Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 3 van de 8 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 80
    Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Bij deze mijn stand van zaken:

Ben ik er ook eens in geslaagd een afbeelding op z'n kant te zetten....

Is een langlopend nevenprojectje: wil er een, maar heb er eigenlijk te weinig tijd voor.....

Zal de voortgang posten, maar oefen wat geduld....

@ Ronald:

Ik denk dat de ontwerper de gaten boorde met een speedboor uit de hand, maar dat hij de poten wel verstevigde door ze te omspannen met klemmen.
    Ik ga zelf eens proberen wat ik ervan bak, moet het tenslotte ook gedaan krijgen. Zal vermoedelijk voor eind van de week zijn, als ik het daartoe bestemde hout terugvind in de chaos hier.
    Als een boor van 28 te krap is ga ik denk ik proberen een 30 wat bij te werken. Zal de bevindingen posten.

Moest blijken dat een kolomboor een vereiste is, kan je hier terecht, maar ik ga eerst zelf proberen of het lukt.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door brt; 07-05-19 om 02:12. Reden: verkeerde maat opgegeven....

Dag Brt,

leuk om jouw voortgang ook te zien. Jouwe ziet er veel mooier uit, die hoef je helemaal niet te verven. Welke multiplex gebruik je?

Zal het nog eens proberen met speedboor op een nieuw proefstukje en laat weten...
    One, who stops improving himself, has already ceased to be good
    -- Max Bessey

Nog een update - afgelopen weekend: de extensietafels.

Ik ging de hoofdtafel helemaal afwerken en daarna aan de rest beginnen. De volgende stap was verven, maar dat is buitenwerk en het regende heel de tijd . Heb dan maar de extensietafels in elkaar gedeuveld.

geklemd.jpg

Ik heb beslist om geen offerstrips aan te brengen. In de plaats zal ik werken met een volledige MDF offerplaat want:

a) zaagsnedes zijn toch altijd iets mooier met een onderpaneel

b) dan kan ik de tafels gebruiken om spullen op te zetten (altijd plaats te kort!)

c) als de MFTC stabiel genoeg zal zijn, kan ik m gebruiken voor de afkortzaag. De extensietafel dient dan als vleugel, hierover later meer.

Om het gewicht te beperken zal ik er dan MDF van 6mm opleggen, met een bevestigingsmechanisme dat toelaat om de mdf om te draaien als hij teveel opgeofferd is. Hoe weet ik nog niet.

Nog wat deuvelwerk:
    deuvel1.jpgdeuvel2.jpgdeuvels open lijm.jpg
    -- Max Bessey

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Is 'gewone' meranti multiplex. Wel uit houthandel (koop nooit hout in DHZ). Is zeker niet bijzonder van kwaliteit hoor...

Ben wel van plan hem te verven... Heb ook geen rekening gehouden met richting van nerf.

Komt daar prima in orde.... Vind het geweldig wat je op een relatief kleine ruimte gedaan krijgt !!

Bedankt voor het delen van het mooie verslag. Lekker veel foto’s, dat is altijd duidelijk!
    Groeten, Raymond

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Op youtube staat ergens een filmpje van iemand die er een gebouwd heeft met offerstrips en daarna platen gemaakt heeft die tussen de offerstrips vallen om de openingen op te vullen. Zal proberen de link terug te vinden.

Deze:

https://www.youtube.com/watch?v=lHFSEom0PE0

Is naar splinteren tot natuurlijk niet helemaal hetzelfde als een doorlopende plaat, maar anderzijds splintert het normaal aan de onderkant niet...
    Laatst gewijzigd door brt; 07-05-19 om 07:06.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brt Bekijk Berichten
    Komt daar prima in orde.... Vind het geweldig wat je op een relatief kleine ruimte gedaan krijgt !!
    Werkruimte is inderdaad het pijnpunt hier .
    Vandaar ook de interesse in een opvouwbare MFTC, die binnen weinig plaats neemt en die ik gemakkelijk naar buiten kan rijden

Hopelijk kan dit verslag je wat aansteken om ook verder te werken aan jouw MFTC!

Ik heb ook het filmpje bekeken...weer een keuze optie om over na te denken.
    -- Max Bessey

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Bedankt voor de opmerkzaamheid spaander: heb de mijne omgekeerd in elkaar gezet.. De achterkant zit vanvoor Eens effe nadenken of & hoe we dat gaan oplossen..... Van een motivatie om verder te doen gesproken....

@ Ronald. Boren met een speedboor van 28 uit de hand lukt mij... Tenminste op een proefstukje dat dunner is dan de eigenlijke poot.... Was wat tricky, denk dat ik voor de definitieve boringen de kolomboor gebruik, maar het gaat zeker:

IMG_0782.jpgIMG_0783.jpgIMG_0784.jpgIMG_0781.jpgIMG_0780.jpg
    Bijlage 87388
    Heb het ook met een forstner bit duim en een achtste, kwaliteit ecotools geprobeerd: gaat veel minder goed (trager, verbrandt sneller)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door brt; 07-05-19 om 10:34.

Senior Member
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Ga de rug uit de mijne zagen & frezen en een nieuwe rug maken die aan de andere kant komt. Wees maar gerust Ronald, hij moet geverfd worden. Is nog niet voor morgen: moet a) terug naar de houthandel, b) staat een andere plaat in de voorraad bedoeld voor ladebodems (berken), wachten tot die af zijn en kijken of er genoeg overblijft.....

Ik ga deze ook volgen. De tekeningen een tijd geleden al gekocht bij Timothy. Echter staat deze ook nog ergens op de lijst met projecten. Nu behelp ik mij nog met alles wat er aan werkbanken, schragen en workmates voorhanden is thuis...
    Gereedschap kent geen kuren, het zijn de handen die het sturen...

Forum Rechten