Welkom bij www.woodworking.nl.
Pagina 1 van de 17 12311 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 168
    Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014

Talking Huis klaar, nu is de schuur, mijn schuur aan de beurt!

Hallo luitjes! Ben enige tijd niet aanwezig geweest, maar zoals Houtenklaas al een keer opmerkte: we zien je wel weer als je aan je schuur gaat beginnen. En zo geschiedde....

De huidige situatie:

Dit is dus de dragende constructie die rot is. M.i. onbegrijpelijk dat het hout koud op het stenen muurtje is gelegd. Er zit folie achter, had dat dat nog even 10 cm verlengd en het eronder gelegd... Maar goed, nu niets meer aan te doen. repareren dus.. Wordt nog een uitdaging, want de buitenplanken zitten aan de staanders vast.

Nu is er geen budget om het rondom te doen, maar is nu ook niet nodig, aangezien het hier om 1 wand en een klein deel van 1 van de aangrenzende wanden gaat.

Heb al een boodschappenlijstje gemaakt, maar zit wel op een budget. Wat me wel wat bewuster doet zoeken en ik schrik van de prijsverschillen tussen de verschillende webshops voor dezelfde producten. Er zit een deel in het bouwdepot, maar moet ook een deel zelf betalen. Daar zit dan wel een cadeautje voor mezelf in: Een Dewalt DW770 afkortzaag..

Het plan: De complete rotte constructie vervangen, dus nieuwe SLS liggers en staanders, dit keer wel met een dampdichte folie ertussen. Nieuwe multiplex wanden. Het plafond wordt geïsoleerd en er komt een klapluik met vlizotrap naar de vliering in. Airco met ontvochtiger integreren en elektra aanleggen. Ook zal de elektra naar een andere groep moeten, nu zit deze bij de keuken erbij, ga 'm verleggen naar een andere groep, waar nu alleen de gaskookplaat opzit. Elektra wordt wel eenvoudig, alles opbouw, maar wel wat netter als nu met die losse kabels.

De staanders wordt nog wel een klusje, maar ik had gedacht om het rotte eraf te zagen en er een paal naast te zetten, zo hoef ik ook niet te klooie met de buitenmuur en kan het redelijk risicoloos. Wel stukje voor stukje en goed stempelen..

Nou ja, heel verhaal, ik heb er zin an! Betekent dat ik ook relatief snel weer lekker met houtjes kan gaan prutsen. Heb zo'n zin om aan de volgende gitaar te beginnen!

Bedankt voor het kijken en hopelijk snel vervolg!
    Laatst gewijzigd door Rizz; 06-11-15 om 19:01.

Senior Member
    Ingeschreven
    May 2010
    Succes Rizz! Maak er wat moois van.
    Ik ga je vorderingen zeker volgen

Groet,
    Jan

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Vraagje: Kan iemand toevallig aan de foto's zien welke folie er tussen de staanders en de buitenmuur zit?

Het lijkt op Miofol AV, dampdichte folie dus.. Niet de goeie keus, maar ga het er niet tussenuit krijgen. Vraag is dan ook wat ik het beste kan doen. Dat wat ik ga vervangen en toevoegen op de juiste manier, dus dampopen aan de buitenkant/isolatie/dampdicht aan de binnenkant, of gewoon maar opvullen met dezelfde folie..

Die rollen zijn best prijzig en zoveel heb ik er niet van nodig.. Maar wat moet, dat moet. Liefst bestel ik ook alles bij dezelfde winkel, maar ga ook even een offerte opvragen bij de lokale houthandel.. Dat betekent dat ik de isolatie voor het plafond en de folie ergens anders moet halen..

een rol miofol kost ongeveer 90 euro bij de Hornbach. Dinsdag zal ik voor je kijken wat het precies kost.
    Laatst gewijzigd door jefmen; 22-11-15 om 22:04.

Senior Member
    Ingeschreven
    Apr 2014
    Niemand antwoord op mijn vraag of een advies?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk Berichten
    je zegt het zelf al.
    Dat wat ik ga vervangen en toevoegen op de juiste manier, dus damp open aan de buitenkant/isolatie/dampdicht aan de binnenkant,

Als je de folie niet vertrouwd kan je het weg snijden. en dan later als je de buitenkant vervangt de juiste folie aanbrengen.

Athanor
    Guest
    Ik gebruik landbouwplastic als dampdichte folie, bij de agrarische winkel kopen zoals bijv. Welkoop.

Fons

Welke dikte heb je hiervoor gebruikt en welke plastic?
    Ik las dat het PE moest zijn maar waarom?
    Measure twice,
    Cut once,
    Then force it to fit.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rizz Bekijk Berichten
    Wat ik op de foto zie is het een dampremmende/dampdicht folie. Op zich hoeft die niet verkeerd te zijn maar heeft alles te maken hoe je de isolatie opbouwt. In dit draadje is te zien hoe ik het heb gedaan. Als ik de foto bekijkt wordt het nu afgesloten en de condens druppelt lekker naar beneden.

De folie heb toen bij de Gamma gekocht en als ik me goed herriner zo rond de € 70/80 per rol.

M'n werkplek is in de koude tijden snel verwarmd en droog.

Forum Rechten