Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 23 van de 23
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massis Bekijk Berichten
    Ik zandstraal voornamelijk pijpen, hele kleine voorwerpen dus, maar wel bijzonder hard hout. Met een 100L 2pk compressor heb ik het ooit geprobeerd en duurde het ruim 2 uur, telkens 30seconden stralen en dan anderhalve minuut wachten op druk. Bovendien straal je dan constant met wisselende druk omdat je vat gewoon te weinig lucht bevat.

Met de 270L 4.2KW kan ik het in principe op 15-20 minuten met een beter resultaat.

de 200L zal niet volstaan om non stop te kunnen stralen in alle gevallen, maar wel om af en toe wat te kunnen stralen, zeker als het om eenvoudigere zaken gaat zoals lak/verf verwijderen.

Ik heb het geluk 25A 380V in mijn werkplaatsje te hebben, dus ik kan wel wat stroom verbruiken zonder zorgen

Bedankt voor de tip. Het gaat mij inderdaad om af en toe een dingetje stralen voornamelijk preparatie voor spuitwerk.
    Dan gok ik er gewoon op dan de 200L variant voldoende gaat zijn

Ik heb en Jet fijnstof filter nog steeds te koop......op de marktplein hier!
    Misschien is iets voor jou! ;P
    Cheers,
    Gordon Falconer
    http://www.falconwood.nl
    If you can't be good............be good at it !!!!!

Even een kleine update.
    Door familie omstandigheden even een tijdje het werk stil moeten leggen en de aankoop van de bandschuurmachine uitgesteld (helaas).

Gisteren eindelijk weer wat tijd/energie gevonden om de werkplaats in te gaan.
    De lintzaag ingesteld/afgesteld en aangesloten. Koste even wat moeite maar hij deed het.....voor 2 seconden.
    Ik heb in de werkplaats 2 230V groepen. eentje op 16A en eentje op 10A (voor de buitenverlichting dacht ik). Bleek dus dan mijn lintzaag op de 10A groep zat en het is geen automaat...
    Gelukkig had ik nog ergens de spullen liggen om deze groep om te dopen tot een 16A groep, dus even later had ik mijn lintzaag draaien.
    Recht zagen was geen probleem, maar er zit standaard een vrij grof 5/8" lint in. Ondanks dat ik hiermee 4" cirkels zou moeten kunnen zagen kreeg ik er vrijwel geen bochtjes uit.
    Dus direct maar even bij tuffsaw wat linten besteld, o.a. een 1/4" om gitaar bodys te kunnen zagen.

Daarna voor het eerst de robland lx31 aangeslingerd, althans het zaag gedeelte.
    Er zit een klewin 210mm zaagblad in de machine en wou dat eens uitproberen. Ging nog niet helemaal lekker.

Ik weet nog niet of het aan de fence ligt of aan het blad/mes, maar ik heb het probleem dat ze niet parallel staan en daarmee zaag het dus niet recht en begint het te klemmen aan het einde van de zaag.
    Als iemand hier tips voor heeft dan hoor ik het graag. Is de bedoeling bij dit soort fences dat het einde niet vast zit en dat er dus wat beweging in zit? de lintzaag heeft dat namelijk ook.

Van het weekend ook maar eens de vlakbank uitproberen.

groetjes

@hierboven Die fijnstof unit is nog een dingetje waar ik even over na moet denken, maar ik zal het in het achterhoofd houden. Bedankt voor het aanbod iig.
    Laatst gewijzigd door s0ulmaster; 29-08-19 om 09:38.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten