Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 64

Onderwerp: 12 voetjol

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Re: 12 voetjol

Volg de extended ASCII-tabel. Terwijl je de Alt-toets ingedrukt houdt toest je in: 0233 op je nummerieke pad. Als je meer tekens wilt gebruiken kan ik je wel een overzicht mailen.

Athanor
    Guest

Ik ken deze "ouderwetse" :roll: manier nog van vroeger, heb ook al van alles met de alt en ctrl enzo geprobeerd, maar geen accent te zien hoor! Ik werk met een Dell Laptop onder IE explorer ops:

Fons

oud hout
    Ingeschreven
    Mar 2008
    Allentown, PA, USA (Metrisch Ambassadeur)

Als dit niet werkt is er iets ernstig mis met je operating system. Het is de basis van je computer. Je moet wel het nummerieke pad aan hebben staan. Oftewel NumLock moet "aan" staan (LEDje brandt).

Athanor
    Guest

Het is wel heel erg off-topic, maar André is het waard om zijn naam correct te spellen!

Zoals je ziet lukt het nu, ik heb geen nummeriek pad op mijn notebook, maar via een FN toets simuleer ik die op het gewone toestenbord. Als ik dan de ALT indruk en met FN het nummer van de ASCII code toets krijg ik é Jippiééééé :lol:

Verder maar weer de aandacht op de 12-voetsjol, dat is veel boeiender natuurlijk.

Fons

André,

hoge komma en dan een e :-)

Wat een prachtig project, ik ben onder de indruk van de foto's, dat wordt een heel mooie boot. En ook mooi om te volgen wat voor werkt er allemaal in zit om hem zo te maken.
    Inderdaad een mooie sfeer op je foto's, je weet te laten zien dat je werkplaats een mooie plek is om te zijn.

Athanor
    Guest

Ja, dat was ook het eerste waaraan ik dacht, werkt alleen niet, zie voorgaande discussie

Fons

Als je een Qwerty-toestenbord hebt is het gewoon een kwestie van typen van de " ' " en vervolgens de " e ". Dan krijg je " é " Wil de " ' " los gebruiken dan moet je even een spatie daarna toesten. Dan krijg je bijvoorbeeld " 's ".

mvg. Sander

Athanor
    Guest

Beste mensen,

Ik weet het allemaal nog goed van jaren geleden toen ik manager was van tekstverwerkingscentra, daarom heb ik veel geprobeerd, maar het werkt niet.... In andere toepassingen op mijn PC wel, maar in Explorer met dit forum werkt het niet. Ik heb hier geen "dode" toets onder het accent dus krijg ik 'e als resultaat. Maar gelukkig kan ik met de tabel die ik van WR1944 heb gekregen wel naar behoefte bijzondere tekens typen.

Dank voor jullie bereidwillige hulp!

Fons

En om terug in het juiste vaarwater te raken, nog enkele foto's van de vorderingen.
    Vandaag nog eens kunnen doorwerken met als resultaat een bijna complete mastdoft :lol:

André

Attached files

We blijven stug doorgaan met de bouw, zeker omdat het eind stilaan in zicht komt

Zoals te zien op de foto's, we zijn begonnen met de boot in de olie te zetten, hiervoor heb ik Biopin Bootolie besteld, een heel milieuvriendelijk product waarvan de samenstelling voornamelijk bestaat uit een mengeling van tungolie met lijnolie, deze olie is zeer UV bestendig, en bestand tegen zeewater. Deze olie geeft een rijke en diepe glans aan het hout die niet te evenaren is door vernis, terwijl het hout toch kan blijven ademen.

Hierbij nog enige foto's van de bouw, en ook een foto van wat vermoedelijk ons volgende project gaat worden. Dit word een project van een andere orde, het zijn de resten van het zeiljacht van Jacques Brel, het jacht was vergaan voor de kust van Nieuw Zeeland, daar zijn de resten geborgen en terug naar Belgie overgebracht om gerestaureerd te worden.

De onderhandelingen zijn bezig en de zoektocht naar sponsors is ook gestart,
    dat laatste zal nodig zijn omdat de kosten voorlopig al op een 800 000 € begroot worden

De staalbouw word door een werf gedaan, al het scheepstimmerwerk en de rondhouten zullen dus vermoedelijk door ons gebeuren., word ongetwijfeld vervolgt.

Mvg,

André

Attached files

Forum Rechten