja, dan lijkt het niet waarschijnlijk dat alles binnen afzienbare tijd echt gaat uitharden.
Maar, inderdaad, als de buitenste laag voldoende hard wordt om er bij een dagelijkse wasbeurt enige tijd op te blijven zitten, dan is dat prima.
De eindgebruiker moet maar regelmatig onderhouden.

Vermits de plank niet voor mezelf is, wilde ik liever geen risico nemen ivm notenallergie, ook al is die olie in principe beter geschikt.
Of dit in de praktijk een risico is, geen idee, maar beter safe than sorry…
 

klusrob

Post veel
27 jun 2011
1.767
983
Omgeving Eindhoven
Henk ik gebruik ook, tot volle tevredenheid, walnootolie. Ik hoor echter regelmatig dat mensen dit niet willen i.v.m. notenallergie. Ik heb echter geen idee of het beetje olie dat mogelijk op je product komt effect heeft op je allergie.
Dat heeft wel degelijk effect volgens een kennis van me die zo’n allergie heeft. Bij hem is het in ieder geval wel, hij heeft ooit een flinke reactie gehad die achteraf te herleiden was naar walnootolie.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.700
2.570
Gaanderen
Er kan veel verschil zitten tussen walnootolie in of op een gerecht of uitgeharde olie op een snijplank.
Nogmaals ik weet het niet dus vraag ik het maar.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.842
896
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Henk ik gebruik ook, tot volle tevredenheid, walnootolie. Ik hoor echter regelmatig dat mensen dit niet willen i.v.m. notenallergie. Ik heb echter geen idee of het beetje olie dat mogelijk op je product komt effect heeft op je allergie.
mijns inziens bevat de olie die je in de supermarkt vindt geen sporen van allergenen (meer). Zelfgeperste olie is een ander verhaal. Maar dan nog is de kans op reacties op olie in een snijplank, na uitharden, te verwaarlozen. Maar ik kan dat niet hard maken… (zo wat een typoos zaten daarin...)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Wim Kluck

Bast-hout

Actieve deelnemer
28 dec 2020
199
94
Milsbeek
www.bast-hout.nl
mijns inziens bevat de olie die je in de supermarkt vindt geen sporen van allergenen (meer). Zelfgeperste olie is een ander verhaal. Maar dan nog is de kans op reacties op olie in een snijplank, na uitharden, te verwaarlozen. Maar ik kan dat niet hard maken… (zo wat een typoos zaten daarin...)
Maar zelfs al zit het niet meer in de plank; het zit vaak wel nog bij mensen tussen de oren, waardoor je je eventuele klanten afschrikt ;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.