Scheef zaaglint inca lintzaag

Danny1984

Post veel
16 mei 2017
781
74
Leeuwarden
Goedendag vrienden.

Ik heb een mooie (denk ik) inca lintzaag op de kop getikt.

De verkoper gaf aan dat hij niet recht zaagde.

Ik heb hem net uitgepakt en geprobeerd, en inderdaad, zaaglint is scheef.

Ook merkte ik op dat de onderste lager vastzit.
En dat de rubberen banden om de wielen scheurtjes hebben.

Ik zal eerlijk zijn, ik heb er totaal geen verstand van :)

Maar ik wil graag proberen om hem goed werkend te krijgen, ik weet alleen niet waar ik moet beginnen.

De verkoper, (of iemand anders) heeft een bak om de motor heen gebouwd, en een schakelaar aan de buitenzijde van het bakje geplaats.

Ik heb veel forumberichten doorgelezen, maar toch is het lastig.

Bovenop de lintzaag heeft iemand een inbussleutel geplaats, en op de inca staat geschreven "4x terugdraaien", weet iemand waar dat voor bedoeld is?

Alvast bedankt vrienden.

Gr Danny

PSX_20200430_175324.jpg

PSX_20200430_175253.jpg

PSX_20200430_175237.jpg

PSX_20200430_175218.jpg

PSX_20200430_175111.jpg


Ohja, ik weet dat hij vies is:) deze heb ik net gemaakt na het uitpakken.
 
Laatst bewerkt:

The Boktor

Uitgevreten hout
2 mrt 2016
1.538
254
Op de 2e foto zie je dat het lint naar links geduwd word door het zogeheten achterlager. Dat is niet de bedoeling. Zoals de naam al zegt moet dat lager achter het lint zitten. Je moet het lager wat losschroeven en dan terug naar achter duwen en dan tot ongeveer een mm terughalen tot het lint.

Die imbus met 4 slagen terug is denk ik om te onthouden hoeveel het lint ontspannen moet na gedane zaken zodat bij een volgende keer je 4 slagen de andere kant op draait zodat het lint weer spant.

Bekijk deze maar eens:

https://youtu.be/CFZOlNsAgBU


https://youtu.be/wGbZqWac0jU
 
Laatst bewerkt:

thomasz

Post veel
11 apr 2015
1.996
821
Omgeving Leiden
Hoi Danny1984,

Daar heb je een mooie machine aan. De inbus bovenop dient om het zaaglint op spanning te brengen.