Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 51 tot 60 van de 66

Onderwerp: fijnstofunit 2.0

Beste Rob,

We zijn nog steeds aan het werk met de oplossing. Maar inderdaad een Raspberry pi is overkill. De huidige oplossing gaat uit van een esp32, de sensor en een relais. Zodra we een werkende oplossing hebben, zullen we dat hier vermelden.

groeten,
    Lex
    Het is maar waar je van hout

Bedankt voor de update. Ik zit er stevig over na te denken om deze unit aan te schaffen.
    Als je nou een een esp8266 gebruikt kun je hem zelfs in je wifi netwerk hangen, haha

s0ulmaster,

De esp32 is de grote broer van de esp8266 en heeft naast wifi ook bluetooth aan boord. En inderdaad mijn plan is ook om de mogelijkheid te bieden deze in je eigen wifi-netwerk te hangen. Bij mij publiceert hij inmiddels een webpagina met een grafiek van de meetwaarden. Leuk spul ��
    Laatst gewijzigd door Woodlex; 27-07-19 om 06:38.

Idd leuk spul. Programmeren jullie in de arduino omgeving of in C++? Ben benieuwd naar de code zou je die willen delen?

De Esp32 wordt geprogrammeerd vanuit de Arduino IDE. Ik ben nog wel wat uurtjes zoet met programmeren en uiteindelijk zal de esp ook met de daadwerkelijke unit van Kor moeten proefdraaien. Binnenkort zit ik samen met Kor en Matthijs en bekijken we hoe we dit verder vorm gaan geven. We houden jullie op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Smijt effies de knuppel in het hoenderhok : de puike schoonzuigertje is toch meer voor het kleine werkhokkie of andere gezegd voor de freubelaar dan is een aan en uit knopje toch wel afdoende ?
    rechtsonhandig en linksonmogelijk

Is misschien wat to much, maar als techneut word ik hier toch wel blij van. Het is niet zo heel veel werk om te ontwikkelen en de prijzen vallen me mee

Dus ik ben iig voor!

Rendew, in zekere zin heb je uiteraard gelijk. Hoewel ik er ook zeker voordelen in zie om de luchtkwaliteit daadwerkelijk te monitoren en daar actie op te ondernemen. Ik had namelijk geen enkel idee van de hoeveelheid fijnstof in mijn hok en hoe snel dat dan weer tot een normaal niveau is teruggebracht. Meten is weten heb ik altijd geleerd.

Vanuit mijn standpunt is het echter vooral leuk om te maken, je bent een automatiseerder met houthobby of niet

Ieder zijn ding en geen enkel probleem met mensen die het filter met een knopje blijven bedienen.

Groeten,
    Lex

Tsja, in ons werkhok willen we de hoeveelheid fijnstof weten, maar wat we buiten in de open lucht aan fijnstof binnenkrijgen.....
    Een echte vakman maakt veel met weinig gereedschap.
    Ik heb veel gereedschap.......

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Woodlex Bekijk Berichten
    Rendew, in zekere zin heb je uiteraard gelijk. Hoewel ik er ook zeker voordelen in zie om de luchtkwaliteit daadwerkelijk te monitoren en daar actie op te ondernemen. Ik had namelijk geen enkel idee van de hoeveelheid fijnstof in mijn hok en hoe snel dat dan weer tot een normaal niveau is teruggebracht. Meten is weten heb ik altijd geleerd.

Vanuit mijn standpunt is het echter vooral leuk om te maken, je bent een automatiseerder met houthobby of niet

Ieder zijn ding en geen enkel probleem met mensen die het filter met een knopje blijven bedienen.

Groeten,
    Lex
    Vooral dat je zonder te meten het niet weet. En je pakt niet snel elke keer het meetinstrument, dus ik juich deze ontwikkeling toe!

Forum Rechten