Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 51 tot 58 van de 58
    Wij hebben nog even nagedacht over het bankje vs losse stoelen verhaal en waarschijnlijk komen er toch 2 losse stoelen. Wij hebben op de Hiswa (ja, wij zijn de eerste dag gegaan waardoor wij nog wel rond konden lopen voordat het werd afgeblazen door het corona verhaal) een mooie stoel gevonden die maar 50 cm breed is. We hebben een model gemaakt van kanton om zo te kunnen zien hoe het zal worden. Het blijft redelijk krap, maar er is goed langs te stappen. Ook zal de motorkist redelijk laag blijven doordat de motor aardig ver onder de vloer zakt, waardoor er zelfs prima over de motorkist heen te stappen is.

20200325_133414.jpg20200325_133451.jpg20200325_133424.jpg

Als de stoel schuifbaar is kunnen we er voor kiezen om de stoel verder richting het midden van het schip te schuiven of meer richting de zijkant om zo meer ruimte te creëren om er langs te lopen. De stoel in kwestie heeft ook een opklapbaar gedeelte aan de voorkant van de zitting waardoor, als je deze opklapt, er ook weer meer ruimte is om bijvoorbeeld te staan tussen de stoel en het stuur in (opklapbare gedeelte ook nagemaakt zoals te zien op de volgende foto's).

20200325_133512.jpg20200325_133518.jpg

Ook hebben wij de boot nog even nagemeten en kwamen wij op een lengte van 7,38 m en een breedte van 2,44 m. Volgens tekening zou de boot 7,30 m bij 2,35 m moeten zijn, we zijn er dus iets op vooruit gegaan qua afmetingen . Lengte zal nog oplopen aangezien er aan de spiegel wel een zwemplateau komt welke zeker wel 40 cm zal worden.

Ook is de motorkist al weer aardig gevorderd. Hij is gemaakt en ook al gefineerd:

20200325_133817.jpg20200325_133833.jpg

20200325_153859.jpg

Meer foto's volgen!

Prachtig! Leuke vooruitgang!
    Zeg maar gewoon Ruben
    --- Hout hoort te drijven ---

Motorkist is zo goed als af. In de injecteer gezet en de mahonie houten randen erop geplaatst. Bovenop wordt het belegd met iroko (teak achtig) latjes zodat we ook over de kist heen kunnen lopen als dat nodig is.

IMG-20200327-WA0014.jpgIMG-20200325-WA0008.jpg

Ik moet zeggen dat ik niet heel veel met boten heb maar ik sta hier toch met open mond naar te kijken. Zowel deze als de boot van Rmkat. Chapeau, echt prachtig!

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Ziet er netjes uit. Aangezien je injecteer gebruikt als basis neem ik aan dat het uiteindelijk in de epoxy komt?
    www.rmwoodturning.nl

- marthijn

Jaa klopt. Wij vinden het echt fijn spul en het is erg sterk en slijtvast. Onze sloep is er ook mee behandeld (dus ook de blanke delen)

Senior Member
    Ingeschreven
    Feb 2017
    Ik heb zelf gekozen voor een lak systeem juist omdat ik mijn epoxy niet lekker vond vloeien en niet erg krasvast vond maar er zit dan ook veel verschil tussen epoxies. Zo is de epoxy voor mijn onderwaterschip wel knetterhard p80 doet er weinig op.
    www.rmwoodturning.nl

- marthijn

Wij gebrujken epoxy en de DD lak van poly service.

Forum Rechten