Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 87

Onderwerp: Tafelblad lijmen

Zit die scheur van 6 cm toevallig ook bij het spinthout?

Commercieel gezien is er dan maar 1 oplossing:
    Blad terug nemen en een ander blad er op.
    Dan dit blad kaal schuren, bij het spinthout door zagen en het spinthout er af schaven. En dan met een extra plank het blad breed genoeg maken.
    Dan een nieuw onderstel en de tafel als nieuw verkopen.

Als het een vriendendienst was:
    Dan dit blad kaal schuren, bij het spinthout door zagen en het spinthout er af schaven. En dan met een extra plank het blad breed genoeg maken.
    Groeten, Raymond

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SunRayes Bekijk Berichten
    Zit die scheur van 6 cm toevallig ook bij het spinthout?

Commercieel gezien is er dan maar 1 oplossing:
    Blad terug nemen en een ander blad er op.
    Dan een nieuw onderstel en de tafel als nieuw verkopen.

De scheur zit tussen twee planken(waar ze verlijmd zijn)niet in het spinthout.
    Geen vriendendienst, erger nog (familie) ik heb al voorgesteld om een ander blad te maken.
    Maar ik zou graag weten of het wel degelijk spinthout is?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelmer Bekijk Berichten
    Het lijkt wel op spinthout. Je zou het eventueel bij kunnen kleuren, of het blad een paar cm smaller zagen. Zo te zien gaat het om een cm of 2?

Maar ik vraag me af waarom er pas na 4 jaar geklaagd word over de streep? Ik neem aan dat het voor een klant is?
    Ze vonden het mooi tot er iemand er hun op attent maakte dat die gele lijn spinthout was en er beestjes konden in komen.

Dan zou ik, aangezien het familie is, het blad pas vervangen als er effectief beestjes in zouden komen... Want dat lijkt me niet snel te gaan gebeuren Wijs hen maar op de vele "live edge" tafels die tegenwoordig verkocht worden met het volledige spinthout er nog aan vast.

Inderdaad. Het zal het eerste tafelblad zijn voor binnen waar ( nu nog) beestjes in gaan komen. Bij hout wat buiten ligt is het een ander verhaal.
    Een gevalletje bangpraterij.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jelmer Bekijk Berichten
    Inderdaad. Het zal het eerste tafelblad zijn voor binnen waar ( nu nog) beestjes in gaan komen. Bij hout wat buiten ligt is het een ander verhaal.
    Een gevalletje bangpraterij.
    Ehm...in het verleden had ik thuis een antieke kast staan binnen wel te verstaan. Overal daar waar geen boenwas overheen ging deden de houtwormen zich goed aan. Het lade frontje liet los toen ik open trok, zelfs de kastdeur moest ik tegenhouden zodat ie niet er af donderde. Ze komen dus ook (ongewenst) binnen. Allen wanneer een kast of tafel een oppervlakte behandeling is ondergaan, komen ze niet snel op af. Alhoewel, ik heb ook een gelakte plank waar, ze ook zich ook bezighielden, alleen dat was dan wel weer buiten.

Voor de rest vind ik ook een bangpraterij. Die witte "streep" in de tafel vind ik wel wat hebben.

juist, voor beestjes hoef je je geen zorgen te maken. Als die er binnen na vier jaar inkomen..
    Maar goed wat betreft die scheur. Makkelijkste oplossing is met een zaag en geleiderail het blad doorzagen, misschien even schaven, en dan weer aan elkaar lijmen. Effectief wordt je tafel dan maar 2 a 3 mm minder breed.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TUNE4IT Bekijk Berichten
    juist, voor beestjes hoef je je geen zorgen te maken. Als die er binnen na vier jaar inkomen..
    Maar goed wat betreft die scheur. Makkelijkste oplossing is met een zaag en geleiderail het blad doorzagen, misschien even schaven, en dan weer aan elkaar lijmen. Effectief wordt je tafel dan maar 2 a 3 mm minder breed.
    De scheur is niet het echte probleem wel die witte lijn moet er uit.Ik kan ze er niet uitzagen want dan wordt het blad te klein voor de kader!
    Dus zit er niet veel meer op dan een nieuw blad maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joop van M
    Ehm...in het verleden had ik thuis een antieke kast staan binnen wel te verstaan. Overal daar waar geen boenwas overheen ging deden de houtwormen zich goed aan. Het lade frontje liet los toen ik open trok, zelfs de kastdeur moest ik tegenhouden zodat ie niet er af donderde. Ze komen dus ook (ongewenst) binnen. Allen wanneer een kast of tafel een oppervlakte behandeling is ondergaan, komen ze niet snel op af. Alhoewel, ik heb ook een gelakte plank waar, ze ook zich ook bezighielden, alleen dat was dan wel weer buiten.
    Het gaat in dit geval om dat er beestjes in het spinthout zouden kunnen komen. Maar dat zal binnen niet gaan gebeuren. Houtworm is uiteraard een ander verhaal. Houtworm maakt geen onderscheid tussen spint of ander hout.

Maar ik zou het advies van Sunrayes opvolgen. De makkelijkste oplossing en het minste werk. De rest van het blad is in goede staat, en naar tevredenheid neem ik aan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SunRayes

Tja ik zie het probleem niet met de lichte lijn. Als ze het in de afgelopen vier jaar mooi vonden een nu ineens niet meer is dat hun eigen probleem. Garantie tegen verandering van smaak kan je toch moeilijk bieden. En het verhaal over beestjes is gewoon onzin. Die spleet zou het enige zijn dat ik een terechte klacht zou vinden.

Forum Rechten