Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: Afdak

Waarvoor ga je het gebruiken? Kun je niet twee extra staanders maken? Is dit puur een overkapping?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rijsdijk Bekijk Berichten
    Waarvoor ga je het gebruiken? Kun je niet twee extra staanders maken? Is dit puur een overkapping?
    Het is alleen bedoeld om er een BBQ onder te zetten.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jan 2016
    Nou....nee. Je geeft zelf aan dat die palen verder nergens aan vast komen te zitten, dus wat er in de grond steekt moet alles qua krachten opvangen. Die 2 m lijken wat veel, maar creëren in mijn ogen een goed contra gewicht dat voldoende stijf is. De bodemgesteldheid speelt hier ook nog een rol (zand of klei). De U op z'n kant die The Boktor noemt, maakt het verhaal een stuk simpeler. Als de kolommen op een hoog en een laag punt aan de muur worden bevestigd, kan het allemaal niet meer bewegen en zou je met een flinke betonpoer (of pakweg 60cm de grond in met beton) kunnen volstaan. Die hebben dan alleen nog een vertikale belasting te dragen. Vergis je niet in de krachten die moeder natuur kan loslaten op een dak.
    Poedercoaten is een prima afwerking. Dat doen ze dan na het lassen, neem ik aan.
    " Een mens is slechts in staat om te leren door het maken van fouten. Ik maak er vele, ik leer dus een hoop.
    Er zijn mensen die nooit fouten maken.......die kunnen dus niets meer leren"

Laat die mannen maar doen, al willen ze die dingen 4m onder de grond stoppen. Veel andere mogelijkheden zijn er niet bij dit ontwerp.

De "constructie" is heel minimaal, quasi alle stijfheid en weerstand tegen torsie gaat moeten komen van die diepe fundatie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Laat die mannen maar doen, al willen ze die dingen 4m onder de grond stoppen. Veel andere mogelijkheden zijn er niet bij dit ontwerp.

De "constructie" is heel minimaal, quasi alle stijfheid en weerstand tegen torsie gaat moeten komen van die diepe fundatie.
    Ik zal het dan maar laten, maar ik wilde toch graag een dakhelling van min 25°hebben en dat was volgens hem ook niet nodig.
    Moet ik nu toegeven of gaan voor 3m boven de grond zodat ik mijn helling krijg die nodig is?
    Ze willen wel een dak dat minstens 15jaar goed blijf en er goed uitziet!!
    Laatst gewijzigd door rudy; 18-06-19 om 20:35.

Leien geplaatst met dubbele dekking vragen minimaal om een dakhelling van 20°.
    Maar voor deze "constructie" zou het zelfs nog wat minder kunnen, er zit toch een onderdak onder, eventueel capillair vocht tussen de leien vind via dat onderdak zijn weg wel naar buiten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tuoh Bekijk Berichten
    Leien geplaatst met dubbele dekking vragen minimaal om een dakhelling van 20°.
    Maar voor deze "constructie" zou het zelfs nog wat minder kunnen, er zit toch een onderdak onder, eventueel capillair vocht tussen de leien vind via dat onderdak zijn weg wel naar buiten.
    Ok André,nu ben ik gerustgesteld en weet ik dat ik achteraf geen problemen ga krijgen bedankt vr de hulp!!!

BEDANKT allen voor het helpen meedenken naar de gepaste oplossing wat een geweldig FORUM !!!!
    Als het af is (zal pas in augustus zijn)zal in een foto plaatsen.

Mvg,
    Rudy

Forum Rechten