Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 45

eiken tuintafel met hardstenen inleg

Deze zomer een nieuwe tuintafel gemaakt van massief eiken. Om de tafel beter in de tuin te laten passen heb ik 2 hardstenen tegels van 80x80 gekocht als inleg voor het blad. Omdat het blad nogal zwaar is geworden heb ik in het midden een extra poot in het midden van het blad gezet. Deze staat op de eiken balk van 100x100, die tussen de poten is gemaakt. In de poten heb ik stelpoten gemaakt, omdat ons terras nogal afloopt.
    De hele tafel is gelakt met botenlak. Hieronder een paar foto's.

Attached files

Re: eiken tuintafel met hardstenen inleg

Dat is een prachtige tafel! Klasse!

Mooi ontwerp, en het ziet er een super stevige tafel uit!
    Daar zullen je kleinkinderen nog van kunnen genieten dunkt me

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2008
    Blog Berichten
    1

Da's een mooi geheel geworden, die waait in ieder geval niet van de plek af!!! De combinatie eiken en hardsteen doet het erg goed.

Knap werk.

zitten er toevallig nog stelpootjes onder de poten?

Mooie, robuuste tafel!

Wauw! erg gaaf! Mijn oom maakt ook zelf meubels. Kijk maar eens op www.hofenhaard.nl!
    Ik ga over een paar maanden samenwonen en wil dan ook graag handgemaakte meubels in mijn huis.
    Groetjes,
    Fleur

Dit item is al weer van een tijdje geleden, maar heb er toch een vraagje voor ;-) Ik ben van plan een tafel met inleg te maken. Toen ik op het internet zocht kwam ik deze foto's tegen. Prachtige tafel. Nu wil ik een tafel maken met een inleg van onze vloertegels. De tafel wordt van steigerhout. De dikte van het hout is veel dikker dan de dikte van de tegel. Als ik het hier zo op de foto zie doet mij vermoeden dat de tegel en het hout net zo dik zijn. Het is dan ook makkelijker om de latjes waar de tegel opkomt vast te zetten. Hoe zouden jullie het oplossen Als het hout dikker is dan de tegel? En het toch stevig genoeg te maken en de tegel voldoen de steun heeft?

Groetjes Kirsten

Help Kirsten, ik zie je foto's niet!

Forum Rechten