Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 31 tot 35 van de 35
    Het lijkt mee te vallen. Een deel was vrij diep, maar lijkt alweer langzaam dicht te groeien.

De pet gat verbindingen zijn er niet heel veel (zeker geen 1600), maar de roubo stijl poot verbindingen zijn wel pittig in uitvoering.
    Daarnaadt moet de criscross van de legvise ook nog uitgebijteld worden. Dus 8 pen/gat voor de liggers tussen de poten, 4 voor de poten in het blad en 2 uitsparingen voor de leg vise.

En dan nog 2 bankschoeven monteren natuurlijk
    Vanavond even het hout voor de legvise afmaken

Aii pijnlijke verwondingen..
    Overigens zie ik dat jij (net als mij) ook langer haar hebt.

Zelf al een paar keer gehad dat het bijna fout ging.
    Sindsdien stop ik het haar achter mijn trui/jas.
    Zo heb je geen kans dat het in een draaiende machine terecht komt. Wellicht ook een idee voor jou

Goeie tip
    het is inderdaad meer dan lang genoeg om in de machine terecht te kunnen komen.
    Ga eens kijken hoe ik het wat makkelijker weg kan stoppen (de "man bun" vind ik nog geen goeie optie)

Intussen komt het bij mij tot het midden van de rug..
    "man bun" of meerdere stiekjes erin om het strak te houden leidt tot frustratie omdat het vaak los gaat.
    Tot nu toe blijft het allemaal goed zitten als het in de jas/trui valt

Inmiddels aardig wat werk kunnen verzetten.
    Ik heb toch na alle bedenken de knoop doorgehakt en een benchceafted l3g vise gekocht en een veritas twin screw. Dat geld ben ik allang weer vergeten

De laatste keer had ik wat poten en een blad, inmiddels ook de leg vise gemaakt de liggers gemaakt en de verbindingen gerealiseerd.

Hier de verlijming van de leg vise. Voor de mooi een paar sroken purperhart ertussen gemaakt.

IMG_20200326_203627.jpg

daarna de uitsparing voor de crisscross van de leg vise

IMG_20200328_142711.jpg

ook in de poot een vergelijkbare uitsparing

IMG_20200329_161534.jpg

de liggers tussen de poten voorzien van pennen

IMG_20200329_170354.jpg

de poten voorzien van de gaten. Hier zie je degene die ik op de verkeerde plek had geplaatst...dom dom dom... maar ff opgevuld met een bloke en een nieuw gat gemaakt.

IMG_20200404_180600.jpg

om de poten te verbinden werd door benchcrafted deze roubo stijl verbinding gesuggereerd (mede vanwege de uisparing bij de leg vise). Leek me een mooie uitdaging om dan maar direct voor alle poten te doen.
    ipv de dwarsmoer heb ik gekozen voor rampa's omdat ik bang was dat ik de twee gaten dwars op elkaar moeilijk 100% netjes kon uitlijnen. Een goeie keuze denk ik zo want rampa's in de ligger boren was vrij gemakkelijk.

Screenshot_20200321-194128.jpg

Alles in elkaar gezet en verlijmd voor een super stevig resultaat.
    Nog wel veel gevloek en gestres, want het verlijmen moet redelijk snel en alles passend krijgen koste veel kracht en moeite, maar het staat

IMG_20200407_225123.jpg

IMG_20200407_225131.jpg

Alleen de uitstekende stukjes draad nog ff afwerken met een mooie siermoer

erg blij met het resultaat, de pen gat verbindingen hadden vast mooie gekund, maar met mijn beperkte ervaring op dit punt en het feit dat de lange pennen >7cm zijn vind ik het toch prima geworden.
    Nu tijd om de geten voor het blad te maken.
    Laatst gewijzigd door s0ulmaster; Gisteren om 08:54.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten