Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 23
    Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Als ik het mij goed herinner heeft Athanor ook een houten vloer, Toxiq ook. De laatste heeft er een massief houten vloer in liggen.
    Er zullen er nog wel meer zijn, met de zoekfunctie zijn ze wel te vinden.

500 kg/4 = 125 kg. Zwaartepunt zal wel uit het midden liggen, dus 200 kg is de maximale wieldruk. Hoe groot is zo'n wieltje?
    sometimes you just need a bigger hammer

Nog geen formaat winkelwagen, plastic. 3 wielen constructie.

Dus denk niet dat t wat wordt. Hardhout is te duur.

Senior Member
    Ingeschreven
    Oct 2011
    Marktplaats in de gaten houden, één nadeel, kan even duren voor je wat bruikbaars tegenkomt.
    Hoe slecht is de vloer? Kan het op de foto's niet echt goed zien.
    sometimes you just need a bigger hammer

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald L. Bekijk Berichten
    Marktplaats in de gaten houden, één nadeel, kan even duren voor je wat bruikbaars tegenkomt.
    Hoe slecht is de vloer? Kan het op de foto's niet echt goed zien.
    De vloer is niet perfect. Het is een 25 jaar oude betonvloer. Redelijk vlak, maar loopt wel iets af. De muur zit een knikje in.
    Heeft betonverf op de vloer gezete, maar is veelal afgebladderd. Er zitten verder wat kleine scheurtjes in de vloer.

Al met al redelijk bruikbaar, maar niet vergelijkbaar met een mooie nieuwe strakke waterpas betonvloer.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Ik zou niet weten waarom je niet een vezelversterkte egalisatiemortel zou kunnen gebruiken.. De meeste daarvan hebben een druksterkte van rond de 20 N/mm2, dus 200 kg puntbelasting kan dat zeker hebben. Dan ben je voor een 200-300 euro klaar, beetje afhankelijk van het verloop
    Mvg,

Richie

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk Berichten
    Ik zou niet weten waarom je niet een vezelversterkte egalisatiemortel zou kunnen gebruiken.. De meeste daarvan hebben een druksterkte van rond de 20 N/mm2, dus 200 kg puntbelasting kan dat zeker hebben. Dan ben je voor een 200-300 euro klaar, beetje afhankelijk van het verloop
    Eigenlijk alleen omdat ik beton te hard vind en ik liever iets heb wat wat zachter is en wellicht ook wat isoleerd

Eindelijk goeie vorderingen gemaakt in mijn nieuwe werkplaats. Leeghalen en schilderen koste wat tijd en er zijn een heleboel kokers kit doorheen gegaan

De vloer ligt er voor 3/4 in, maar ik wou graag de machines uitpakken en kwam ook osb te kort....

Vervolgens de eerste (en zwaarste) machine erop.
    Bijna 500kg en stond nog op een pallet.
    Met plankjes en balken en veel hefboom hem strak op de grond gekregen.

Vervolgens de rest van de machines erin met dit als tussen resultaat.

Wat je ziet
    - een robland lx310 combimachine
    - een hbm 200 profi afzuiger
    - een record power sabre 450 lintzaag
    - een contimac ch 16 n kolomboor

Er komt nog bij
    - een 2m langer 7cm dikke eikenhouten werkbank (wordt het eerste bouwproject in deze werkplaats)
    - een 100L compressor voor stuit en straalwerk
    - een Jet/hammer band en schijf schuurmachine
    - een fijnstof luchtfilter

Hopelijk snel meer daarover

mooie plek heb je, ziet er ook al meteen weer stukken strakker uit met de nieuwe dakplaten en een mooi vloertje!

Overigens: een 100L compressor voor straalwerk is behoorlijk aan de beperkte kant, er vanuit gaande dat je met een sifonsysteem (zoals in een standaard straalcabine) werkt. Om continu te kunnen stralen zonder de hele tijd te moeten wachten op drukopbouw, kijk je best naar een 250L of meer, met een 4PK of sterkere motor.

Zelf heb ik bijzonder goede ervaringen met de Michelin 270L 5.5PK die HBM verkoopt, momenteel voor maar €800. https://www.hbm-machines.com/product...mpressor-55-pk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door massis Bekijk Berichten
    mooie plek heb je, ziet er ook al meteen weer stukken strakker uit met de nieuwe dakplaten en een mooi vloertje!

Overigens: een 100L compressor voor straalwerk is behoorlijk aan de beperkte kant, er vanuit gaande dat je met een sifonsysteem (zoals in een standaard straalcabine) werkt. Om continu te kunnen stralen zonder de hele tijd te moeten wachten op drukopbouw, kijk je best naar een 250L of meer, met een 4PK of sterkere motor.

Zelf heb ik bijzonder goede ervaringen met de Michelin 270L 5.5PK die HBM verkoopt, momenteel voor maar €800. https://www.hbm-machines.com/product...mpressor-55-pk
    Ik was al een tijdje aan het kijken naar die michelin dingetjes, maar fijn om te horen dat er iemand is met ervaring met die dingen. 4200W is me wel wat fanatiek (ben maar 16A afgezekerd) en lichtelijk buiten budget maar de 200L variant pas precies in het budget en is zeker het overwegen waard. Ik wist stiekem al dat 100L krap zou worden, dsu was al wat verder aan het zoeken naar 150+.

Het ziet er momenteel echt een heel stuk frisser en ruimer uit en daar ben ik wel heel blij mee.
    Ik heb stiekem net ook even een offerte opgevraagd voor de hammer hs950 dan zet ik er een record DS300 naast als schijfmachine. Hammer vraagt er op hun site er 1460 voor maar ik hoop stiekem dat daar nog wat vanaf kan. Voor 1300 euro zou ik hem wel willen hebben namelijk.

Ik zandstraal voornamelijk pijpen, hele kleine voorwerpen dus, maar wel bijzonder hard hout. Met een 100L 2pk compressor heb ik het ooit geprobeerd en duurde het ruim 2 uur, telkens 30seconden stralen en dan anderhalve minuut wachten op druk. Bovendien straal je dan constant met wisselende druk omdat je vat gewoon te weinig lucht bevat.

Met de 270L 4.2KW kan ik het in principe op 15-20 minuten met een beter resultaat.

de 200L zal niet volstaan om non stop te kunnen stralen in alle gevallen, maar wel om af en toe wat te kunnen stralen, zeker als het om eenvoudigere zaken gaat zoals lak/verf verwijderen.

Ik heb het geluk 25A 380V in mijn werkplaatsje te hebben, dus ik kan wel wat stroom verbruiken zonder zorgen

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten